[openSuse 10.3] SCSI verbinding tape valt weg

Pagina: 1
Acties:

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 16:52

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ik heb op een server een HP 48 slots tape library dmv scsi aangesloten. Deze meldt zich met 2 IDs keurig aan: 1 voor de library en 1 voor de drive zelf. Backuppen (Netvault) gaat op zich prima, alleen komt het soms voor dat of de library of de drive offlline gaat. Deze is dan door opnieuw scannen niet meer terug te krijgen. Door de in de backupsoftware alle devices te verwijderen en dan opnieuw te gaan zoeken hang ik de machine vast, dus dat doe ik liever niet....

De drive en de library werken nog wel als ik ze dmv de webinterface wat laat doen, dus het zit hem in de communicatie.

Is er een manier om het scsi systeem binnen een draaiende sessie opnieuw te laten starten? Wat zou de verklaring kunnen zijn dat er een device wegvalt (soms terwijl hij nog aan het schrijven of lezen is...)? Het is onze centrale dataopslag dus deze wil ik wel draaiende houden, en niet steeds helemaal opnieuw starten.

De melding in de logs zijn alleen iets in de trand van kan commando niet naar device versturen, maar ik kan de preciese melding nog wel even opzoeken.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Bekabeling? Terminering? Welke controller hangt dat ding aan? Hangt er nog meer apparatuur aan dezelfde controller?

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 16:52

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
_JGC_ schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:13:
Bekabeling? Terminering? Welke controller hangt dat ding aan? Hangt er nog meer apparatuur aan dezelfde controller?
Het ding hangt in zijn eentje aan een Adaptec 29320A-R U320 SCSI kaart, met een goede Adaptec kabel, en de bijgeleverde HP terminator. Is aangesloten volgens de handleiding en alles werkt in principe ook goed tot hij er op een slechte dag uitvliegt.