Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:33

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Na maanden van solliciteren en diverse detacheerders gesproken te hebben heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt en gekozen voor detacheringsbureau X. Een ander bedrijf (niet detachering), bedrijf Y was ook zeer geinteresseerd in mij, redelijk leuke functie + zeer goed salaris alleen wil ik uiteindelijk in een andere branche werken, dus met oog op de toekomst dit laten gaan.
Ik ben al in dienst bij de detacheerder, dus krijg al betaald, etc. Er is van tevoren geen concrete baan toegezegd, wel hebben ze aangegeven rekening te houden met mijn wensen (oa functie op niveau met goede doorgroeimogelijkheden).

Nu komt het probleem.. Na weken thuiszitten hebben ze nog steeds geen baan gevonden voor mij, heb vorige week een gesprek gehad bij een opdrachtgever, maar dit was absoluut niet wat ik wil (onder mijn niveau en heeft weinig relevantie tot mijn toekomstige job). Dan was ik liever bij bedrijf Y gaan werken.

Paar dingen vraag ik mij af:
• Kan ik het weigeren om voor deze opdrachtgever te werken? (staat niets over in contract en in principe gaat alles in overleg, maar het is wel duidelijk dat er verder weinig is op "niveau" ivm crisis.. ja echt)
• Is het een idee om een cursus LOI/NTI te gaan doen nu met het thuiszitten en tijdens de job? Die cursus verbreed mijn mogelijkheden straks.
• Of toch terug gaan naar bedrijf Y?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 21:42

zomertje

Barisax knorretje

Bij een detacheerder kun je snel doorgroeien als de mogelijkheden zich aanbieden. Vaak is dan ervaring of kennis ook nuttig/belangrijk. Mijn 2e klus bij het eerste bedrijf in de ICT waar ik werkte (ook detachering) werd aan mij toegewezen omdat ik een van de weinige mensen was met Unix ervaring. Zonder die ervaring had ik vast een andere klus gehad, en waarschijnlijk ook een minder leuke.

Ga dus een opleiding/studie/cursus/wateverjenodighebtvoorcertificering doen in het gebied waar je in verder wil. Je hebt nu toch tijd. En misschien moet je die mindere klus maar even nemen, spreek dan wel af voor hoelang en dat ze blijven doorzoeken voor je.

[ Voor 10% gewijzigd door zomertje op 11-11-2008 08:10 ]

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 15:16

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Soms is het ook goed om op een klus te werken die onder je niveau is. Je doet er altijd ervaring mee op en die ervaring kun je meenemen. Spreek dan wel goed af dat ze doorzoeken tot ze iets op niveau vinden.

Mijn persoonlijke mening over bankzitters is niet mild. Het kan een paar weken duren maar ik heb mensen gezien die alles weigerden omdat ze het " onder niveau" vonden. Persoonlijk heb ik een gruwelijke hekel aan dat soort mensen omdat deze zich te goed voelen voor bepaalde werkzaamheden. Als je in de detachering gaat werken weet je ook dat je soms klussen krijgt die niet voldoen aan je wensen. Ook die moeten gedaan worden. En neem die dus ook gewoon aan. Als je dat soort dingen niet wil doen of overwegen dan moet je NIET in de detachering gan werken!

*empty*

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:12

Wish

ingwell

• Kan ik het weigeren om voor deze opdrachtgever te werken? (staat niets over in contract en in principe gaat alles in overleg, maar het is wel duidelijk dat er verder weinig is op "niveau" ivm crisis.. ja echt)
Je kunt altijd weigeren, daarom heet het ook overleg. Als je het niet ziet zitten, zou ik het niet doen omdat je je anders zelf frustreert. Misschien maak je de baas een beetje geïrriteerd, maar dat is altijd het risico bij 'nee" zeggen. (Ik heb het zelf een paar keer gedaan, en bij de volgende aanbieding was ik er blij mee dat ik naar mezelf heb geluisterd).

Aan de andere kant (medaille, 2 kanten, dat soort dingen), je kunt als "consultant" wat lager beginnen qua niveau. Als je de capaciteiten hebt en de mogelijkheden krijgt bij je klant, kun je snel naar een andere positie bewegen.
• Is het een idee om een cursus LOI/NTI te gaan doen nu met het thuiszitten en tijdens de job? Die cursus verbreed mijn mogelijkheden straks.
Jazeker, goed idee. Als dat tenminste in lijn met je toekomstplannen ligt. LOI vind ik nou niet de créme de la créme van opleidingen, maar ieder wat wils.
• Of toch terug gaan naar bedrijf Y?
Dan geef je het eigenlijk geen kans, en je hebt al aangegeven dat die niet in lijn liggen met wat JIJ wilt. Dus zie punt 1... hoe gefrustreerd wil je raken?

[ Voor 9% gewijzigd door Wish op 11-11-2008 08:51 . Reden: iets genuanceerd ]

No drama

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-10 20:36

HeyDude

Blijven lachen!

danmaarniet schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 08:20:
[...]
Je kunt altijd weigeren, daarom heet het ook overleg. [...]
Inderdaad, geef wel goede argumenten waarom je dit geen handige keuze vindt.
Leg de argumenten voor en tegen ook vast als dat kan op papier. En als je toch besluit de opdracht te aanvaarden stel dan een limiet qua opdrachtduur als dat mogelijk is.
Dit om te voorkomen dat het "tegen" je gebruik kan worden, ook de mensen
die je plaatsen en beoordelen wisselen van baan. Alle informatie die mondeling is afgesproken is
dan kwijt of men heeft "opeens" last van korte termijn geheugen.
(sorry voor de negatieve insteek...)

In deze barre tijden is het m.i. beter om aan de slag te zijn dan "op de bank te zitten".

