[MacBook Pro] Komt niet uit zijn slaap

Pagina: 1
Acties:

• Nixsos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-01 18:15

Nixsos

Mac user

Topicstarter
Ik reis regelmatig tussen mijn huis en school.
Voordat ik vertrek doe ik mijn MacBook Pro in slaapstand door het scherm dicht te klappen.
Het is me nu al een aantal keer gebeurd dat mijn notebook niet meer uit de slaapstand komt wanneer ik het scherm openklap.

toets aanslagen wilt niet helpen, het bewegen met de muis ook niet. Zelfs wanneer ik de power knop indruk gebeurd er niets, hoewel ik wel de hard drive hoor spinnen.Is dit een bekend probleem, of moet ik gewoon geduldig zijn? Dit is niet echt instant-on...

Ik heb de MacBook Pro Unibody, 2.55Ghz, 4GB.

Verwijderd

Ik maak dit ook wel eens mee, achteraf blijkt dat de accu bijna leeg is.

• Nixsos

Nixsos

Mac user

Topicstarter
Dit is onmogelijk, aangezien de MBP altijd op het netsnoer zit aangesloten.
Batterij indicator geeft ook 100% opgeladen.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Mij alleen wel eens overkomen als ik hem te snel dichtklapte en azureus ofzo net niet goed afgesloten was. Heb je veel programmas draaien als je em dichtklapt?

Ook wel eens gehad dat m'n brightness of 0 stond.. dacht ik ook dat ie nog sliep ;)
Maar hoe dat kwam weet ik niet.

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Probeer eens een tijdje 'eerst in slaap, dan dicht'.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat de ts aangeeft heb ik eenmaal gehad, en de oorzaak is mij onduidelijk. Heb toen ook niet gekeken in console wat er fout was gegaan, misschien kan de ts dat nog wel?

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08-2025
Nixsos schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:13:
Ik reis regelmatig tussen mijn huis en school.
Voordat ik vertrek doe ik mijn MacBook Pro in slaapstand door het scherm dicht te klappen.
Het is me nu al een aantal keer gebeurd dat mijn notebook niet meer uit de slaapstand komt wanneer ik het scherm openklap.
Pulseert het witte lichtje ook voordat je de MBP optilt. Je moet namelijk zorgen dat de HD vergrendeld is, en dat gebeurd pas vlak voordat het witte lichtje gaat pulseren (knipperen).

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Heb het ook wel een paar keer gehad met unibody 2.4 ghz. In bootcamp.

• Nixsos

Nixsos

Mac user

Topicstarter
Ik gebruik geen bootcamp, hij wilt OSX gewoon niet meer uit de slaapstand halen.
Misschien ben ik inderdaad te ongeduldig en stop de notebook te snel in mijn tas.
Ik geloof ook dat OSX eerst een kopie van je geheugen wegschrijft op de HD, voordat hij gaat slapen.
Met 4GB duurt dit geloof ik wat langer dan normaal.

Hoe kan ik eventuele errors bekijken die opgetreden zijn?
Kan ik deze ook nog inzien na een reboot?

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Je 'console' openen daar staan logbestanden in.
Je kan console vinden met spotlight of in map programma's/hulpprogramma's

• combicart
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11-2015
Gebruik je toevallig een Bluetooth muis of toetsenbord? Mocht dit het geval zijn, zet dan de optie uit dat deze je computer uit zijn slaapstand kunnen halen.

• SilentNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02-2025
aartrost schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 23:54:
Heb het ook wel een paar keer gehad met unibody 2.4 ghz. In bootcamp.
hoe heb je dat opgelost dan? Ik heb dat ook maar hij wilt het scherm uberhaupt niet meer laten zien...

• A.Kebab
  • Niet online
SilentNL schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:00:
[...]

hoe heb je dat opgelost dan? Ik heb dat ook maar hij wilt het scherm uberhaupt niet meer laten zien...
powerknop meppen :)

[ Voor 3% gewijzigd door A.Kebab op 13-11-2008 00:55 ]

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:00
Ik heb mijn Macbook Pro nu net 1 dag en heb dit probleem ook al 2 keer gehad nu. De ene keer had ik 'm in slaap gezet door de klep dicht te doen en de andere keer met het knopje dus dat maakt niet uit lijkt mij. Op geen enkele normale manier was de laptop uit z'n slaap te krijgen. Power kabel erin of eruit maakte ook niet uit. Het viel me wel op dat ik de harde schijf nog wel voelde draaien. Alleen door de power knop een paar seconden in te drukken kon ik 'm resetten en weer werkend krijgen.

