Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] kan 1 directory niet benaderen zonder crash*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met 1 bepaalde directory (alleen met die bepaalde dir). Als ik die probeer te lezen in MyComputer of Explorer, dan krijg ik een explorer error. Als ik hem in DOS command probeer te lezen, dan sluit de command window automatisch (zonder error). Als de virusscanner (McAfee) aan het scannen is en hij begint aan die folder, krijg ik ook een error.
Na googlen vond ik de tip om met Total Commander te werken. Heb ik geprobeerd, en ik kan in ieder geval de folder zonder probleem zien. Maar ik kan hem nog steeds niet openen of verwijderen. Ik heb ook geprobeerd om in DOS mode op te starten om zo de foder te verwijderen, maar dat is niet eenvoudig met XP omdat ik dan m'n NTFS schijven niet kan zien. Ik verwacht ook eigenlijk niet dat dat helpt. In de registry vind ik niets dat naar die folder verwijst (virus of zo).

Zou het een fout op de schijf kunnen zijn (dat kan ik met chkdsk toch oplossen?)? Iemand ervaring met dit probleem?

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Om wat voor directory gaat het hier? En wat is er gebeurd voordat dit probleem zich manifesteerde?

Overigens kun je altijd de HD in een andere computer hangen en dan via het OS op die computer proberen de directory te verwijderen.
Chkdsk is altijd een goed punt om te beginnen.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
Het is een directory met alleen maar pdf bestanden.
Ik ben nu een wat virus/spyware scans aan het doen. Ik zal daarna chkdsk even runnen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zitten er toevallig plaatjes of movies in die folder? Wellicht is je preview / thumbnail viewertje stuk. Zijn meerdere sites die vertellen hoe je dat kan repairen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Hm, chkdsk heeft geen fouten gevonden. Mijn ideeen zijn op, iemand een suggestie?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je m'n tip gelezen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909, ik heb je tip inderdaad gelezen, maar er staan alleen pdf bestanden in die folder. Verder laat ik de folders in Explorer niet als thumbnails zien, dus dat lijkt me het probleem niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het eens gaan proberen door in DOS op te starten met NTFS lees en schrijf rechten. Na wat googlen kom ik erop uit dat BartPE hier de beste tool voor is. Misschien een newbie vraag, maar kan ik die builder alleen draaien op de PC waar ik straks ook met de boot-cd wil opstarten? Of kan ik bijv. op mijn thuis-PC de builder draaien, cd maken en dan op een andere PC vanaf die cd opstarten (uiteraard beide PCs met XP Pro)...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 15:15:
Of kan ik bijv. op mijn thuis-PC de builder draaien, cd maken en dan op een andere PC vanaf die cd opstarten (uiteraard beide PCs met XP Pro)...
Jup, geen probleem.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Gaat het om een submap van een andere map? Wellicht de bovenliggende map even hernoemen. Als dit niet lukt is er misschien een process dat aan de 'gewraakte' map hangt. Deze kan je dan eventueel met de tool meuk: Unlocker 1.8.6 losmaken van de map en dan de map weer normaal gebruiken.

In het ergste geval is de map verwijderd, maar niet goed uit de table of contents gehaald. Dan moet je de map recoveren, met een programma zoals recuva. (of proberen een kopie te maken met Total Commander, en dan die kopie terugzetten op de originele locatie.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat inderdaad om een submap, dus D:/map1/submap.
Ik kan in explorer, msdos of total commander de directory "map1" openen, maar zodra hij dan de lijst aanmaakt in explorer loopt ie vast. Zodra ik cd submap in dos type, dan sluit het command venster direct af.

Ik zal inderdaad eens proberen om de naam van map1 te veranderen. Ik zal ook recuva en unlocker eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat bleek vrij simpel: Ik heb de naam "map1" even in "map2" verandert en alles werkt weer prima :)
Pagina: 1