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Ik vind het raar dat je 'n opdracht kan weigeren. I.m.h.o. is dat gewoon werkweigering. Je bent in dienst van de detacheerder, die betaald je (vaak grof geld), dan moet je ook werk doen wat hij opdraagt. Simpel.

Als mijn werkgever wil dat ik met mijn kennis en vaardigheden telefonistenwerk ga doen, ga ik dat ook doen. Wel wil ik dan weten waarom en maak ik afspraken over hoe lang. Twee maanden? Prima. Langer? Nee, dan ga ik op zoek naar 'n baan op mijn niveau.

Maar goed, ook voor jouw werkgever geldt dat je duur bent, en dat ze er zeker geen winst op maken als ze jou onder jouw niveau wegzetten. Detacheerders zetten mensen over het algemeen liever boven je niveau, dan onder je niveau weg. Daar vangen ze nl. gewoon meer voor en dus maken ze meer winst. Ze moeten dus 'n goede reden hebben om iemand onder z'n niveau weg te zetten: niet bemiddelbaar of geen opdrachten kan een goede reden zijn.

Als laatste de juridische kant: je hebt 'n contract met je huidige werkgever (detacheerder), daarin staat op welke termijn je weg mag. Vind je bankzitten vreselijk, dan kan je ondertussen rustig solliciteren. Zeker als dat bankzitten chronisch is omdat ze te weinig werk hebben, kan 't best zijn dat je werkgever je ook sneller wil laten gaan en je niet wil houden aan je opzegtermijn.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Verwijderd

MR_VIPER schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 08:16:
Mijn persoonlijke mening over bankzitters is niet mild. Het kan een paar weken duren maar ik heb mensen gezien die alles weigerden omdat ze het " onder niveau" vonden. Persoonlijk heb ik een gruwelijke hekel aan dat soort mensen omdat deze zich te goed voelen voor bepaalde werkzaamheden. Als je in de detachering gaat werken weet je ook dat je soms klussen krijgt die niet voldoen aan je wensen. Ook die moeten gedaan worden. En neem die dus ook gewoon aan. Als je dat soort dingen niet wil doen of overwegen dan moet je NIET in de detachering gan werken!
Wat een onzin. Een detacheringsbureau neemt je aan op je capaciteiten en het is hun taak om voor jouw passend werk te zoeken. Ik heb niet mijn diploma gehaald om, met alle respect, op MBO werk- en denkniveau te gaan werken. En dat zeg ik niet omdat ik mij te goed voel voor dat werk maar omdat ik vrij ambitieus ben en een duidelijke richting op wil met mijn carrière. Elke vorm van stagnatie in mijn persoonlijke groei op het niveau dat ik nastreef is voor mij onaanvaardbaar. M.a.w. mijn detacheerder doet zijn stinkende best maar om voor mij passend werk te zoeken, daar verdient hij op de lange termijn trouwens het meeste aan. Niet alleen aan mij, maar ook aan mond op mondreclame die ik voor de detacheerder doe.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:09

Standeman

Prutser 1e klasse

Met ardana

Mijn persoonlijke mening is dat je elk werk moet aanpakken wat enigzins relevant is m.b.t. je functie. Zo heb ik ook enveloppen zitten likken bij een werkgever omdat er even geen opdracht voor me was. Het is een stuk beter dan op de bankzitten. Je bent het naar mijn mening min of meer je werkgever verplicht aangezien je wel een salaris gestort krijgt.

Natuurlijk moet de periode wel te overzien zijn en van te voren bepaald (zeg x maanden) en met het voornemen dat er zo spoedig mogelijk naar een andere opdracht gezocht wordt.

In de tussentijd kan je je richten op zelfstudie.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Detachering is altijd een spel tussen de werknemer, de werkgever en opdrachtgevers.
Ik zit nu zelf al een tijd op een grote opdracht bij een grote detacheerder maar heb hiervoor 1 opdracht geweigerd omdat dit niet aansloot bij wat ik kan en wil. Dit wordt alleen geaccepteerd als je goed kunt onderbouwen waarom je weigert.

Hiernaast: het verbaast me dat je zo'n reactieve houding hebt ten aanzien van je werk. Het bedrijf waar ik werk gaat uit van een proactieve houding van de werknemer waarbij je primair zelf voor je project zorgt, al dan niet op basis van de uitstaande opdrachten en je eigen netwerk. Bij een dergelijke werkwijze heb je als werknemer een veel grotere invloed op je plaatsing en zit je niet met scheve gezichten als je werkgever je pusht om een opdracht te nemen wanneer je te lang op de bank zit.

Moraal van het verhaal: detachering is altijd een spelletje, waarbij je alleen goed en bevredigend kunt spelen wanneer je een goed verhaal hebt. Tip: ga het gesprek aan met je manager en leg het verhaal uit. Trek op basis van de antwoorden je conclusies. Nog even wachten, in de tussentijd dat andere project doen of stoppen bij de detacheerder.
Succes!

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Ronno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-12-2024

Ronno

make source && not war

Ik vind het raar dat je 'n opdracht kan weigeren. I.m.h.o. is dat gewoon werkweigering. Je bent in dienst van de detacheerder, die betaald je (vaak grof geld), dan moet je ook werk doen wat hij opdraagt. Simpel.

Als mijn werkgever wil dat ik met mijn kennis en vaardigheden telefonistenwerk ga doen, ga ik dat ook doen. Wel wil ik dan weten waarom en maak ik afspraken over hoe lang. Twee maanden? Prima. Langer? Nee, dan ga ik op zoek naar 'n baan op mijn niveau
.
Binnen de detachering is het niet zo dat je werk "moet" gaan doen als de werkgever dat jouw opdraagt.
Vooral wanneer het een klus betreft wat totaal niet binnen jouw vakgebied ligt, is het weigeren van die klus absoluut geen werkweigering. :r
Het probleem bij de werkgever omdat die jou heeft aangenomen voor een job binnen jouw vakgebied, maar jou niet kan plaatsen.

