Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Dubbele ''-tekens

Pagina: 1
Acties:

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:41
Ik heb vandaag mijn XP opnieuw geinstalleerd, en steeds gaat de manier waarop '-tekens werken heel raar doen. Als ik nu "+e doe krijg ik "e", als ik twee keer achter elkaar shift+" doe krijg ik "", als ik één keer shift+" doe krijg ik niks. Dit is niet zoals het hoort, sterker nog, er klopt helemaal niets van.

Hoe het wel moet werken:
"+e = é
" + spatie = '
" en verder niks = niks

Zo werkt het bij praktisch 99% van alle toetsenborden in Nederland, alleen bij mij niet. Mijn toetsenbordindeling staat gewoon (zoals altijd) op Verenigde Staten (internationaal). Iemand een idee? Ik heb niet op Google gezocht omdat ik geen idee heb op welke term ik moet zoeken.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

CTRL+SHIFT keer tegelijk indruken?
Succes.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[google=dead keys] is een begin, maar wat staat er nog maar als toetsenbordtalen ingesteld?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 11:35

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Euhm....

" + e wordt normaal ë. Voor é moet je ' + e doen. "+ spatie is gewoon " en geen '.

Om dit goed te laten werken moet je instelling op Nederlands staan. Alleen je toetsenbord zel moet op VS staan.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• MarcoC
" + e wordt bij mij e. Een enkele keer op de "-knop druk zorgt ervoor dat er niks op het scherm verschijnt, twee keer op ''-knop druken zorgt ervoor dat ik '' krijg (twee enkele aanhalingstekens), "+spatie wordt bij mij niks.

Ik heb alleen maar Nederlands - Verenigde Staten (internationaal) ingesteld. Zoals ik al jaren heb.

• MarcoC
alt-92 schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:22:
[google=dead keys] is een begin, maar wat staat er nog maar als toetsenbordtalen ingesteld?
Mijn dead keys zijn inderdaad dead zoals het hoort, echter normaal gesproken komt een dead key wel tevoorschijn als je een spatie of andere letter intypt, bij mij niet. Ik ga maar eens een spyware-/virusscan doen denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door MarcoC op 10-11-2008 20:35 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Even wat anders erbij zetten, die als default instellen, rebooten, en dan weer terugzetten naar je gewenste instellingen.
Klinkt stom, maar heeft al eens eerder geholpen.

(ps: je mag ook in één en dezelfde post op twee mensen reageren ;) )

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 10-11-2008 20:35 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MarcoC
alt-92 schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:35:
Even wat anders erbij zetten, die als default instellen, rebooten, en dan weer terugzetten naar je gewenste instellingen.
Klinkt stom, maar heeft al eens eerder geholpen.

(ps: je mag ook in één en dezelfde post op twee mensen reageren ;) )
Heb nu mijn toetsenbordindeling op Roemeens staan, maar zelfs hierij heb ik hetzelfde probleem.

Edit: is het geen probleem met de toetsenbordindelingen van mijn XP? Of ik hem nou op Roemeens, Pools of Belgisch (AZERTY is dat toch) zet, het maakt allemaal niks uit :??

Edit 2: Het werkte overigens wel :$.

[ Voor 19% gewijzigd door MarcoC op 11-11-2008 02:05 ]

• MarcoC
Toch niet opgelost. Zelfs na een reinstall (om andere redenen) heb ik het nog. Iemand nog een ingenieus idee?
Pagina: 1