sony receiver DA3300ES

Pagina: 1
Acties:

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:56
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze receiver. Ikzelf ben een homecinema set aan het samenstellen, hierbij zit een sony LCD tv. Eigenlijk is 1 van de belangrijke eisen dat het allemaal goed op elkaar aansluit. Ik heb hier echter geen winkel (zit in Noorwegen) kunnen vinden welke deze receiver op voorraad heeft. Ik ben van plan de receiver te gebruiken om een 5.1 set op te stellen voor een ruimte van ca. 30m2 (woonkamer) waarin voornamelijk films worden gekeken en af en toe muziek via de laptop.

Groot voordeel wat ik zelf vind is dat ik met deze set dmv. bravia theatre sync. wat dat betreft makkelijk klaar ben. Echter als er mensen zijn die deze set absoluut afraden dan is die sync van ondergeschikt belang. Ik ben geen echte audiofiel ofzo, maar wil graag een redelijke set/receiver hebben.

Gaat om deze reveiver:

Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/media/47/23316

globale specs (schaamteloos van de sony site):
  1. 1080p-doorvoer via HDMI-kabel voor superieure beeldkwaliteit op uw HDTV (3x in, 1x uit)
  2. Digital Cinema Auto Calibration ­ levert automatisch de perfecte surround sound voor uw kamer en de luidsprekeropstelling
  3. BRAVIA Theatre Sync ­ bedien uw thuisbioscoop met slechts één druk op de knop als het systeem is aangesloten op BRAVIA TV
  4. DIGITAL MEDIA PORT (DMPORT)-connectiviteit. Sluit uw apparatuur aan op een van de vier beschikbare DMPORT's en geniet van de audiobestanden op uw Walkman®, iPod, mobiele telefoon of laptop
  5. Video Up-conversie naar HDMI™ via één kabel
  6. 8-kanaals lineair PCM voor High Definition-geluid van Blu-ray Disc™. 7.1-geluid van CD-kwaliteit voor elk kanaal.
  7. 1080/24p-doorvoer – HD-films bekijken zoals de regisseur het bedoelde
  8. 7 afzonderlijke kanalen van 120 W (+subwoofer) voor krachtig home entertainment
    In
  9. gebouwde radiotuner met geheugen voor 60 zenders
  10. A/V-synchronisatie voor perfecte geluid- en beeldsynchronisatie met flat-paneltelevisies
  11. Verbeterde gebruikersinterface om instellingen eenvoudiger en beter te kunnen wijzigen
  12. Portable Audio Enhancer brengt de kwaliteit van WALKMAN®- en iPod®-audio dichter bij het originele niveau
volledige specs: Klik

2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-02 03:17
Hij weegt 14,5 kg en verbruikt 480 watt. Hij zal dus best genoeg vermogen hebben voor jouw ruimte. Verder zijn de Sony ES receivers prima producten met relatief veel functies en mogelijkheden. De klank is niet ieders smaak, maar dat zal je toch zelf uit moeten zien te vinden. Als Bravia sync voor jou een groot pluspunt is denk ik dat je je geen buil zal vallen aan deze receiver.
Bovendien geef je aan geen echte audiofiel te zijn (de enige mensen die soms ernstige op- of aanmerkingen op Sony ES receivers hebben) en vind je gebruiksgemak belangrijk. Ook heeft de nieuwe lijn van Sony een mooie grafische gebruikersinterface in dezelfde stijl als het menu in de PS3 en dat maakt de installatie een stuk duidelijker. Omdat je slechts 5 speakers aan wilt sluiten kun je eventueel ook nog de ongebruikte versterkerblokken gebruiken om de voorspeakers te bi-ampen om een betere geluidskwaliteit te krijgen (je voorspeakers moeten dit dan wel ondersteunen en 4 ingangen hebben).

[ Voor 15% gewijzigd door mac1987 op 11-11-2008 15:54 ]

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:56
Oke, het is in ieder geval goed om te weten dat hij genoeg vermogen levert. Ik zal binnenkort weer naar NL reizen en dan zal ik kijken of ik hem reallife kan testen. De speakers waar mijn ogen op gevallen zijn zijn het audica C-3 system 3 of de JBL CS-1500 serie.

Zijn er toevallig mensen die ook daadwerkelijk ervaring hebben met die theatre sync van bravia, werkt het in de praktijk net zo goed als dat het op papier werkt?

2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-02 03:17
Volgens mij is het gewoon een andere naam voor HDMI met CEC. Dat is een standaard en zou dus theoretisch goed moeten werken (alhoewel HDMI in de praktijk ook niet altijd vlekkeloos werkt). Omdat het hier gaat om twee producten van dezelfde producent zou het wel erg zijn als dat onderling al niet werkt.
Praktijkervaring heb ik helaas niet, aangezien ik een Samsung TV met een Marantz receiver heb ;)