Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Winrar langzamer geworden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort als ik een 4 a 5g bestand uitpak met winrar, doet ie er 2x zo lang over, ipv 2 minuten en een beetje is het nu 4 minuten en een beetje..

Het ligt niet aan het bestand, ik heb er meerdere geprobeerd, het ligt ook niet aan m'n virtuele geheugen, want dat heb ik op alle mogelijke manieren ingesteld, dit was op m'n vorige pc wel het geval.

Heeft iemand anders dit ook meegemaakt, en wat kan ik er aan doen?

ohjah, m'n harde waren zijn allemaal in orde, alles gecheckt en nog eens gecheckt!

Verwijderd

De harde schijf is de meest beperkende factor bij unrarren.
Probeer het eens met een andere.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Je zult idd even je hdd's moeten testen op snelheid.. Misschien zijn die wel erg traag geworden en naderen ze het einde. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 01:34:
Mje, hij zit in me laptop, en ik heb er niet zo 1 liggen die ik erbij kan prikken :P

Wat, behalve virtueel geheugen, heeft zo'n vertragende werking?

... eigenlijk is ie nog best nieuw, kwa schrijven en verwijderen en schrijven en verwijderen etc etc..

Maar ik ga hem ff benchen..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 01:38 ]

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:07
defragmenteren?

hardeschijf bijna vol? hoe korter aan de binnenkant hoe sneller hoe verder aan de buitenkant hoe langzamer..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 01:37:
[...]

Mje, hij zit in me laptop, en ik heb er niet zo 1 liggen die ik erbij kan prikken :P

Wat, behalve virtueel geheugen, heeft zo'n vertragende werking?
Heb je toevallig Vista erop staan en is die nog aan 't indexeren?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 01:34:
...of er is een zwaardere compressie toegepast (rar kent gradaties in compressie), de schijf is gefragmenteerd, het zijn ontzettend veel kleine bestandjes in 1 rar i.t.t 15 bestanden voor en film, een (over?)actieve virusscanner (door bijv. een update, of er was er voorheen niet eens een aanwezig) en ga zo maar door. Ik vind je conclusie nogal voorbarig en opmerkelijk.

Ik zou eens proberen te defragmenteren, kijken naar evt. virusscanners etc. om te zien of dat iets op lost en sowieso eens even goed naar de rar's kijken wat de onderlinge verschillen zijn. Een andere HD proberen kan als je er nog 1 of meerdere in je systeem hebt, maar dat zegt stukken minder als de specs bijv. flink verschillen.

edit:
Tsssk... tussenposterts! :( :X :>
Ah, het is een laptop, dan is een tweede schijf sowieso al lastiger...

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 11-11-2008 01:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

RobIII schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 01:40:
[...]

Ik vind je conclusie nogal voorbarig en opmerkelijk.
Dat was geen conclusie maar een aanknopingspunt om te testen waar het verschil vandaan komt. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vista, indexeren stond aan, maar of ie er ook mee bezig was? Laptop staat al sinds 20:30 aan,
Schijfcontrole uitgevoerd, gedefragmenteerd, virusscan, spyware scan..

Harde schijf is zo goed als leeg, 2x 110gb partitie, op de vista partitie is er 24gb gebruikt, de ander is geformateerd geweest en was dus leeg, op 4,7gb na.

Bench komt uit op 60mb/s max, 52 average.

editje: beter om indexeren uit te zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 01:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 01:46:

editje: beter om indexeren uit te zetten?
Uitproberen kan geen kwaad lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 01:48:
[...]

Uitproberen kan geen kwaad lijkt me.
Geeft geen resultaat..
Andere suggesties?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 01:58:
[...]

Geeft geen resultaat..
Andere suggesties?
Had je eerst een desktop PC en nu een laptop?

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ga eens hdtune draaien en kijk wat eruit komt :)

Verwijderd

Xof schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 02:00:
Ga eens hdtune draaien en kijk wat eruit komt :)
Bench komt uit op 60mb/s max, 52 average.
:)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 01:59:
[...]

Had je eerst een desktop PC en nu een laptop?
De desktop is er ook nog, maar de lappert is was 2x zo snel met uitpakken, sinds een week dus niet meer

Verwijderd

Topicstarter
en geen fouten, bad sectores, helemaal nx, temp 41 graden..

Dusch, wat is er net zo vervelend als virtueel geheugen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 02:03 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 02:01:
[...]