Wanneer het een job betreft dat wel binnen het vakgebied ligt maar niet uitdagend genoeg is, zou je je heel goed moeten informeren of er misschien wel potentie in zit.
Anders kan je beter niet aan die klus beginnen, omdat dit zich vanzelf in de loop van de tijd zal wreken.

Nogmaals een detacheerder neemt jou aan omdat je een bepaald vakgebied en een bepaald niveau hebt en daarop zijn jobs moet filteren en aannemen.

Dat er ICT-ers zijn die dan enveloppen gaan plakken, of 'whatever' zullen zich te rade moeten gaan of ze wel bij de juiste Detacheerder zitten. 8)7
Het gaat er niet om of dit een keertje gebeurdt, we maken allemaal wel eens mee dat we een dag of paar dagen een rotklus hebben, maar het gaat erom of dit een structureler probleem is.

Ik spreek zelf uit ervaring dat ik bij een "Unix" project, constant bezig was om een structureel probleem voor deze toko op te lossen in de vorm van een soort "Windows werkplekbeheerder / Facilitair medewerker". })
Na dit herhaaldelijk aangegeven te hebben is er weinig veranderd, zelfs verergerd.
Dit heeft zich uiteindelijk gewreekt omdat ik elke dag met de pest in het lijf naar en van het werk kwam.
Dan moet je te rade gaan of je wel wilt blijven.
Inmiddels ben ik overgestapt naar een andere werkgever. :w

Nogmaals het is niet erg dat je een keer een klusje doet wat niet binnen jouw vakgebied ligt of van minder niveau, zolang je geen structureel probleem aan het oplossen bent voor een werkgever en/of klant.
Je hebt uiteindelijk toch gesolliciteerd als ICT-er en niet als enveloppen-likker. d:)b

High-level multi-tasking : "Drinking coffee while booting-up Windows"

Verwijderd

Het is niet in je eigen voordeel om opdrachten te gaan doen die onder je niveau liggen. Bijvoorbeeld als je als software ontwikkelaar met HBO opleiding helpdesk werk gaat doen, word je daar later als de markt weer beter is keihard op afgerekend.

Er moet ook zoiets als een functieomschrijving in je contract staan, dus het is legitiem om te weigeren als ander werk op lager niveau aangeboden wordt. Maar beargumenteer dan ook dat het aangeboden werk je in je verdere carriere kan hinderen.

Dat jouw werkgever je in tijden van een kredietcrisis en een sterk afkoelende markt heeft aangenomen, is zijn risico. De bomen groeien vandaag de dag niet meer tot in de hemel.

Je kunt tijden het bankzitten altijd verder solliciteren, voor als het toch niets wordt met deze werkgever.

• guus1971
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-12-2023
Als je een opleiding o.i.d. wil gaan doen, kun je dat dan niet doen via je werkgever? Ik werk ook voor een grote detacheerder en hier hebben ze een zeer breed opleidingsaanbod, zowel op het gebied van soft skills als van hard skills. LOI of zo lijkt me dan ook niet de beste keuze.

guus1971

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:15
*knip* dit is een serieus forum waarbij geacht wordt dat men serieus bijdraagt

[ Voor 82% gewijzigd door Rukapul op 11-11-2008 13:30 ]

• Ardana

Ardana

Mens

*knip* (ik was even sneller dan Rukapul)

[ Voor 46% gewijzigd door Ardana op 11-11-2008 13:32 ]

Verwijderd

hij heeft wel gelijk, als ik een voldoende opleiding heb , ga ik bijwijze van ook niet achter een vuilniscontainer staan

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42
Zit TS nog in een proeftijd? Dan kan een proactieve houding richting bedrijf Y sowieso geen kwaad.

Als ik de markt om me heen zo aanvoel dan neemt het zitten op de bank weer toe en twijfelt men er bijvoorbeeld aan of als men nu op de bank komt te zitten of men daar voor januari (vakantietijd, nieuwe budgetten!) wel weer vanafkomt...

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Dat mag je weigeren, omdat het totaal iets anders is dan waar je voor aangenomen bent.
edit:
Hmmm, tabje te lang open laten staan.

[ Voor 11% gewijzigd door Confusion op 11-11-2008 13:34 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Haal er zo veel mogelijk uit in de vorm van opleidingen die door de detacheerder worden gefinancierd.

Als het echt te lang duurt, ga je freelancen. Dan is de kous meteen af, kan je precies zo ambitieus zijn als je zelf wilt. Moet je wel een goed netwerk hebben, iets wat je kan opbouwen door bekend te raken bij een paar bedrijven, wat weer kan door je een aantal keer te laten detacheren, misschien zelfs wel onder je niveau...

• Ardana

Ardana

Mens

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:32:
hij heeft wel gelijk, als ik een voldoende opleiding heb , ga ik bijwijze van ook niet achter een vuilniscontainer staan
Nee, hij heeft geen gelijk. Waarom deze discussie in 't belachelijke trekken?

We hebben het niet over onredelijke voorstellen van je detacheerder. We hebben het over het aannemen van een opdracht die (iets) onder je eigen niveau ligt.

Over hoever dat onder je niveau mag liggen, en voor hoe lang, en wat daar tegenover moet staan, en wat dat voor invloed heeft op je carrière.

Niet over onzinnige voorstellen waarbij ieder mensen aanvoelt (en weet! mag ik tenminste hopen) dat je ze gewoon glashard mag weigeren.

Ik ben aangenomen als schuldhulpverlener, post-HBO. Dat betekent dat ik ook: receptiewerk, telefonistenwerk, dossierwerk, administratief werk etc. doe als dat 'n keer gevraagd wordt. Dat betekent dat ik geen zwaar lichamelijk werk doe. Dat ik niet ga programmeren of vakkenvullen.

