Generals, niet de volledige mogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-12 10:16

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een beetje een vreemd probleempje, al weet ik eigenlijk niet zeker of het probleem is. Het gaat hierom: Ik heb C&C The First Decade geïnstalleerd, en startte C&C Generals op. Ik merkte echt direct al dat het niet helemaal klopte. De tanks die normaal bij het menu op de achtergrond vrolijk aan het schieten zijn, waren er niet. Als ik een missie start dan bewoog normaal gesproken ook de achtergrond (een wereldbol waar wat sattelieten overheen vlogen), maar deze is ook statisch.

Ik weet dat het vroeger niet zo was, maar dat was niet bij de Generals die bij TFD zat. Is dat veranderd of ligt het er misschien aan dat ik tegenwoordig Vista draai? Als ik het spel als Administrator draai, dan verandert er niets. In compatibility-mode (XP SP2) wil het niet eens opstarten, het spel denkt dan dat de DVD-ROM van TFD er niet in zit.

Op de website van EA kon ik het niet vinden, hier iemand die er een lichtje op kan schijnen?

EDIT:

Ik ben er inmiddels achter hoe die bewegende achtergrond heet. Dat is blijkbaar de "shellmap". Na opnieuw googlen blijkt dat er meer mensen zijn met dit probleem, allemaal met een 64-bit OS. Dat zal het probleem dus wel zijn. Ik heb geen fix gevonden, als iemand anders hier iets weet dan sta ik open voor suggesties.

[ Voor 15% gewijzigd door Patriot op 10-11-2008 19:27 ]

Verwijderd

Volgens mij heeft dat met een video codec te maken, zoek eens naar een goede all in one 64bit codec en probeer dat eens

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:37

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik draai generals op Vista x64 en heb er geen enkel probleem mee. Dus waarschijnlijk moet er iets aan te doen zijn. Ik weet niet of generals gebruik maakt van externe codecs (lijkt me niet erg logisch eigenlijk.) ,maar ik gebruik iig CCCP, dus mocht generals wel gebruik maken van externe codecs, kun je die ook even installeren. (Googelen op CCCP gaat wel werken denk ik :).)

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik herinner me nog dat hij dat doet als je optie -quickstart in je snelkoppeling zet. Dan start hij meteen op zonder filmpjes en beweegt idd de achtergrond in het menu niet. Check dat eens.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-12 10:16

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Topicstarter
Hann1BaL schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:37:
Ik draai generals op Vista x64 en heb er geen enkel probleem mee. Dus waarschijnlijk moet er iets aan te doen zijn. Ik weet niet of generals gebruik maakt van externe codecs (lijkt me niet erg logisch eigenlijk.) ,maar ik gebruik iig CCCP, dus mocht generals wel gebruik maken van externe codecs, kun je die ook even installeren. (Googelen op CCCP gaat wel werken denk ik :).)
Ik beschik ook over CCCP. Mijn vraag aan jou is of dit met The First Decade was (dat verzamelpakket), of met de originele versie van het spel?

Ik krijg het overigens ook als ik de executable zelf open, dan is quickstart dus gegarandeerd niet geactiveerd.