Verwijderd

Topicstarter
van de week een Asus P5B-VM mobo gekocht icm een q6600.
plug de zooi in mekaar daarna boot ie op krijg de gebruikelijke foutmelding cmos instelling staan fout druk op del om verder te gaan.
stel de tijd/datum in check nog even alle andere instellingen en zet bij 't overclocking gedeelte in dat 't geheugen op 667mhz moet draaien ipv op auto (geheugen is ook 667mhz) druk daarna op save & exit.
daarna gaat de pc uit vanzichzelf en wil daarna ook niet meer aan.
als ik 'm wil aanzetten draaien de fans heel even en stoppen ze weer.
stekker eruit, cmos batterij eruit, jumper op de andere schakelaar, paar seconden (en ook minuten) gewacht),jumper weer terug, batterij er weer in, stekker erin en....... niks...
heb ook de stekker erin gelaten, batterij eruit gewipt, jumper omgezet, ff gewacht, jumper erafgehaald (dus niet op zn oude plek terug) gaat de pc aan ga naar de bios en zet alles weer op default daarna boot ik gewoon naar windows) zet de batterij er weer terwijl die draait. via windows doe ik weer shutdown, pc gaat uit, doe de jumper er weer op, wil de pc weer aanzetten en......... no go...

update:
goed inmiddels e.e.a. getest:
geheugen eruit gehaald = boot niet
geheugen andere slots = boot niet
videokaart/hd's/dvd brander eruit gehaald = boot niet
processor eruit gehaald = boot niet
tussen door natuurlijk steeds de cmos reset gedaan maar 't helpt allemaal niet...

pc bestaat uit een:
sharkoon 550W voeding, Q6600 processor, Asus P5B-VM moederbord, 2gb corsair geheugen, 1 sata hd, 2 ide dvd branders, 1 floppy drive

p.s. dat truukje wat eerder werkte, werkt nu dus ook niet meer.
ik heb alles wel aan de praat gehad met een ander moederbord (ook een P5B-VM) om te testen dus de processor en andere onderdelen zijn niet rot mocht je dat inmiddels denken.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 01:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
pc naar de winkel gebracht, de voeding was rot......

doe maar een slotje erop.