Beide keren stond de laptop trouwens wel redelijk lang in slaap (minimaal een paar uur) en zaten er een externe monitor, firewire apparaat, draadloze muis en netwerkkabel aan gekoppeld. Ook zat de laptop op netstroom aangesloten. Ik heb 'm ook nog een paar keer heel kort in slaapstand gezet en toen kwam hij er wel uit.

Ik hoop dat Apple hiervoor toch met een oplossing komt want ik vind het toch niet echt fijn om 'm iedere keer helemaal uit te schakelen als ik 'm een paar uur niet gebruik.

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ze zijn bezig met onderzoeken problemen icm ext displays/sleep mode, volgens dit artikel:
http://www.appleinsider.c...fixes_for_new_models.html

[ Voor 17% gewijzigd door kaassouffle op 13-11-2008 11:38 ]

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08-2025

TheKeeper

In 2 words: NO!

MysticMan schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:11:
Ik heb mijn Macbook Pro nu net 1 dag en heb dit probleem ook al 2 keer gehad nu. De ene keer had ik 'm in slaap gezet door de klep dicht te doen en de andere keer met het knopje dus dat maakt niet uit lijkt mij. Op geen enkele normale manier was de laptop uit z'n slaap te krijgen. Power kabel erin of eruit maakte ook niet uit. Het viel me wel op dat ik de harde schijf nog wel voelde draaien. Alleen door de power knop een paar seconden in te drukken kon ik 'm resetten en weer werkend krijgen.

Beide keren stond de laptop trouwens wel redelijk lang in slaap (minimaal een paar uur) en zaten er een externe monitor, firewire apparaat, draadloze muis en netwerkkabel aan gekoppeld. Ook zat de laptop op netstroom aangesloten. Ik heb 'm ook nog een paar keer heel kort in slaapstand gezet en toen kwam hij er wel uit.

Ik hoop dat Apple hiervoor toch met een oplossing komt want ik vind het toch niet echt fijn om 'm iedere keer helemaal uit te schakelen als ik 'm een paar uur niet gebruik.
Draadloze muis bleek de boosdoener in ander topic: MysticMan in [MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - Deel 7

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:00
Haha, dat antwoord was de mijne. Ik had inderdaad een dag later ontdekt dat het aan de muis lag.

Ik heb intussen wel ontdekt dat niet alleen de draadloze muis het probleem veroorzaakt, maar ook andere usb apparaten. Een paar dagen geleden had ik namelijk dat ik m'n printer (met usb aangesloten) uitzette terwijl de macbook in sleep was. Onmiddellijk hoorde ik de harde schijf in de MBP aangaan en begon het lampje helemaal te branden (ipv pulseren), als ik het me goed herinner ging ook de toetsenbordverlichting aan. Het scherm bleef alleen uit en wederom was het probleem alleen te verhelpen met een harde reset.

Inmiddels valt er wel mee te werken, ik moet er gewoon aan denken dat voordat ik de klep dicht doe ik de usb zender van de muis eruit haal en tijdens sleep niet bijvoorbeeld m'n externe hd eruit trek of m'n printer uitzet. Toch zou het fijn zijn als Apple een keer met een update komt hiervoor. Het lijkt me dat dit een software probleem is maar ik kan me vergissen.

• A.Kebab
  • Niet online
Hier word ie inderdaad ook niet wakker wanneer ik hem met de remote of muis aanzet. Volgens mij heb ik het ook 2 keer gehad zonder muis/remote. Maar ik weet niet 100% zeker.

Edit: Hij word wel wakker, en aan een extern scherm laat hij werkt hij ook gewoon. Maar als je dan het scherm loskoppelt kan je inderdaad niks.

Kan dit trouwens niet uit gezet worden? Het lijkt wel een bios feature. Wel een kutfeature.

[ Voor 11% gewijzigd door A.Kebab op 18-11-2008 23:29 ]

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

DJH

Koud washandje erop :*)
Pagina: 1