Grub.. maar dan zonder die lelijke text

Pagina: 1
Acties:

• Siebz0r
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06-2018

Siebz0r

Got root?

Topicstarter
Je leest t al.. maar hoe?
Dat is een beetje waar k mee zit.

Ik zou graag mn Grub willen zonder de box om mn operating systems, en die lelijke tekst onder die box.

Ik heb eindelijk 5 min. vrij kunnen maken om mn Grub splash image op mn /boot te gooien.. staat die text over mn splash :( tja.. daar word je niet vrolijk van.. 5 min van mn leven verspild? Of is dit nog te redden? :P

Als k het zo goed zeg staat er de versie van Grub, een box en wat uitleg van wat je moet doen.
Dit alles moet weg ;)
Heb de info page van grub al doorgespit.. maar hier ben ik niet wijzer van geworden :')
Googlen naar "grub no text" e.d. levert natuurlijk alleen fora op met mensen die geen Grub hebben e.d.

Iemand een idee om mijn Grub wat te tweaken?

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-01 16:14
Even voor de goede orde, wat is je vraag nou precies en welke tutorials heb je gehad?

Ik snap die 'box' om je 'operating systems' niet echt helemaal. Bedoel je die highlight bar voor een OS selectie? Of bedoel je dat nadat je een OS hebt gestart dat je dan doorgaat in text mode? Of wil je grafisch je grub pimpen (waarvoor je dan ook pretty colors uit moet zetten ed)

[ Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 10-11-2008 21:19 ]

• Siebz0r

Siebz0r

Got root?

Topicstarter
Grub, zoals hier te zien.

Om de OS's staat een witte lijn, een "box" dus ;) (weg ermee)
Bovenaan staat "GNU GRUB version ... [mem info]" (weg ermee)
En onderaan staat dat je de pijltjes-toetsen kan gebruiken om je OS te selecteren etc. (thank you Captain Obvious :P)

Het enige wat ik als GRUB wil hebben is een Splash image (achtergrond) en mn OS's ;)

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-01 19:29
Ik heb niet veel verstand van Grub in de zin van configuratie (ja kleurtjes :P ) maar het staat je natuurlijk vrij om Grub te bewerken zonder die witte rand en dan opnieuw te compilen. Tenminste, als je zeker weet dat het niet in te stellen valt.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-01 16:14
Zo'n achtergrondje heb ik ook, ook van m'n hondje, van Angelina Jolie, GF & mij.

Heb in het verleden zelf naar hetzelfde gezocht, maar nooit echt uitkomst weten te vinden, anders dan zelf de code aan gaan zitten passen.

• Siebz0r

Siebz0r

Got root?

Topicstarter
Vette pech dan :P
Maar hopen dat er een oplossing zit in grub 0.98 :')
Anyway thnx ;)

• Victorius737
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 11:33
http://eenlinux.blogspot....untu-startup-manager.html , met de startup-manager kun je nog wat kleurtjes aanpassen als je een witte background doet dan heb je mss die vervelende text weg.

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Gebruik Splashy, een bootloader met iets meer pimp functionaliteit. Of usplash.

Oeps. Deze lijken grub op quiet te zetten en het initialisatie-proces te splashen :/

[ Voor 20% gewijzigd door UDuckling5 op 11-11-2008 09:01 ]

Flap

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 00:01
Als je de "hiddenmenu" optie aanzet in /boot/grub/menu.lst dan hoef je alleen maar tegen het grub scherm aan te kijken als je er ook echt wat mee wilt doen. Standaard wordt dan bij opstarten helemaal geen Grub-scherm getoond. Misschien is dat een idee?

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Hm, wat de TS vraagt moet toch kunnen? Kan me herinneren dat RedHat hier altijd gebruik van maakte in hun grub menu's?

/edit: het lijkt inderdaad op een gewone achtergrond, met daaroverheen grub: zie
Afbeeldingslocatie: http://www.sorgonet.com/linux/grubrestore/grub.gif

[ Voor 38% gewijzigd door domi235 op 11-11-2008 11:18 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• UDuckling5
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

TS wil juist geen versie, geen kader en geen instructie in beeld... maar wel de keuze kunnen maken uit een lijst OS'en (als ik het goed begrijp)

[ Voor 21% gewijzigd door UDuckling5 op 11-11-2008 11:40 ]

Flap

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:33
wil de ts dan gewoon niks in beeld? dat je niet kunt kiezen en dat je direct doorstart naar de default?

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:31

• Siebz0r

Siebz0r

Got root?

