• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-05 13:42
Beste,

PC specs;

Intel QuadCore E6600
Nforce 750SLI FTW
Corsair QUAD2X4096-8500C5DF Dominator 4 GB, PC8500, 1066 MHz, 5, Kit Of 4
Samsung SpinPoint F1 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300 X2!
OCZ GameXStream 700 Watt, 24 Pins
EVGA GeForce GTX 280 XXL 1024 MB, PCI-e 16x
Creative Soundblaster X-Fi XtremeGamer Retail

Vista ultimate 64bit

Processor WAS overgeclocked tot 3 GHZ

Volgende is het probleem:

Ik was bezig met world of warcraft te spelen, vervolgens wordt mijn scherm heel even zwart en komt het daarna schokkend terug. (van 120+ fps) zakte het naar 33 FPS. Op mijn keyboard (logitech G15) display zag ik met behulp van EVGA tool dat mijn videokaart terug geklokt was naar 100 MHZ.
Vervolgens wou ik in NVIDIA panel kijken of ik het terug kon zetten, vervolgens valt de gehele PC uit, en geeft BIOS aan dat hij de settings niet kan lezen en resette het naar default.
Hiervoor wou mijn PC uiteraard niet opstarten omdat deze in RAID 0 stond met de 2 hdd die ik er in heb zitten, deze heb ik vervolgens terug geplaatst in BIOS naar raid enabled. Nu komt het bericht dat windows niet op kan starten en dat ik de Vista Ultimate 64bit CD er in dien te plaatsen (dit doe ik) en start vervolgens op. Echter zodra de Windows is loading files komt er een scherm met WINDOWS BOOT MANAGER, an error has occured this might be because of new hard ware changes.. enter CD etc.

Met code; 0xc0000255 als bericht.

Helaas aan google kom ik nergens.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:

1 tot 3 geheugen modules weg gehaalt.
Raid verwijderd en disabled in bios
harde schijf 2 los gekoppelt.
Default values vista geladen
Met behulp van een windows XP CD een partitie gemaakt op de harde schijf en opnieuw opgestart met windows vista cd er in
Windows XP prof geinstalleerd, comp gereboot vanaf vista CD, foutmelding komt terug.

Allemaal zonder effect, Fout code bovenstaand blijft

Iemand nog suggesties?

EDIT huidige config:

enkel 1 GB en 1 harde schijf

[ Voor 7% gewijzigd door Killion op 11-11-2008 04:32 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:00

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je de hdd's afzonderlijk getest met diagnostische software van Samsung?
Heb je de dimm's afzonderlijk getest met Memtest86+?

Wat voor voeding hangt erin je systeem? (merk/vermogen)

Verder hoop ik niet dat er cruciale data op die pc staat. 2TB in RAID0, damn. :X

[ Voor 18% gewijzigd door PD2JK op 11-11-2008 02:51 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Killion
PD2JK schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 02:50:
Heb je de hdd's afzonderlijk getest met diagnostische software van Samsung?
Heb je de dimm's afzonderlijk getest met Memtest86+?

Wat voor voeding hangt erin je systeem? (merk/vermogen)

Verder hoop ik niet dat er cruciale data op die pc staat. 2TB in RAID0, damn. :X
Er zit een OCZ GameXStream 700 Watt, 24 Pins voeding in.

Nee, ik heb nog geen tests gedraait met memtest, op dit moment draai ik met 1GB (zou raar zijn als alle 4 defect zijn)

De harde schijven heb ik nog niet kunnen testen, zal straks kijken of ik die tool van samsung kan vinden.

Op dit moment ben ik met behulp van een oude windows xp prof CD die ik hier heb liggen de computer aan het opstarten. dit LIJKT te werken.. alleen moet ik kijken hoe ik de sata drivers moet installeren

PS: geen belangrijke data, alleen zo'n 900 GB aan manga/tv series die ik keek.

EDIT:
Ik heb geprobeerd met de Windows XP CD een partitie aan te maken, en toen opnieuw opgestart met Vista CD - ook dit had geen effect.

[ Voor 6% gewijzigd door Killion op 11-11-2008 03:03 ]

• Killion
Ben nu bezig met een 450GB partitie op 1 hdd windows xp aan het installeren. Deze kopieert wel gewoon bestanden, dus ik heb mijn handen in het haar met betrekking tot windows vista..

EDIT

Windows XP installatie is successvol verlopen..

EDIT2: Na XP geinstalleerd te hebben, geprobeerd windows vista cd op te laten starten (buiten windows heen) dezelfde foutmelding kwam nogmaals
Windows Boot Manager

"Windows failed to start. A recent hardware or Software change might be the cause. To fix the problem:

Insert windows installation cd
choose your language
click repair my computer

code 0xc0000225

[ Voor 56% gewijzigd door Killion op 11-11-2008 03:35 ]

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
http://www.vistaforums.com/Forum/Topic6655-9-1.aspx#bm6668

(eerste hit op die error-code)

Deze link geeft als optie om de primary IDE uit te schakelen om vervolgens de repair te laten draaien.
Zijn meer pagina's te vinden met info over deze error.

• Killion
Mijn dank is groot, echter was jouw oplossing niet voldoende. Na verder zoeken heeft de BIOS blijkbaar ACPI uitgeschakelt.. dit weer ingeschakeld en het werkt weer (tot nu toe)

* Killion had dit liever voooorrdat ie de raid config weg deed :(
Pagina: 1