De desktop is er ook nog, maar de lappert is was 2x zo snel met uitpakken, sinds een week dus niet meer
De snelheid van uitpakken is van meer dingen afhankelijk zoals al eerder in een uitgebreide en heldere post in dit topic gemeld is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 02:04:
[...]

De snelheid van uitpakken is van meer dingen afhankelijk zoals al eerder in een uitgebreide en heldere post in dit topic gemeld is.
ik heb de opties bekeken, en redelijk wat variabelen uitgeschakeld.
Heb nu winzip erbij genomen om te kijken wat die doet.
Ik heb het idee dat het een instelling van vista? is, of software die vervelend is geworden?

Bdw, tijdens het uitpakken draait processor op 12-19%, me geheugen komt op max 1050mb,

Heb een Amd Turion 64 x2 tl58 1.9 ghz met 3gb

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 02:18 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hier staan nog zat opties. Begin eens met je virusscanner (tijdelijk) uit te schakelen (deïnstalleren is wat lomp) om te zien of dat helpt. En anders kun je de overige opties proberen en gewoon met boeren verstand en simpel deduceren zoeken waar het probleem zit. Wat is er veranderd in de afgelopen 2 weken? IS er iets veranderd? En zo ja, kan het invloed hebben? En zo ja, schakel dat eens uit of...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 02:16:
Hier staan nog zat opties. Begin eens met je virusscanner (tijdelijk) uit te schakelen (deïnstalleren is wat lomp) om te zien of dat helpt. En anders kun je de overige opties proberen en gewoon met boeren verstand en simpel deduceren zoeken waar het probleem zit. Wat is er veranderd in de afgelopen 2 weken? IS er iets veranderd? En zo ja, kan het invloed hebben? En zo ja, schakel dat eens uit of...
Ik had even een geestelijke wederopstanding, ik heb in de laatste 2 weken alleen Nero Premium opnieuw geinstalleerd, en die heb ik nu ff een schop van de schijf gegeven, want die heeft ook nog al wat van die meedraaiende proggies erin zitten..

wish me luck!

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02 13:56
Download een oudere/nieuwere versie van Winrar? Wellicht heb je hem onlangs ge-update? (zou eigenlijk niet mogen)
Netstroom of accu-stroom wellicht? (ook rare factor, maar meest logische zijn al aangedragen)

Bekijk je CPU gebruik even tijdens het unrarren, wellicht andere processen (virusscanner?) die CPU wegtrekken?

[ Voor 0% gewijzigd door -JeeDee- op 11-11-2008 02:22 . Reden: Typ te langzaam en refresh niet... ]

Verwijderd

Heb net ff getest, met E8400 en WD raptor 150 Gig 10.000rpm Hd gaat een DVD in twee en halve minuut met compressie op de rar files.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 02:21:
Heb net ff getest, met E8400 en WD raptor 150 Gig 10.000rpm Hd gaat een DVD in twee en halve minuut met compressie op de rar files.
M'n maximale tijd was 2,59, en dat was meestal met beroerde compressie, normaal deed ie er 2,20- 2,40 over, en daar was ik erg blij mee, maar nu nie meer..

Verwijderd

Lijkt me sterk dat je met een laptop de prestaties van een 10.000rpm Raptor gaat evenaren.
3.5 minuut voor uitpakken van DVD is op een laptop heel goede score.

Verwijderd

Topicstarter
Virusscanner uitzetten haalt er 1 minuut vanaf... illegale klotetroep :P

Weten we dat ook weer, ik dank u allen voor de snelle nachtelijke reacties, ik ga eens uitzoeken waarom mijn virusscanner zo vervelend is geworden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 02:39:
Lijkt me sterk dat je met een laptop de prestaties van een 10.000rpm Raptor gaat evenaren.
3.5 minuut voor uitpakken van DVD is op een laptop heel goede score.
3,11...kan ik mee leven, want aan de rars te zien is het niet zo'n hele fijne geweest...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 02:41:
Virusscanner uitzetten haalt er 1 minuut vanaf... illegale klotetroep :P

Weten we dat ook weer, ik dank u allen voor de snelle nachtelijke reacties, ik ga eens uitzoeken waarom mijn virusscanner zo vervelend is geworden.
Ok dan zo leer ik ook steeds weer wat bij, gebruik zelf gratis Avira scanner en buiten 1 irritante popup per dag werkt dat ding prima.
Pagina: 1