Maar als mijn werkgever me vraagt om 3 maanden telefoniste te gaan zijn, ga ik me eens heel goed achter de oren krabben of hij nog lang mijn werkgever blijft. Als hij me vraagt om vakken te gaan vullen of achter een vuilniswagen te gaan staan, ben ik per vandaag weg. Als hij me echter 2 weken wil weg zetten als telefoniste, omdat er een grote leuke opdracht aan zit te komen, dan ben ik zijn man/vrouw.

Waar is ons perspectief gebleven?

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Standeman schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 09:59:
Met ardana

Mijn persoonlijke mening is dat je elk werk moet aanpakken wat enigzins relevant is m.b.t. je functie. Zo heb ik ook enveloppen zitten likken bij een werkgever omdat er even geen opdracht voor me was. Het is een stuk beter dan op de bankzitten. Je bent het naar mijn mening min of meer je werkgever verplicht aangezien je wel een salaris gestort krijgt.

Natuurlijk moet de periode wel te overzien zijn en van te voren bepaald (zeg x maanden) en met het voornemen dat er zo spoedig mogelijk naar een andere opdracht gezocht wordt.

In de tussentijd kan je je richten op zelfstudie.
De functie waar het over gaat is voor ongeveer 1 jaar, en het betreft pure data-entry. Voor 3 maanden wil ik dat best doen, maar langer niet. Ik ben ontzettend coulant naar mijn werkgevers, maak vrijwillig overuren als het druk is, pak alles met beide handen aan, maar ik ben ook realistisch en kijk naar de toekomst en ik ben niet bij een detacheerder gegaan om een jaar dit werk te gaan doen (voor brutoe 300e/maand minder dan baan Y, ik zet het er nog maar even bij.. ).

• readytoflow
  • Niet online
Ik werk zelf ook al jaren bij een detacheringorganisatie. Inmiddels op een redelijk niveau. Speelt zich vooral af in de financiële dienstverlening. Toen ik hier paar jaar geleden begon was het vrij rustig qua opdrachten. De groep waarin ik startte (waren allemaal ouder en met behoorlijk wat werkervaring) zat ook weken zonder opdracht. Wij zijn toen proactief gaan handelen. Zelf kijken of je iets kan vinden. Vragen of je de accountmanagers kan helpen of iets op kantoor kan doen.
Uiteindelijk ben ik toen voor 2 maanden gaan werken op een Lokaal Administratie Centrum van een bankkantoor. O.a. op eigen aangeven dat ze dan in ieder geval iets aan mij verdienden ipv alleen kosten aan mij hadden.

Begon met bouwnota’s overmaken etc..super simpel en saai. Maar je leert wel weer de cultuur van de opdrachtgever kennen en de systemen waarmee ze werken.

Omdat ik de controle van lijstwerk op mijn eigen manier deed via Excel macro’s etc… kwam ik al heel snel steeds meer voor afdeling risico en procescontrole te werken. En van daaruit meegeholpen met een project om de administratie te centraliseren.

Mijn vriendin overigens precies hetzelfde:
Detacheerder, 1e baan na een rechtenstudie, 1e opdracht: soort callcenter waarbij je tussenpersonen te woord staat. Het leek haar eerst niks, maar ze heeft er superveel geleerd. Na paar maanden werd ze teamleider, daarna kreeg ze weer een andere opdracht bij die opdrachtgever die behoorlijk uitdagend was. En nu is net begonnen bij een klant van die opdrachtgever en verdiend ze na iets meer dan een jaar al bijna net zoveel als mij.

Je moet er dus de mogelijkheden van inzien. Op elk nivo leer je wel weer wat. Misschien krijg je wel eens leiding over een soort afdeling waar ze ‘onder je nivo’ werken. Dan weet je in ieder geval wat ze er zoal doen.

Maar het moet natuurlijk niet te lang duren. Dat zou je dan moeten afspreken. 2 maanden is dan geen onredelijke termijn vind ik zelf.

Ik hoor verhalen en ken mensen bij mijn werkgever die 3 tot 6 maanden thuis zitten. Dat snap ik dan van beide kanten niet! Gaat echt ten koste van je ontwikkeling ( en het jaarresultaat van het bedrijf).

edit:

Na je aanvulling hierboven snap ik het wel beter en zou ik het ook niet graag doen. Maar probeer dan samen z.s.m. een oplossing te zoeken. Laat zien dat je wel wil en meer voor het bedrijf kan verdienen dan in die functie die ze je aanboden.

[ Voor 15% gewijzigd door readytoflow op 11-11-2008 14:02 ]

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
MR_VIPER schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 08:16:

edit:

Na je aanvulling hierboven snap ik het wel beter en zou ik het ook niet graag doen. Maar probeer dan samen z.s.m. een oplossing te zoeken. Laat zien dat je wel wil en meer voor het bedrijf kan verdienen dan in die functie die ze je aanboden.
Goede post! Geeft precies aan hoe ik ook denk. Ik voel me er vervelend onder om thuis te zitten, wil aan het werk :). Ik heb voor mezelf opgeschreven wat de mogelijkheden zijn (cursus, 3 maanden kutwerk, of op hun kantoor werk) en ik ga straks eventjes bellen (= proactieve houding ;) ) om te kijken wat zij van mijn voorstellen vinden.
guus1971 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 12:52:
Als je een opleiding o.i.d. wil gaan doen, kun je dat dan niet doen via je werkgever? Ik werk ook voor een grote detacheerder en hier hebben ze een zeer breed opleidingsaanbod, zowel op het gebied van soft skills als van hard skills. LOI of zo lijkt me dan ook niet de beste keuze.
Dat was ik ook wel van plan ja, maar ik heb geen inzicht in hun eventuele cursussen, vandaar dat ik me wat georrienteerd heb op LOI/NTI, daar staan ook veel vakcertificaten bij. Beetje om ideeen op te doen.

