[ubuntu] Na update vreemde windows borders

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik mijn ubuntu heb geupdate van versie 8.04 naar 8.10 heb ik ineens allemaal vreemde windows borders, daar ik dit niet goed kan omschrijven heb ik een screenshot gemaakt, zie hier:
klik voor screenshot1
klik voor screenshot2

Voor de update naar versie 8.10 had ik nergens last van, ik heb al gegoogled en op de ubuntu forums gezocht voor een oplossing maar kan helaas niets vinden hierover.

Hier nog wat extra info:
- nvidia video kaart (7900GS), gebruikte driver 177.80
- gebruik ook compiz
- storing effect is met en zonder emerald
- gebruikt thema is "human"
- storing treed vooral op als je met je muis over bv de minimize en maximize knoppen hovered

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn maar vooral hoe op te lossen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
Ik heb een vergelijkbaar probleem, bij mij worden de borders een egale kleur, vergelijkbaar met screenshot 1.

Zelfde nvidia driver (177.80), onboard kaart (gforce 7050pv), compiz, 64 bit.

Afbeeldingslocatie: http://webmaster.pedum.nl/got/border.png

Het is ook bij mij opgetreden na een verse installatie van 8.10. Bij 8.04 heb ik het probleem nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:27

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Als ik dit zo zie zou ik het als eerste schuiven op de video-drivers. Al een andere (oudere of nieuwere) versie geprobeerd?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Die 177 drivers van Nvidia zijn nog ranziger met geheugencorruptie op mijn Quadro FX 570M kaart. In 173 was het al regelmatig waarneembaar, maar met 177 gebeuren vaak rare dingen. Met name titelbalken in de windows gaan mis, inderdaad.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:38
GL compositing met Nvidia drivers kan idd rampzalig zijn. Zet compiz uit en het is weg. Van compiz had ik het nog niet gezien overigens, maar met KDE4's ingebouwde compositor is het al helemaal rampzalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
_JGC_ schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:13:
Van compiz had ik het nog niet gezien overigens, maar met KDE4's ingebouwde compositor is het al helemaal rampzalig.
Bij KWin zijn ze ook niet van plan workarounds voor Nvidia's binary driver te maken meen ik ergens gelezen te hebben. Daarom is het ook enorm traag. Zelfs op een Quadro FX met 512MB maar 20 fps hier. :X

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb versie 173.14.12 geïnstalleerd en ook hier exact hetzelfde.
Het vreemde is dat ik op het werk ook 8,10 draai met ook nvidia en dezelfde tools/drivers, hier heb ik geen last van deze rare borders

• gertvdijk
Andere videokaart neem ik aan?

Verwijderd

Topicstarter
nope, exact dezeflde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik gebruik Emerald als Window decorator, dan heb ik het probleem niet meer. Ziet er tevens erg mooi uit: http://www.gnome-look.org....php/radial?content=71352 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan het updaten.
Ik heb mijn systeem opnieuw geinstalleerd en nu heb ik het nog steeds.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:21
Er zijn nieuwe nvidia drivers klik
Fixed a regression that could result in window decoration corruption when running Compiz using Geforce 6 and 7 series GPUs.
Misschien dat updaten naar deze versie het probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

stereohead schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:56:
Er zijn nieuwe nvidia drivers klik
[...]
Misschien dat updaten naar deze versie het probleem verhelpt.
nou lekkere testers hebben ze daar

>.< >.< >.< >.<

Verwijderd

Topicstarter
De 1.80 drivers zijn inderdaad de oplossing, geïnstalleerd en het probleem is verholpen.

Snap alleen niet dat dit probleem optreedt in versie 8.10, in 8.04 werd dezelfde nvidia driver gebruikt en was er geen probleem. Ook de oudere driver 1.73 had hetzelfde effect...
Pagina: 1