Ik heb hier thuis een draadloos netwerk alleen onder linux krijg ik de Sitecom WHN kit niet aan de praat omdat ik hier geen drivers voor kan vinden, weet iemand waar ik het beste kan gaan zoeken (ben al bij sitecom geweest, voor de bijdehandjes)
Ik weet dat het stom is om USB zooi te kopen, maar toch niemand met een repy?
En dan?
Heb alles wel zo'n beetje bekeken maarre, watnu
Wat heb ik nodig?
Oh ja, ikke heb mandrake 7.2 ( lekker newbie dus
)
Heb alles wel zo'n beetje bekeken maarre, watnu
Wat heb ik nodig?
Oh ja, ikke heb mandrake 7.2 ( lekker newbie dus
Verwijderd
Je hebt drivers nodig. Drivers zitten in de kernel. Kernels kun je leechen (+/-18MB) van bovenstaand url.
Nu moet je zelf een kernel bakken (zie www.linuxdoc.org voor meer info)
en usb support (+jouw driver) erin bakken.
Mocht jouw driver er nog niet inzitten, kun je op www.google.com/linux gaan zoeken naar eventuele mogelijke alpha driver?!?!?
Nu moet je zelf een kernel bakken (zie www.linuxdoc.org voor meer info)
en usb support (+jouw driver) erin bakken.
Mocht jouw driver er nog niet inzitten, kun je op www.google.com/linux gaan zoeken naar eventuele mogelijke alpha driver?!?!?
Ok ik ga het proberen, in ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Is het al gelukt Floep? Ben zelf ook in het bezit van een Sitecom WHN-01 kit, en ik zie maar weinig positiefs op het gebied van linux support. Ik ben ook nog niet eens 100% zeker over wat voor chip er nou precies in die USB adapters zit. Zou het de atmel AT76C503A zijn?
Mijnheer Floep is al 3 maanden niet meer op GoT verschenen.frenque schreef op 09 februari 2003 @ 12:22:
Is het al gelukt Floep?
Een kans op een reactie is dan ook niet zo groot...
eeeh kijk eens ff naar de datumsfrenque schreef op 09 February 2003 @ 12:22:
Is het al gelukt Floep? Ben zelf ook in het bezit van een Sitecom WHN-01 kit, en ik zie maar weinig positiefs op het gebied van linux support. Ik ben ook nog niet eens 100% zeker over wat voor chip er nou precies in die USB adapters zit. Zou het de atmel AT76C503A zijn?
2001
Er staat zelfs een grote waarschuwingsboodschap als je gaat reply-en.
iig, een SeM topic is aangemaakt. Verder maar niet op reageren aub.
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
*uche*
Dit soort offtopic geneuzel is eerder de oorzaak van een slotje dan de oorspronkelijke kick lijkt me.
Ik heb even wat lopen googlen, en het schijnt dat de nieuwe sitecom sets de intersil prism 2 chip gebruiken.
Elke verwijzing naar de whn-01 is helaas verdwenen bij sitecom zelf, dus ben je helaas aangewezen op de mogelijkheden die je eventueel met het uitvragen van de chipset zelf kunt gebruiken.
Uit google kwam ik wel deze nog tegen:
http://lists.linux-wlan.c...user/2002-May/005998.html
Daarin wordt inderdaad verwezen naar een sitecom whn kit met atmel chipset.
Zoeken op google naar de atmel chipset levert daarentegen veel meer resultaten, dus wellicht dat je daa wijzer uit kan worden
Mogelijk kom je met nog meer spitwerk andere verwijzingen tegen naar de whn-01, maar dit schijnt een produkt te zijn waar nou niet echt iedereen zo dol op was...
[edit]
Heb je de beschikking over de Windows-drivers?
In dat geval zou je kunnen kijken welke driverbestanden er geladen moeten worden, als daar in de *.inf files verwezen wordt naar USBFVNETA* of vnetusba.* heb je grote kans dat je een atmel chip hebt.
Dit soort offtopic geneuzel is eerder de oorzaak van een slotje dan de oorspronkelijke kick lijkt me.
Ik heb even wat lopen googlen, en het schijnt dat de nieuwe sitecom sets de intersil prism 2 chip gebruiken.
Elke verwijzing naar de whn-01 is helaas verdwenen bij sitecom zelf, dus ben je helaas aangewezen op de mogelijkheden die je eventueel met het uitvragen van de chipset zelf kunt gebruiken.
Uit google kwam ik wel deze nog tegen:
http://lists.linux-wlan.c...user/2002-May/005998.html
Daarin wordt inderdaad verwezen naar een sitecom whn kit met atmel chipset.
Zoeken op google naar de atmel chipset levert daarentegen veel meer resultaten, dus wellicht dat je daa wijzer uit kan worden
Mogelijk kom je met nog meer spitwerk andere verwijzingen tegen naar de whn-01, maar dit schijnt een produkt te zijn waar nou niet echt iedereen zo dol op was...
[edit]
Heb je de beschikking over de Windows-drivers?
In dat geval zou je kunnen kijken welke driverbestanden er geladen moeten worden, als daar in de *.inf files verwezen wordt naar USBFVNETA* of vnetusba.* heb je grote kans dat je een atmel chip hebt.
[ Voor 27% gewijzigd door alt-92 op 09-02-2003 15:36 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
frenque schreef op 09 februari 2003 @ 12:22:
Open even een nieuw topic als je daadwerkelijk een probleem hebt, maar zorg wel dat deze aan de richtlijnen in [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] voldoet.
Verwijderd
Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' topics
Willen de heren dit ook even in de gaten houden ? 1 keer melden dat de topic oud is is meer dan voldoende.
Willen de heren dit ook even in de gaten houden ? 1 keer melden dat de topic oud is is meer dan voldoende.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()