[ Voor 181% gewijzigd door Sport_Life op 11-11-2008 14:18 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:09

Standeman

Prutser 1e klasse

Sport_Life schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:52:
[...]

De functie waar het over gaat is voor ongeveer 1 jaar, en het betreft pure data-entry. Voor 3 maanden wil ik dat best doen, maar langer niet. Ik ben ontzettend coulant naar mijn werkgevers, maak vrijwillig overuren als het druk is, pak alles met beide handen aan, maar ik ben ook realistisch en kijk naar de toekomst en ik ben niet bij een detacheerder gegaan om een jaar dit werk te gaan doen (voor brutoe 300e/maand minder dan baan Y, ik zet het er nog maar even bij.. ).
hmmm, een jaar data-entry zal ik ook niet intrappen. Ik vind zelfs 3 maanden al behoorlijk lang.

Verder vind ik leuk / uitdagend werk wel meer waard dan 300,- bruto per maand. Misschien moet je het daar maar even over hebben bij je werkgever.

(Overigens, zou wel een stunt zijn als ze je bij bedrijf Y detacheren :+)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Standeman schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:18:
[...]

hmmm, een jaar data-entry zal ik ook niet intrappen. Ik vind zelfs 3 maanden al behoorlijk lang.
2 maanden dan als voorstel doen?
Verder vind ik leuk / uitdagend werk wel meer waard dan 300,- bruto per maand. Misschien moet je het daar maar even over hebben bij je werkgever.
Dit is ook precies de reden geweest voor mij om bij de detacheerder aan de gang te gaan ipv bij baan Y. Was een hele rationele beslissing. Gezien het feit dat ik bij Y zoveel meer verdiende heeft het me ook een goed beeld gegeven wat ik waard ben als data-entry medewerker..
(Overigens, zou wel een stunt zijn als ze je bij bedrijf Y detacheren :+)
:+ Is overheid, dus lijkt me sterk ;)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:48
Sport_Life schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:52:
De functie waar het over gaat is voor ongeveer 1 jaar en het betreft pure data-entry.
!!!

Tenzij je echt geen enkele keus hebt, zou ik dat nooit accepteren.

Ik bedoel, als je een maandje aan een project moet werken dat je niet zo boeiend vind, okee. Maar een jaar hersendodend werk doen terwijl je (neem ik aan) een opleiding hebt waarmee je echt wel iets boeienders kunt doen, nee.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Sport_Life schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:22:
[...]
:+ Is overheid, dus lijkt me sterk ;)
Heh. *zit gedetacheerd bij de overheid*

[ Voor 67% gewijzigd door Swaptor op 11-11-2008 14:28 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Wilke schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:26:
[...]

!!!

Tenzij je echt geen enkele keus hebt, zou ik dat nooit accepteren.

Ik bedoel, als je een maandje aan een project moet werken dat je niet zo boeiend vind, okee. Maar een jaar hersendodend werk doen terwijl je (neem ik aan) een opleiding hebt waarmee je echt wel iets boeienders kunt doen, nee.
Ik heb een opleiding op mbo en een propedeuse hbo. Dus het is niet zo dat ik hbo/wo opgeleid ben, maar afgesproken is wel dat ik boeiend werk zou doen :). En hbo in avonduren erbij vanaf volgend jaar.

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Maar jij ging een pro-actief telefoontje doen, wat zeiden ze?

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Philip J. Dijkstra schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:08:
Maar jij ging een pro-actief telefoontje doen, wat zeiden ze?
Klopt, ze hadden eventueel nog ander werk, hoor daar morgen meer over.

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 12-11-2008 14:29 ]

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 23:00
Mag ik vragen bij welke detacheerder je nu dan werkzaam bent? Ik heb namelijk een contract van een detacheerder op zak en daar is ook nog niet precies duidelijk wat voor werk ik ga doen als ik in dienst treedt. Daarnaast volgende week nog een gesprek bij een groot bedrijf waar ik dan eventueel vast in dienst kan treden. Dus ik volg deze discussie met veel interesse, aangezien ik straks waarschijnlijk ook de keuze moet maken tussen detacheerder (minder verdienen, meer reistijd, economische situatie wellicht van invloed, verschillende ervaringen opdoen) of vaste werkgever (meer verdienen, minder reistijd, economische situatie vrijwel geen invloed).

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 15:05

rob_erwt

What does this button do?

Spurlie schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:39:
Dus ik volg deze discussie met veel interesse, aangezien ik straks waarschijnlijk ook de keuze moet maken tussen detacheerder (minder verdienen, meer reistijd, economische situatie wellicht van invloed, verschillende ervaringen opdoen) of vaste werkgever (meer verdienen, minder reistijd, economische situatie vrijwel geen invloed).
Volgens mij geef je in deze vergelijking zelf al aan wat in het geval van een keuze waarschijnlijk de beste is. Soort van 1-3 voor de vaste werkgever... ;)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• sumac
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-11 21:42
Als je de overstap naar de detachering op dit moment wilt maken, weet dan zeker dat je wat te bieden hebt, en altijd makkelijk elders aan de slag kunt. Ik heb inmiddels diverse verhalen (uit eerste hand) gehoord over kleinere detacheerders die mensen in hun proeftijd ontslagen hebben ivm een gebrek aan opdrachten. Dan krijg je dus geen leuke som geld mee, want in de proeftijd mogen ze je zomaar ontslaan, op ieder moment. (Net zoals jij ook zomaar op mag stappen overigens.)

