Hoi,
Ik heb vandaag mijn multifunciontal Print Server binnen gekregen.
Het is een conceptronic CPSERVUM versie 1.0.
Specificaties:
1x USB
1x UTP RJ45 10/100mbit
externe power supply.
Had deze server eigenlijk gekocht voor een multifunctional (epson CX 3650) maar ik dacht "what the hell, ik probeer eens een USB-hub met daaraan wat meer printers", en ja hoor dat werkt als een trein!
Heb nu 3 printers (waaronder 1 multifunctional) op de print server aangesloten zitten en dit werkt super goed.
Zelfs printen op twee tegelijk werkt geweldig goed. (meer niet geprobeerd).
Ook printen op de een en scannen op de ander werkt super goed.
Ik denk ik meld dit even op dit forum omdat er wel vaker gevraagd word of het mogelijk is meerdere aan te sluiten op een server en meestal het antwoord NEE is.
Mijn werkende config:
Router
-> print server
-> USB Hub (met externe adapter, om te voorkomen dat er te veel stroom gevraagd word van de USB poort)
-> Epson CX3650 (multifunctional)
-> Canon IP4500 (standaard printer)
-> Dell Photo Printer (dit hoef ik niet uit te leggen)
Installatie was heel eenvoudig (makkelijker kan niet):
de print server heeft zowel DHCP als een vast ip adres (als er geen DHCP server is heeft deze automatisch een vast adres: 192.168.0.50)
deze heb ik aangesloten op router en hub met printers.
De bijgeleverde CDrom heeft software zodat er verbinding gemaakt kan worden met de server.
Deze installeer je en je maakt verbinding, de server ziet meteen al alle drie de printers.
Je maakt verbinding met de printers die je gebruiken wilt dmv connect (of auto-connect zodat de volgende boot dit automatisch gebeurd) en windows ziet de printers / MFPs als of ze op een USB poort aangesloten zitten.
Scannen en printen gaat dus niet anders dan gewoon via USB.
Drivers gebruik je gewoon de drivers die geleverd worden bij printer/mfp.
Dit wou ik even kwijt.
Extra informatie:
Printer server word geleverd in zowel Wired als Wireless server.
Fabrikant: conceptronic
Model nummers: wired: CPSERVUM wireless: C54PSERVUM.
Pricewatch: wireless: pricewatch: Conceptronic C54xSERVU Wireless Printserver
wired: pricewatch: Conceptronic USB Multifunctional Printserver
Printer of multifuction dient USB aansluiting te hebben.
Een USB 2.0 -hub met externe adapter is aan te raden om te voorkomen dat de USBpoort niet overbelast word.
ondersteuning voor volgende OS: Win98,winME,win2k ,winXP en Vista (onder de beta van windows 7 werkt deze software ook maar dan moet deze geinstalleerd word onder compatibileits modus: Vista)
Ik heb vandaag mijn multifunciontal Print Server binnen gekregen.
Het is een conceptronic CPSERVUM versie 1.0.
Specificaties:
1x USB
1x UTP RJ45 10/100mbit
externe power supply.
Had deze server eigenlijk gekocht voor een multifunctional (epson CX 3650) maar ik dacht "what the hell, ik probeer eens een USB-hub met daaraan wat meer printers", en ja hoor dat werkt als een trein!
Heb nu 3 printers (waaronder 1 multifunctional) op de print server aangesloten zitten en dit werkt super goed.
Zelfs printen op twee tegelijk werkt geweldig goed. (meer niet geprobeerd).
Ook printen op de een en scannen op de ander werkt super goed.
Ik denk ik meld dit even op dit forum omdat er wel vaker gevraagd word of het mogelijk is meerdere aan te sluiten op een server en meestal het antwoord NEE is.
Mijn werkende config:
Router
-> print server
-> USB Hub (met externe adapter, om te voorkomen dat er te veel stroom gevraagd word van de USB poort)
-> Epson CX3650 (multifunctional)
-> Canon IP4500 (standaard printer)
-> Dell Photo Printer (dit hoef ik niet uit te leggen)
Installatie was heel eenvoudig (makkelijker kan niet):
de print server heeft zowel DHCP als een vast ip adres (als er geen DHCP server is heeft deze automatisch een vast adres: 192.168.0.50)
deze heb ik aangesloten op router en hub met printers.
De bijgeleverde CDrom heeft software zodat er verbinding gemaakt kan worden met de server.
Deze installeer je en je maakt verbinding, de server ziet meteen al alle drie de printers.
Je maakt verbinding met de printers die je gebruiken wilt dmv connect (of auto-connect zodat de volgende boot dit automatisch gebeurd) en windows ziet de printers / MFPs als of ze op een USB poort aangesloten zitten.
Scannen en printen gaat dus niet anders dan gewoon via USB.
Drivers gebruik je gewoon de drivers die geleverd worden bij printer/mfp.
Dit wou ik even kwijt.
Extra informatie:
Printer server word geleverd in zowel Wired als Wireless server.
Fabrikant: conceptronic
Model nummers: wired: CPSERVUM wireless: C54PSERVUM.
Pricewatch: wireless: pricewatch: Conceptronic C54xSERVU Wireless Printserver
wired: pricewatch: Conceptronic USB Multifunctional Printserver
Printer of multifuction dient USB aansluiting te hebben.
Een USB 2.0 -hub met externe adapter is aan te raden om te voorkomen dat de USBpoort niet overbelast word.
ondersteuning voor volgende OS: Win98,winME,win2k ,winXP en Vista (onder de beta van windows 7 werkt deze software ook maar dan moet deze geinstalleerd word onder compatibileits modus: Vista)
[ Voor 3% gewijzigd door earithramir84 op 10-11-2008 22:26 ]
I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys