Ik heb enige tijd geleden een tweedehands Sitecom WL-114 V2 draadloze router gekocht. Ik probeer hiermee nu draadloos te internetten maar dit blijkt niet mogelijk. Verbinding met de router is geen probleem, maar internetten lukt niet. Het configuratiescherm van de router geeft aan dat de "gateway unreachable" is, zie ook screenshot:

en logboek:

Het punt is dat ik hier op een studentencampus zit waar je zeg maar gewoon je kabel "in de muur" steekt. Ik heb dus zelf geen modem of zo. Ik heb al van alles geprobeerd en veel opgezocht op internet maar ik kom er echt niet uit. Ik weet dat het hier mogelijk moet zijn om een router te gebruiken aangezien ik veel draadloze netwerken van anderen kan opvangen.
Hier de ipconfig log wanneer ik gewoon de kabel direct in mijn computer plug:

en hier wanneer ik verbonden ben met de router:

Iemand een idee? Alle suggesties hoe dit op te lossen worden van harte op prijs gesteld!
Edit: Computer is trouwens een Acer Aspire 3610 met Broadcom 802.11 b/g netwerkkaart. Draait op Windows XP Home SP3.

en logboek:

Het punt is dat ik hier op een studentencampus zit waar je zeg maar gewoon je kabel "in de muur" steekt. Ik heb dus zelf geen modem of zo. Ik heb al van alles geprobeerd en veel opgezocht op internet maar ik kom er echt niet uit. Ik weet dat het hier mogelijk moet zijn om een router te gebruiken aangezien ik veel draadloze netwerken van anderen kan opvangen.
Hier de ipconfig log wanneer ik gewoon de kabel direct in mijn computer plug:

en hier wanneer ik verbonden ben met de router:

Iemand een idee? Alle suggesties hoe dit op te lossen worden van harte op prijs gesteld!
Edit: Computer is trouwens een Acer Aspire 3610 met Broadcom 802.11 b/g netwerkkaart. Draait op Windows XP Home SP3.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 20:11 ]