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:15
911GT2 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:23:
[mbr]*knip* dit is een serieus forum waarbij geacht wordt dat men serieus bijdraagt[/]
Ik bedoelde het ook serieus, beetje bot verwoord, maar mijn punt was duidelijk denk ik. Je hoeft niet zomaal alles te accepteren wat ze je aanbieden.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Mag ik vragen bij welke detacheerder je nu dan werkzaam bent? Ik heb namelijk een contract van een detacheerder op zak en daar is ook nog niet precies duidelijk wat voor werk ik ga doen als ik in dienst treedt. Daarnaast volgende week nog een gesprek bij een groot bedrijf waar ik dan eventueel vast in dienst kan treden. Dus ik volg deze discussie met veel interesse, aangezien ik straks waarschijnlijk ook de keuze moet maken tussen detacheerder (minder verdienen, meer reistijd, economische situatie wellicht van invloed, verschillende ervaringen opdoen) of vaste werkgever (meer verdienen, minder reistijd, economische situatie vrijwel geen invloed).
Het is een kleine detacheerder in de randstad. Verder moet je de keus zelf maken, voor mij weegt het punt zwaarder om veel ervaring op te doen dan veel verdienen of zekerheid. Ik weet ook niet precies de exacte richting die ik uit wil, en dan is detachering ideaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 12-11-2008 18:37 ]

• Ardana

Ardana

Mens

Ik vind werken bij een detacheerder qua inhoud zwaar overdreven, maar dat komt wellicht ook vanwege de bussines waar ik in werk (sociale sector, schuldhulpverlener). Ja, het is een standaard-praatje dat je detacheringskracht bent voor de uitdaging en afwisseling, maar het komt er eigenlijk op neer dat het werk overal hetzelfde is en dat per opdracht enkel de processen en de aanvullende taken enigszins verschillen.
Ik vind het wel leuk om constant met andere mensen te werken, dat, én 't meer dan behoorlijk goede salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden, zijn voor mij de redenen om bij een detacheerder te gaan werken.

Als ik 'n aanbod kreeg tegen hetzelfde tarief, bij een werkgever dicht bij, zou ik 't misschien nog wel aannemen ook.

Wat is voor jou de reden dat je voor 'n detacheerder kiest dan?

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 16:45
Ardana schreef op woensdag 12 november 2008 @ 18:47:
[...]

Ik vind werken bij een detacheerder qua inhoud zwaar overdreven, maar dat komt wellicht ook vanwege de bussines waar ik in werk (sociale sector, schuldhulpverlener). Ja, het is een standaard-praatje dat je detacheringskracht bent voor de uitdaging en afwisseling, maar het komt er eigenlijk op neer dat het werk overal hetzelfde is en dat per opdracht enkel de processen en de aanvullende taken enigszins verschillen.
Ik vind het wel leuk om constant met andere mensen te werken, dat, én 't meer dan behoorlijk goede salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden, zijn voor mij de redenen om bij een detacheerder te gaan werken.

Als ik 'n aanbod kreeg tegen hetzelfde tarief, bij een werkgever dicht bij, zou ik 't misschien nog wel aannemen ook.

Wat is voor jou de reden dat je voor 'n detacheerder kiest dan?
Dit is in mijn brache; Betalingsverkeer, toch wel even anders.

Wij gaan naar de klant toe, en adviseren en helpen ze omdat ze zelf de kennis en kunde -niet- hebben.. Functie is dan ook business consultant. Wij komen binnen op heel wisselende altijd specialistische opdrachten waar je veel kan leren, maar waar de omgeving vooral veel van jouw leert.

Detachering zelf zegt niks over het werk, je kan een vuilnisman detacheren, maar ook een interim directie lid..

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Tasma schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:21:
[...]

Dit is in mijn brache; Betalingsverkeer, toch wel even anders.

Wij gaan naar de klant toe, en adviseren en helpen ze omdat ze zelf de kennis en kunde -niet- hebben.. Functie is dan ook business consultant. Wij komen binnen op heel wisselende altijd specialistische opdrachten waar je veel kan leren, maar waar de omgeving vooral veel van jouw leert.

Detachering zelf zegt niks over het werk, je kan een vuilnisman detacheren, maar ook een interim directie lid..
Waar jij je mee bezig houdt is - zoals je zelf al aangeeft - consultancy. Detachering is net weer even anders. Tenminste, voor zover ik weet. Als gedetacheerde werk je meestal op projectbasis waar bedrijven je nodig hebben, soort veredelde uitzendkracht (beetje vloeken in de kerk die vergelijkenis, maar komt er wel op neer). Bij de ene opdrachtgever kun je je bezig houden met de debiteurenadministratie en bij het volgende project ben je bezig met bijv. crediteurenadministratie.

[ Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 13-11-2008 00:23 ]

• Turismo
  • Laatst online: 21:51
Sport_Life schreef op donderdag 13 november 2008 @ 00:20:
[...]

Waar jij je mee bezig houdt is - zoals je zelf al aangeeft - consultancy. Detachering is net weer even anders. Tenminste, voor zover ik weet. Als gedetacheerde werk je meestal op projectbasis waar bedrijven je nodig hebben, soort veredelde uitzendkracht (beetje vloeken in de kerk die vergelijkenis, maar komt er wel op neer).
En een consultant werkt niet op projectbasis?

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Turismo schreef op donderdag 13 november 2008 @ 00:23:
[...]