Topicstarter
Victorius737 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 00:26:
http://eenlinux.blogspot....untu-startup-manager.html , met de startup-manager kun je nog wat kleurtjes aanpassen als je een witte background doet dan heb je mss die vervelende text weg.
Ik wil de tekst juist weg omdat ik een splashimage heb ;) dus een witte bg is geen optie.
zordaz schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 09:59:
Als je de "hiddenmenu" optie aanzet in /boot/grub/menu.lst dan hoef je alleen maar tegen het grub scherm aan te kijken als je er ook echt wat mee wilt doen. Standaard wordt dan bij opstarten helemaal geen Grub-scherm getoond. Misschien is dat een idee?
Hiddenmenu is gelijk aan: laat helemaal niets zien.. dat is dan net weer te weinig :P
UDuckling5 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:39:
TS wil juist geen versie, geen kader en geen instructie in beeld... maar wel de keuze kunnen maken uit een lijst OS'en (als ik het goed begrijp)
Jij begrijpt precies wat ik wil ;)

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Hidden menu, met de kernel in je achtergrond gebakken is ook nog een optie :+

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

• Siebz0r

Siebz0r

Got root?

Topicstarter
icyx schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 19:31:
Hidden menu, met de kernel in je achtergrond gebakken is ook nog een optie :+
Quick and dirty.. daar houd ik wel van..
Nee, sorry, dat is mij iets te simpel.. het menu moet wel functioneren ;)

• Paulusbrand
Ik denk dat er met grub2 net iets meer mogelijk is.

Afbeeldingslocatie: http://files.opensuse.org/opensuse/en/7/7b/Grub-mockup.png

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Paulusbrand schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:24:
Ik denk dat er met grub2 net iets meer mogelijk is.

[afbeelding]
Dat wilde ik inderdaad ook net gaan posten. GNU doet een complete rewrite van Grub en maakt het modulair, portable en mogelijk om grafisch "dingen" te doen. Schedule is om november 2008 een redelijk stabiele versie te hebben, ik weet niet hoe ver ze daarmee zijn. http://www.gnu.org/software/grub/grub-2.en.html voor meer info :)

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:10

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Grub2 is voor de meeste mensen met een multiboot nog een no-go als ik de grubwiki lees. Het grote probleem is dat Grub2 (nog) niet overweg kan met NTFS, en daarmee bijna automatisch dus niet met win2k, win2k3, winXP en winVista... Naast stabiliteit vind ik dat dus nog een behoorlijke hiaat...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• MDtje
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-01 21:49
Google eens op Gfxboot, Volgens mij doet dat wat je zoekt. (zelf niet geprobeerd)

Linkje

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

• Siebz0r

Siebz0r

Got root?

Topicstarter
Grub2 ziet er netjes uit!
gfxboot lijkt ook wel veelbelovend!

Ik ga eens een kijkje nemen welke er voor mijn distro makkelijk te verkrijgen zijn ;)

• Paulusbrand
Grub 2 kreeg ik nog niet aan de praat.. compile errors enzo, voorlopig nog een nogo voor mij. Gfxboot ga ik ook eens proberen. Ziet er zeker goed uit!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 23:53
FYI, grub2 werkt bij mij (debian sid) zonder problemen. Installeert vanuit de repo, upgrade de oude grub, en geeft instructies over hoe je de oude grub kan verwijderen, als grub2 bevalt. :)

Ik heb wel alleen maar Debian op mijn systeem, dus geen windows :P

• Paulusbrand
Ik draai gentoo, maar dan ook alleen gentoo inderdaad. Als ik grub 2 installeer en daarna update-grub draai gaat het fout. Ik heb er nog niet veel tijd aan besteed, misschien dat ik het nog eens probeer. Het lijkt mij een cleanere oplossing dan Gfxboot.

• smokalot
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

deepbass909 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:36:
Grub2 is voor de meeste mensen met een multiboot nog een no-go als ik de grubwiki lees. Het grote probleem is dat Grub2 (nog) niet overweg kan met NTFS, en daarmee bijna automatisch dus niet met win2k, win2k3, winXP en winVista... Naast stabiliteit vind ik dat dus nog een behoorlijke hiaat...
daar gebruik je een chainloader voor. Werkte bij mij jaren geleden al prima, en nu werkt het nog beter aangezien ik nooit meer de behoefte heb om naar windows te booten ;)

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Siebz0r

Siebz0r

Got root?

Topicstarter
Paulusbrand schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 15:56:
Ik draai gentoo, maar dan ook alleen gentoo inderdaad. Als ik grub 2 installeer en daarna update-grub draai gaat het fout. Ik heb er nog niet veel tijd aan besteed, misschien dat ik het nog eens probeer. Het lijkt mij een cleanere oplossing dan Gfxboot.
Heb even rond gekeken, het schijnt dat GRUB2 niet op Gentoo draait. Heeft te maken met het feit dat dat Gentoo met losse libraries werkt of zoiets

gfxboot is een optie, heb op bugs.gentoo een ebuild zien staan, alleen nog geen tijd gehad om te proberen ;)
Pagina: 1