• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Tweakers!

Ik heb enige tijd geleden een mooie FullHD tv gekocht en wil deze ook krijg aan mijn pc kunnen hangen.
In mijn pc zit een Radeon X1900XTX waar beide DVI uitgangen al bezet zijn door een monitor. (en de S-video is natuurlijk geen optie)

Nu heeft mijn vorige lcd-tv het loodje gelegd dankzij het gebruik van deze switchbox en zie ik het dus totaal niet zitten weer een dergelijk apparaat aan mijn tv te hangen.
Dus was de keuze vrij snel gemaakt en heb ik in Hongkong deze DVI splitter gekocht. De female connectoren zijn gewoon normaal, alleen de male betreft een 60-pin connector....

Ik heb dus totaal geen idee wat ik hier mee moet... bestaan er DVI splitters met een normale connector die wel in mijn videokaart past?

Ik hoor het graag!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou het iets dichter bij huis kunnen proberen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Wootism
  • Niet online
Daar heb je inderdaad een punt, wist niet dat ze in Nederland al voor € 12.00 te krijgen waren!
Dan gaat die andere splitter maar richting vuilnisbak...
---------------------

Hoe zit het trouwens met 2 verschillende resoluties, ik neem aan dat als ik op mijn Tv wil gaan werken en de resolutie van 1920 x 1080 aanneem dat ik op mijn monitor een "out of range" melding krijg?
Of gaat dit echt storen op elkaar?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wootism schreef op maandag 10 november 2008 @ 23:58:
Hoe zit het trouwens met 2 verschillende resoluties, ik neem aan dat als ik op mijn Tv wil gaan werken en de resolutie van 1920 x 1080 aanneem dat ik op mijn monitor een "out of range" melding krijg?
Of gaat dit echt storen op elkaar?
Het is een splitter, dus waarschijnlijk 2x hetzelfde signaal, en als je monitor idd geen 1080p ondersteund zal hij waarschijnlijk een out of range geven en op stand-by springen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• LarsOo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-05 15:35
Wootism schreef op maandag 10 november 2008 @ 23:05:
Dus was de keuze vrij snel gemaakt en heb ik in Hongkong deze DVI splitter gekocht. De female connectoren zijn gewoon normaal, alleen de male betreft een 60-pin connector....
Deze kabel is alleen geschikt voor een matrox videokaart bijv. deze:
http://www.systemaxdev.co...s%20Card/100668-front.jpg

Dit gaat dus niet werken, mits je natuurlijk zo'n kaart in huis hebt.

Bij die "simpele" dvi splitters kun je helaas niet apart de resolutie intellen. Bij die matrox kaarten + dvi splitter kabel kan dit wel. Misschien een matrox kaartje scoren bij V&A of marktplaats?

• Wootism
  • Niet online
LarsOo schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:10:
[...]

Deze kabel is alleen geschikt voor een matrox videokaart bijv. deze:
http://www.systemaxdev.co...s%20Card/100668-front.jpg

Dit gaat dus niet werken, mits je natuurlijk zo'n kaart in huis hebt.

Bij die "simpele" dvi splitters kun je helaas niet apart de resolutie intellen. Bij die matrox kaarten + dvi splitter kabel kan dit wel. Misschien een matrox kaartje scoren bij V&A of marktplaats?
Hmm, kende de term "matrox" niet :-/
Maargoed, als ik nu een appart kaartje aan zou schaffen heeft het natuurlijk geen zin meer om die splitter te gebruiken en moet ik mijn DVI-> Hdmi kabel van 60eu. ook weer vervangen!

Ik denk dat ik maar de hierboven gesuggereerde splitter aan ga schaffen en dan maar hopen dat het een beetje leuk werkt met de resoluties etc.. :X

Verwijderd

Ik heb dus precies het zelfde probleem.
In december ga ik op kamers en wilde ik dus ook mijn HD tv aansluiten voor mijn films.

Zelf heb ik ook de Radeon X1900XTX en ook hier zijn alle 2 de DVI uitgangen bezet.

Nu weet ik dat er toch ook nog een HDMI uitgang op de kaart zit? Ik heb zelf niet zon kabel, dus kan het niet testen. Maar volgens mij ziet windows dan nog maar steeds 2 schermen, of je moet dan 1 scherm uitschakelen.

Graag hoor ik of je al een oplossing hebt gevonden! Zou je mij ook blij mee maken!

• LarsOo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-05 15:35
Bonus8 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:03

Nu weet ik dat er toch ook nog een HDMI uitgang op de kaart zit?
Volgens mij zit er op die kaart geen vaste hdmi aansluiting. Als het goed is alleen 2x dvi en 1x s-video.
Het kan zijn dat ik het natuurlijk mis heb.
Wootism schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:57:
Ik denk dat ik maar de hierboven gesuggereerde splitter aan ga schaffen en dan maar hopen dat het een beetje leuk werkt met de resoluties etc..
Heb hier zelf nooit problemen mee gehad. Ken ook een aantal bedrijven die met deze kaarten in de computers werken.

Verwijderd

LarsOo schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:45:
Volgens mij zit er op die kaart geen vaste hdmi aansluiting. Als het goed is alleen 2x dvi en 1x s-video.
Het kan zijn dat ik het natuurlijk mis heb.
Ik heb het even voor je nagekeken, klopt idd. Je hebt gelijk er zit geen HDMI op. Word het natuurlijk weer een stuk moeilijker :O

• Pan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 13:21

Pan

Wootism schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:57:
[...]
Ik denk dat ik maar de hierboven gesuggereerde splitter aan ga schaffen en dan maar hopen dat het een beetje leuk werkt met de resoluties etc.. :X
En werkt de splitter als verwacht? Zo ja, dan kan ik er ook eentje aanschaffen voor hetzelfde probleem. >:) >:)

GigaByte X48-Ds5, Q6600 @3250mhz, Ati 3870, 4x1024mb DDR2, 2x Samsung F1 1 tb hd

• Wootism
  • Niet online
Pan schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:58:
[...]

En werkt de splitter als verwacht? Zo ja, dan kan ik er ook eentje aanschaffen voor hetzelfde probleem. >:) >:)
Nope, heb uiteindelijk 2 kabels van DVI -> Hdmi gekocht omdat ik toch genoeg HDMI-in's heb.

[ Voor 79% gewijzigd door Wootism op 15-01-2009 12:58 ]

Pagina: 1