En een consultant werkt niet op projectbasis?
Als adviseur of consultant adviseer je organisaties bij problemen of over verbetering. Je kunt in van alles adviseur zijn: personeelsmanagement, communicatie, milieu, ICT, leiderschap, kwaliteitsmanagement of marketing.
bron: http://www.carrieretijger...tisch/adviseur-consultant

Als je bij een detacheerder werkt, word je vaak voor een korte of lange periode – een aantal maanden of soms zelf jaren – verhuurd aan een opdrachtgever. Dit is meestal afhankelijk van de duur van het project waar je aan werkt en de aard van je werkzaamheden. De detacheerder is jouw formele werkgever, maar je werkt feitelijk bij de opdrachtgevers. Detachering komt veel voor in de techniek, ICT en financiële wereld.

bron: http://www.carrieretijger...ciaal/starter/detachering

Consultancy is meer dienstverlening en/of implementatie van producten, detachering is daadwerkelijk werkzaam zijn binnen een bedrijf.

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 13-11-2008 00:30 ]

• Turismo
  • Laatst online: 21:51
Sport_Life schreef op donderdag 13 november 2008 @ 00:28:
[...]

Als adviseur of consultant adviseer je organisaties bij problemen of over verbetering. Je kunt in van alles adviseur zijn: personeelsmanagement, communicatie, milieu, ICT, leiderschap, kwaliteitsmanagement of marketing.
bron: http://www.carrieretijger...tisch/adviseur-consultant

Als je bij een detacheerder werkt, word je vaak voor een korte of lange periode – een aantal maanden of soms zelf jaren – verhuurd aan een opdrachtgever. Dit is meestal afhankelijk van de duur van het project waar je aan werkt en de aard van je werkzaamheden. De detacheerder is jouw formele werkgever, maar je werkt feitelijk bij de opdrachtgevers. Detachering komt veel voor in de techniek, ICT en financiële wereld.

bron: http://www.carrieretijger...ciaal/starter/detachering

Consultancy is meer dienstverlening en/of implementatie van producten, detachering is daadwerkelijk werkzaam zijn binnen een bedrijf.
Vreemd, waar ik werkzaam ben loopt het over van de consultants die gedetacheerd zijn doordat zij de expertise beschikken die benodigd is voor specifieke projecten net zo lang totdat het project af is.

Voor de topicstarter nog wat nuttige informatie
http://www.bachelor-ict.nl/q-a_voor_en_nadelen_detachering

[ Voor 5% gewijzigd door Turismo op 13-11-2008 00:44 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 19:25
Volgens mij maakt het verder niet uit of in je in de consultancy of detachering zit, in de basis komt het op hetzelfde neer: om de zoveel tijd bij een andere klant voor een andere opdracht/project.

Ik ben zelf SAP consultant, maar het laatste half jaar eigenlijk bij toeval meer in de detachering dan in de consultancy. Overigens wel bij twee verschillende klanten. De reden dat ik voor dit "bestaan" heb gekozen is de afwisseling; ik heb hiervoor ook bij een vaste werkgever gewerkt en was daar na 1,5 jaar al helemaal op uitgekeken. Merk nu ook bij langere opdrachten dat een jaar toch wel echt de max is en het dan begint te kriebelen om ergens anders te beginnen.

Naast de afwisseling is de meer dan uitstekende beloning (primair en secundair) ook een reden om voor dit vak te kiezen, al sluit ik niet uit dat ik ooit weer ergens in vaste dienst ga als er kleine Sabelhoutjes komen. De reistijd is namelijk een groot minpunt; minder dan 2,5 uur reizen per dag heb ik tot nu toe niet meegemaakt....

Om nog even terug ontopic te komen: ik heb ook af en toe op de bank gezeten. Dit is absoluut niet leuk en als het te lang duurt kan je je aardig nutteloos beginnen te voelen. Ik heb daarom altijd geprobeerd zoveel mogelijk kleinere klusjes op te pakken om in ieder geval bezig te blijven. Ik kan me echter voorstellen dat je niet accoord gaat met een klus onder je niveau voor langere tijd.

.....

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
Helaas gaat het niet goed met de detachering/consultancy door de crisis. De kans dat je maanden met je vingers zal liggen draaien is vrij groot momenteel en dat is meteen het nadeel van detachering. Een goudmijn als het goed gaat, saai als het slecht gaat. Je kunt wel eens geluk hebben, maar reken er niet op. Meestal zijn het altijd wel je collega's die geluk hebben en jij nooit(Raar maar waar!). Pas midden volgend jaar zou het iets beter gaan. Ik heb persoonlijk toch veel ervaring, en ik zit ook al een tijdje op de bench en het enige dat ik hoor van nieuwe klanten is een droge 'Njet'. Ik hou me voorlopig bezig door mijn ex-klanten te helpen met probleempjes meestal voor telkens een week of zo. Maar zo ben ik tenminste niet verlieslatend voor mijn werkgever. ;) En voorts studeer ik voor het behalen van een certifikaat volgende maand.

Moet je nu bij de pakken blijven zitten? Neen. Haal ondertussen wat certifikaatjes, studeer telkens wat bij en toon initiatief. Hou ook altijd een positieve indruk aan en voor je het goed beseft, zit je op een leuk project en ben je vertrokken voor een lange periode. :)

[ Voor 4% gewijzigd door makila op 14-11-2008 21:03 ]

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

makila schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 20:59:
Helaas gaat het niet goed met de detachering/consultancy door de crisis. De kans dat je maanden met je vingers zal liggen draaien is vrij groot momenteel en dat is meteen het nadeel van detachering.
Ik zou zeggen - spreek voor uzelf. Ook in slechte tijden zijn goede BI/DW (en MI/IM etc) consultants gevraagd. In deze tijd van financiele chaos loopt het bij ons wereldwijd storm met projecten en consultancy opdrachten vanuit de FSI (banken, verzekeringsmaatschappijen) sector (cred risk management, SOX compliancy, achterstandenbeheer) maar ook van b.v. telecom bedrijven. Er is heel veel vraag naar Master Data Management, Data Quality en Data Stewardship consultancy.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
tazzman schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:26:
[...]

