Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Het heeft ook niks met het onderwerp te maken.
[ Voor 36% gewijzigd door Soldaatje op 10-11-2008 19:52 ]
|>
Ik bedoel niet de hele zin weg alleen het laatste stukje ", ik heb een Mac/anders".Terw_Dan schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:54:
Die zin kan imho best blijven staan. Veel macgebruikers reageren wel op die manier, dus lijkt het me een legitieme optie in de poll.
Of maak er dan minstens van: ", ik heb een Mac/Linux".
Geen idee of die bestaan. Daar gaat t mij ook niet om. Gaat mij erom of die laatste optie in de poll zo niet misleidend is.simon schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:52:
Dat virus waar je 't over hebt zal wel vrij snel in een security update onmogelijk gemaakt zijn. Heb je ook echte virussen, los van proof of concepts?
Dat hoor ik idd ook vaker.Terw_Dan schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:54:
Die zin kan imho best blijven staan. Veel macgebruikers reageren wel op die manier, dus lijkt het me een legitieme optie in de poll.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
🌞🍃
Waarom?Soldaatje schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:56:
[...]
Ik bedoel niet de hele zin weg alleen het laatste stukje ", ik heb een Mac/anders".
Het is een zin die ik vaak genoeg vrijwel letterlijk hoor van Mac gebruikers.
En vage geruchten van jaren terug doen me niet denken dat er een acuut probleem is. Wel bleek vandaag windows om zeep geholpen te worden door een antivirusprogramma......
Maargoed, wie dan leeft wie dan zorgt he...
De link die je post is uit 2006 en sinds die tijd zijn er precies 9 virussen/wormen/trojans uitgekomen. Geen van de negen zijn nu nog bruikbaar door aanpassingen of patches.Scipionyx schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:00:
Daar gaat t mij ook niet om. Gaat mij erom of die laatste optie in de poll zo niet misleidend is.
OSX.Exploit.Launchd Trojan Horse 06/30/2006
OSX.Exploit.MetaData Trojan Horse 05/31/2006
OSX.Inqtana.A Worm 02/17/2006
OSX.Inqtana.B Worm 02/22/2006
OSX.Klog.A Trojan 06/25/2008
OSX.Leap.A Worm 02/16/2006
OSX.Macarena Virus 11/02/2006
OSX.RSPlug.A Trojan 10/31/2007
OSX.Saprilt.C Trojan 06/23/2008
Ik laat het aan jou over om een schatting te maken van het totale aantal virussen/wormen/trojans voor windows wat er sinds halverwege 2006 bijgekomen is. F-Secure zegt dat er aan het eind van 2007 grofweg een half miljoen virussen/wormen/trojans zijn.
Om terug te komen op je originele vraag:
Ik ben van mening dat een Mac-gebruiker zich geen zorgen hoeft te maken zolang je je aan de meest basale gedragsregels houdt. Zoals een wachtwoord voor je account, opletten wanneer je mac om een wachtwoord vraagt en zorgen dat je regelmatig updates installeert.Hiermee wordt gesuggereerd dat als je een Mac hebt, je je niet zorgen hoeft te maken dat je besmet wordt met een virus.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Mee eens.burne schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:49:
[...]
Om terug te komen op je originele vraag:
[...]
Ik ben van mening dat een Mac-gebruiker zich geen zorgen hoeft te maken zolang je je aan de meest basale gedragsregels houdt. Zoals een wachtwoord voor je account, opletten wanneer je mac om een wachtwoord vraagt en zorgen dat je regelmatig updates installeert.
Ok, duidelijk.Olaf schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:23:
Ik zie geen reden de poll aan te passen. De Mac-toevoeging is natuurlijk niet bedoeld als serieus signaal naar Mac-gebruikers dat ze zich geen zorgen over virussen hoeven te maken, maar meer toegevoegd omdat veel van hen wel zo reageren, zoals Terw_Dan al aangeeft. Sowieso stellen we ons bij het samenstellen van de poll vrij losjes op en hebben we niet de illusie 100 procent volledig/correct/serieus/etc. te zijn
Ik ken *BSD gebruikers die je dat niet in dank zullen afnemenSoldaatje schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:56:
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device