Om meteen maar met de deur in huis te vallen, krijg ik af en toe de melding: Er is onvoldoende schijfruimte beschikbaar. Dat gebeurt als er bewerkingen naar de server plaats vinden. Dus b.v. een document opslaan, een database bijwerken (administratie b.v.) etc.
Eerst gebeurde het vanaf 1 pc (dacht ik) en heb er eerst geen aandacht aan geschonken, gezien deze pc toch vervangen word.
De server is uitgerust met 2x 250Gb SATA in RAID 1, en er is nog zo'n 220GB vrij.
Hoe het dan mogelijk is dat de clients met zulke meldingen komen, geen idee.
Voor de duidelijkheid, het is gewoon een fileserver met losse werkstations, we gebruiken dus alleen mappen delen. Verder geen profielen e.d.
Wat ik zo op google heb kunnen vinden is o.a. Beschrijving van het bericht over onvoldoende schijfruimte in Windows XP (win xp)
Maar dat is enkel de meldingen uitschakelen.
Heeft iemand een tip om me op weg te helpen? Bedankt.
Eerst gebeurde het vanaf 1 pc (dacht ik) en heb er eerst geen aandacht aan geschonken, gezien deze pc toch vervangen word.
De server is uitgerust met 2x 250Gb SATA in RAID 1, en er is nog zo'n 220GB vrij.
Hoe het dan mogelijk is dat de clients met zulke meldingen komen, geen idee.
Voor de duidelijkheid, het is gewoon een fileserver met losse werkstations, we gebruiken dus alleen mappen delen. Verder geen profielen e.d.
Wat ik zo op google heb kunnen vinden is o.a. Beschrijving van het bericht over onvoldoende schijfruimte in Windows XP (win xp)
Maar dat is enkel de meldingen uitschakelen.
Heeft iemand een tip om me op weg te helpen? Bedankt.