Toon posts:

[C#] Plain user control ; zonder UserControl inheritance

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Op dit moment ben ik bezig met het maken van een User Control. De properties die hierbij horen wil ik zelf in de hand hebben, dus niet de standaard component properties.

Mijn User Control heeft dus niet de System.Windows.Forms.UserControl functionaliteit.

Dit houdt dus in dat ik ook niet de Controls tot mijn beschikking heb waar ik normaliter mijn Components aan toevoeg op te tonen op het scherm.

Heeft iemand enig idee hoe ik toch componenten kan toevoegen aan het geen wat getoond moet worden?

Mijn doel is om uiteindelijk een component te krijgen die ALLEEN mijn properties toont, en niet de standaard instellingen als AccessibleName, AccessibleRole, AllowDrop, Anchor, etc.....

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Geen idee of je standaard properties design-time kunt verbergen, maar dit is toch voorspelbaar en wenselijk gedrag?

Inheriten zul je in elk geval moeten, anders slikt je Form het niet. Maar misschien is dit iets voor je:
http://www.codeproject.com/KB/webforms/HidingProperties.aspx (het is voor webforms, maar misschien dat het ook voor winforms werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:07
Zelf overerven van Component?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:46:
Mijn doel is om uiteindelijk een component te krijgen die ALLEEN mijn properties toont, en niet de standaard instellingen als AccessibleName, AccessibleRole, AllowDrop, Anchor, etc.....
Dat kan niet, die heeft hij nodig voor de GUI. De properties die je niet nodig hebt, implementeer je gewoon niet (tenzij ze abstract zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mastermind schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:10:
[...]

Dat kan niet, die heeft hij nodig voor de GUI. De properties die je niet nodig hebt, implementeer je gewoon niet (tenzij ze abstract zijn).
Duidelijk. Bedankt voor je input.

Ik kan me een component herinneren dat ik gebruikt heb (ooit) wat maar een paar properties beschikbaar heeft, maar dat zal wel iets anders zijn dan :)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:20:
[...]

Duidelijk. Bedankt voor je input.

Ik kan me een component herinneren dat ik gebruikt heb (ooit) wat maar een paar properties beschikbaar heeft, maar dat zal wel iets anders zijn dan :)

Thanks!
Probeer eens te inherriten van Inherits System.Web.UI.WebControls.WebControl

Hierbij heb je het meeste controle over je output, etc. Het is hier ook de bedoeling dat je zelf de output genereerd; je hebt dus geen visuele designer meer voor je control (je kan wel controls gebruiken, maar dat doe je dan in code. Voordeel is dat je gewoon rauwe HTML als resultaat kan outspuwen als je wilt).

Hoop dat je daar wat aan hebt. Dit soort type controls werden in visual studio 2002 en 2003 server controls genoemd t.o.v. user controls. Helaas vind je er nog maar heel weinig over (lijkt wel een beetje een vergeten mogelijkheid). Wat oude documentatie/links zijn hier nog te vinden: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa719973(vs.71).aspx (sommige links binnen die artikelen werken helaas niet meer, maar is beter dan niets)

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
CMG schreef op woensdag 12 november 2008 @ 01:42:
[...]

Probeer eens te inherriten van Inherits System.Web.UI.WebControls.WebControl

blah blah
Het gaat hier over WinForms....
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:46:
Mijn User Control heeft dus niet de System.Windows.Forms.UserControl functionaliteit.

[ Voor 88% gewijzigd door RobIII op 12-11-2008 02:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

RobIII schreef op woensdag 12 november 2008 @ 01:49:
[...]

Het gaat hier over WinForms....

[...]