Ik zou zeggen - spreek voor uzelf. Ook in slechte tijden zijn goede BI/DW (en MI/IM etc) consultants gevraagd. In deze tijd van financiele chaos loopt het bij ons wereldwijd storm met projecten en consultancy opdrachten vanuit de FSI (banken, verzekeringsmaatschappijen) sector (cred risk management, SOX compliancy, achterstandenbeheer) maar ook van b.v. telecom bedrijven. Er is heel veel vraag naar Master Data Management, Data Quality en Data Stewardship consultancy.
U zegt het zelf : Goede consultants. ;) En u noemt ook weer typische voorbeelden van specifieke Profielen. Een Junior consultant is geen goede consultant want die heeft zichzelf nog niet bewezen en heeft zijn richting nog niet bepaald die hij wil ingaan. TS heeft duidelijk een Junior Profiel en het is altijd ontzettend moeilijk Juniors te verkopen, zeker recent(Alhoewel het natuurlijk niet onmogelijk is). Wij hebben hier 10 Junior .Net'ers rondlopen, alle 10 gecertifieerd, en na 3 maanden zijn er 0 verkocht. U kunt natuurlijk ook zeggen dat onze verkopers maar beter hun werk moeten doen ;) Ik vind als een verkoper 0 Junior verkocht krijgt, dat er inderdaad iets fout is en dat de capaciteiten van de salesmensen in vraag gesteld mag worden. Maar deels komt dit toch ook wél door een sterk verminderde vraag naar .Net'ers.

Of ik voor mezelf moet spreken? Als je het wilt weten, Ik zat continue op projecten tussen januari en oktober van dit jaar. Geen dag zonder werk gezeten en nu dat het kredietcrisis is zit ik plots een maand op de bench(allee ja 3 weken bench, 1 week bij de klant). Toeval? Ik denk het toch niet se. En ik krijg wel degelijk de indruk dat de kredietcrisis het aantal aanvragen sterk geminderd heeft.

Dit wil niet zeggen dat er geen consultants meer verkocht geraken. Het gaat gewoon allemaal wat trager. En ja echt senior profielen(ik beschouw mezelf als medior) die zijn meteen verkocht. Het probleem situeert zich echt op junior profielen en sommige medior profielen.

Maar zoals ik al zei, de TS moet zeker niet wanhopen, de slechte tijden zijn er voor iedereen en we slaan ons er wel door. Zoals ik al zei, het gaat allemaal gewoon wat trager, een echte stop is er (nog) niet. Het is duidelijk dat de 'goede' consultants onder ons de huidige crisis wel zullen overleven, terwijl de slechten eruit gefilterd zullen worden.

[ Voor 10% gewijzigd door makila op 16-11-2008 00:01 ]

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
makila schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 23:55:
[...]
Maar zoals ik al zei, de TS moet zeker niet wanhopen, de slechte tijden zijn er voor iedereen en we slaan ons er wel door. Zoals ik al zei, het gaat allemaal gewoon wat trager, een echte stop is er (nog) niet. Het is duidelijk dat de 'goede' consultants onder ons de huidige crisis wel zullen overleven, terwijl de slechten eruit gefilterd zullen worden.
Ik wanhoop absoluut niet hoor. Maar ik zit inmiddels ruim 2 maanden 'thuis' en heb wel weer zin om aan het werk te gaan.
Vervelende is dat ik niet (tijdelijk) bij een andere werkgever werkzaam mag zijn, zou ideaal zijn :).

Verwijderd

Ik moet me aansluiten bij de consensus: 'minder' werk kan je accepteren voor een zeer beperkte periode (2 - 3 maanden), en het is belangrijk dat je werkgever je toont concreet aan het werk te zijn om je een passende job te geven.

Ik ben sinds 1 januari consultant (zit in de telecombusiness), en begon met een project op een onderwerp waar ik zeer weinig kennis van had. Niet onder mijn niveau, maar niet op 'comfortlevel' zeg maar, dus ik had daar mijn twijfels over. Mijn baas had dat op zich ook, maar wist dat ik het wel kon bolwerken, en gaf ook aan dat hij hard bezig was met beter werk (ook aangezien de reistijd (2 uur 20 minuten one-way) ietwat onpraktisch was). Na 4 weken was er iets anders. Dat was in principe wat onder mijn niveau, maar wel meer op mijn vlak, beter bereisbaar, en voor 7 weken, dus te overzien. Meteen het eerste project overgedragen aan iemand anders, en bij het tweede aan de slag gegaan, wat erg goed ging. Daarna heb ik nog een aantal korte opdrachten gedaan, die intussen allemaal wel duidelijk op mijn niveau, wat ook allemaal erg goed ging. Nu zit ik intussen op een veel groter project wat veel langer duurt, en hoewel het super uitdagend is, en het onderwerp helemaal mijn ding is, krijg ik nu al een beetje de kriebels omdat het mogelijk nog een hele tijd (een jaar of zo) kan duren.

Ik heb er in het begin geen moment aan gedacht om die opdrachten te weigeren - ik moest toch wat doen, en op de bank zitten leek me geen goede start. Maar dat werkte ook echt alleen omdat de opdrachten erg kort en te overzien waren. Nu weten mijn baas en ik allebei wat we van elkaar kunnen verwachten, en mijn CV begint er heel goed uit te zien. Ik verwacht dus niet dat ik binnen korte tijd weer in zo'n situatie kom (ook omdat we meer opdrachten krijgen dan dat we mensen hebben om ze te bezetten).

Nog even over consultancy vs. detachering: de eerste is normaliter op projectbasis (en of je nou binnen 1 project blijft of meer in een soort permanente projectorganisatie terecht komt waar je meerdere projecten op je neemt, voor onbepaalde tijd maakt dan niet veel uit), en detachering is meer op operationele basis (uitvoerend werk in een staande organisatie). Niet iedereen gebruikt
Pagina: 1