Toon posts:

SATA Not Detected

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn hdd. Enkele weken geleden heb ik een Seagate Barracuda 2 500gig gekocht en daar heb ik xp op geinstalleerd. Enkele dagen geleden kreeg ik tijdens het booten de melding dat er geen bootdevice in mijn pc zou zitten. Ik heb gecheckt in mijn bios en er staat inderdaad bij 'SATA 1 : Not Detected' en bij de rest ook. Na enkele dagen zoeken begin ik stilaan met de handen in het haar te zitten en denk ik dat de sata verbinding tussen hdd en het mobo kapot is. De motor van de schijf draait nog, ik heb al een ander sata kabeltje geprobeerd maar er blijft staan Not Detected. Heeft er iemand enig idee waaraan dit kan liggen of is er echt iets kapot?

Mobo: Asus P5K
CPU: Intel P4
HDD: Seagate Barracuda II 500gb
Graka: EN8600GT

bedankt. Maarten

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

http://seagate.custhelp.c...GFnZT00&p_li=&p_topview=1

Oftewel, probeer eens met een jumper de schijf op sata 1 te zetten, misschien wil dit helpen?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hang het ding eens in een ander systeem en kijk of hij daar werkt? Of probeer in elk geval eens een andere poort of controller.

Verwijderd

Topicstarter
@ Hooglander1: net geprobeerd, geeft niets enkel 'Not Detected' ...

@ Terw_Dan: ik heb al geprobeerd in een andere poort en met een ander kabeltje en blijft net hetzelfde. Morgen ga ik eens proberen in een andere pc, ik hoop dat het mijn mobo is en niet de hdd.