Clockspeeds ineens gedeeld door 10??!

Pagina: 1
Acties:

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-04 09:12
Ik heb een voor mij onbekend en onoplosbaar probleem.

Laatst kreeg ik tijdens spellen te maken met een hele lage fps, terwijl deze spellen (bv. battlefield 2) ervoor prima draaiden op mijn systeem (E6600, Nvidia 7900GTO).

Toen heb ik met ATItool de clockspeeds even uitgelezen, en deze bleken door 10 gedeeld(!):
http://img142.imageshack.us/my.php?image=situatie2bc4.jpg

Ik kon me herinneren dat de videokaart zichzelf terugclockt als je de extra power cable eruit haalt. Om dat uit te sluiten als oorzaak, heb ik de powercable er even uit gehaald en opnieuw opgestart. Met het onderstaande resultaat:
http://img142.imageshack.us/my.php?image=situatie1hp4.jpg

Nu worden de clockspeeds wel op een correcte manier weergegeven. Alleen dan op stock snelheden.
Spellen lopen nu beter. Maar de kaart heeft veel minder stroom op deze manier. Als ik weer opnieuw opstart en de de kabel weer aansluit, krijg ik weer de clockspeeds als in situatie 1.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Btw: de voeding (nu coolermaster 460 watt) is +/- 6 maanden geleden vervangen en vertoont voor de rest geen kuren.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-05 15:57
En wat als je de kloksnelheden veranderd in wat het behoort te zijn?
Of dat ATITool uitschakelt?

[ Voor 17% gewijzigd door Moning2 op 10-11-2008 20:00 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Staat hij niet gewoon op 2D mode :+

• Ik ben het!
FiXeR.nl schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:55:
Staat hij niet gewoon op 2D mode :+
Nee sherlock :P , zowel de 2d, 3d low power als de 3d performance mode, zijn (met powercable) 10x zo laag als ze zouden moeten zijn.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Voedingskabel kapot misschien?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Ik ben het!
Moning2 schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:55:
En wat als je de kloksnelheden veranderd in wat het behoort te zijn?
Of dat ATITool uitschakelt?
Terugzetten naar originele settings lukte ofwel niet (via load profile) of werd ook meteen door 10 gedeeld (bij hard inkloppen).

Het uitschakelen van ATITool lukte me niet via de opties, dus heb ik het hele programma maar uninstalled.
En de videokaart werkt weer flawless!!!

Na jaren van dezelfde setup (nooit geformateerd), uit het niets dit wel hele random probleem. :/

Maar bedankt! Het lijkt opgelost... :Y

EDIT: Haha.. even met rivatuner geprobeerd de kaart weer over te clocken naar de voorheen stabiele clockspeeds. En wat denk je?! Die worden ook meteen door 10 gedeeld.. Te bizar. De kaart heeft na 2 jaar zwaar overclocked geweest te zijn, er gewoon geen zin meer in O-) . Ik heb 'm nu met een klein beetje pijn en moeite weer op stockspeeds gekregen, en daar mag ie nu zijn laatste dagen op slijten. :*)

[ Voor 24% gewijzigd door Ik ben het! op 10-11-2008 20:31 ]

Pagina: 1