Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Gecompr. mappen/Verkenner] Russische tekens niet toegestaan

Pagina: 1
Acties:

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Topicstarter
Ik heb een zip bestand gedownload, met daarin MP3's met titels in cyrrillisch (russisch) schrift.
Deze wil ik uitpakken, maar om mijn computer beter te beveiligen, heeft windows ze voor me geblokkeerd :( Hoe kan ik dit omzeilen/uitschakelen? Momenteel moet ik ze openen in PowerArchiver, hernoemen (met latijns schrift), en dan kan ik ze pas uitpakken.

NB: ik heb al bij eigenschappen gekozen voor beveiliging opheffen, maar dat helpt niet.

EDIT: ik gebruik Windows XP

[ Voor 3% gewijzigd door Ale-Gu op 10-11-2008 20:04 ]

Hier zou uw advertentie kunnen staan

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Welke Windows?
Het lijkt mij sterk dat windows ze blokkeerd...
Al op unicode en zip gezocht?

http://www.chilkatsoft.com/faq/ZipUnicodeFilenames.html
Oftewel oem zip language op Russian zetten, en het werkt...

[ Voor 62% gewijzigd door djexplo op 10-11-2008 19:59 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-11 14:38
ik heb het idee dat windows die cyrilische tekens helemaal niet wil weergeven, hij laat ze wel staan in de id3 tag, maar de bestandsnamen worden automatisch omgezet in normale tekens.

(heb trouwens het russische taalpak op vista, maar dat helpt helaas ook niet, die is trouwens niet geactiveerd, want ik spreek geen woord russisch)

dat met beveiliging wat jij bedoelt heeft geen zin denk ik, dat is alleen om aan te geven dat het bestand door jou geverifieerd is, maar geeft je volgens mij geen extra rechten over het bestand (behalve dat je bij mp3s dan die tags kan aanpassen)