Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een Samsung LCD TV (LE32R82B). Daarnaast een LG Harddisk Recorder en een tuner voor digitale televisie.

Ik wil graag een Home Cinema Set, puur om het geheel wat af te maken, geluid voor films wat beter maken bijvoorbeeld. En radio luisteren zou fijn zijn. Muziek speel ik al af op een goed setje via mijn iMac.

Nu zag ik deze set: http://www.kieskeurig.nl/.../samsung/ht-tz212/219442/

Ik kom er niet achter of ik dat zomaar op mijn tv (http://www.kieskeurig.nl/...82b/specificaties/183549/) kan aansluiten, of dat ik wellicht nog een versterker nodig heb.

Ik heb er zo geen verstand van! Wat ik me ook afvroeg: bij die speakers staat 'satellietspeakers', zijn die dan draadloos??

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Je hebt al een DVD-REC/CD speler. Heb je ook gekeken naar een losse versterker en een los luidsprekersysteem?

De samsungset die je gezien hebt is vrij basaal. Hij zal DVD en CD afspelen en matig tot redelijk geluid hebben. Voor films overigens prima.
Ik zou kiezen voor een losse surround versterker en een los luidsprekersysteem. Je kan beginnen met 2 front speakers en daarna uitbreiden. De sattelietspeakers zijn denk ik niet draadloos.

En hoe aansluiten? Met een kabel ;) (zijn van die makkelijke vragen!)

HDMI of component aansluiten niets mis mee. Digitale TV-Tuner via Optische kabel naar je set.

[ Voor 16% gewijzigd door Friedchicken op 10-11-2008 23:29 . Reden: aansluiten, hoe ]

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Friedchicken schreef op maandag 10 november 2008 @ 23:27:
Je hebt al een DVD-REC/CD speler. Heb je ook gekeken naar een losse versterker en een los luidsprekersysteem?

De samsungset die je gezien hebt is vrij basaal. Hij zal DVD en CD afspelen en matig tot redelijk geluid hebben. Voor films overigens prima.
Ik zou kiezen voor een losse surround versterker en een los luidsprekersysteem. Je kan beginnen met 2 front speakers en daarna uitbreiden. De sattelietspeakers zijn denk ik niet draadloos.

En hoe aansluiten? Met een kabel ;) (zijn van die makkelijke vragen!)

HDMI of component aansluiten niets mis mee. Digitale TV-Tuner via Optische kabel naar je set.
Bedankt voor de duidelijke uitleg!

Mijn gehoor is niet helemaal 100%, dus het geluid hoeft geen 5.1 of zo te zijn. Ik hoor namelijk geen stereo. ;-)

Maar ik vind het gewoon stoer om wat boxes op te hangen en een subwoofer te hebben staan. Het liefste dat ik die ook nog eens aan kan sluiten op mijn iMac.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
THE_BASE schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:21:
[...]

Bedankt voor de duidelijke uitleg!

Mijn gehoor is niet helemaal 100%, dus het geluid hoeft geen 5.1 of zo te zijn. Ik hoor namelijk geen stereo. ;-)

Maar ik vind het gewoon stoer om wat boxes op te hangen en een subwoofer te hebben staan. Het liefste dat ik die ook nog eens aan kan sluiten op mijn iMac.
Boxen sluit je in principe nooit rechtstreeks aan op je Mac. Niet uit de HiFi kant vandaan.
Luidsprekers stuur je aan met een versterker. En je Mac. kan je dan aansluiten op je versterker.

In jouw situatie zou ik gaan voor 2 zuilluidsprekers en eventueel een subwoofer.