Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bluescreen, bij opstarten XP

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn laptop. Het probleem is als volgt, als ik mijn laptop opstart krijg ik het windows balkje dat van links naar rechts gaat. Daarna volgt een Blue screen met daarop Foutcode: 0x0000007b. Het rare is dat dit alleen is bij de installatie van Windows XP. Dus wanneer ik Vista heb geinstalleerd, kan ik deze wel gewoon gebruiken.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd.
Als eerste heb ik informatie gezocht over de foutcode, maar daar kon ik weinig tot geen nuttelose informatie uit halen. Zo heb ik ook al eens iets gevonden over RAID driver, maar niet de juiste informatie. Ook heb ik een installatie met Nlite gedaan, wat tevergeefs ook niet werkte.

Voor de duidelijkheid kan ik dus helemaal niet in mijn pc. Ik krijg deze foutmelding al voordat windows is opgestart. Ik kan ook niet met Veilige Modus in XP komen.

Het gaat hierbij om een Acer Aspire 5100. Met een harde schijf van 160 GB en Intern Geheugen van 1,5 GB.

Heeft iemand anders nog enig idee?

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk beschreven is, anders vraag u maar voor meerdere informatie.

Bij voorbaat dank!..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2008 17:55 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je toevallig AVG?
AVG geinstalleerd en bluescreen/PC herstart? Lees hier.

edit:
Ah, het gaat over het installeren van XP :)
Dan zou ik inderdaad eens naar SATA-drivers kijken :)

[ Voor 96% gewijzigd door anandus op 10-11-2008 17:58 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
7B zijn je RAID cq SATA drivers die de machine mist.
:') _O-

[ Voor 80% gewijzigd door To_Tall op 10-11-2008 17:57 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
Ja over RAID had ik ook al iets gehoord, maar kan daar verder niets over vinden voor mijn laptop. Zou je mij daarbij misschien kunnen helpen?

Ja ik had AVG, Maar ik kan mijn laptop niet meer in, dus ook geen virusscan doen met AVG.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2008 17:57 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:56:
Ja over RAID had ik ook al iets gehoord, maar kan daar verder niets over vinden voor mijn laptop. Zou je mij daarbij misschien kunnen helpen?

Ja ik had AVG, Maar ik kan mijn laptop niet meer in, dus ook geen virusscan doen met AVG.
tuurlijk type in google
Acer Aspire 5100 sata driver

De eerste hit geeft al de oplossing ;)
http://forums.driverguide.com/showthread.php?p=88084

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
En, welke driver moet ik dan precies hebben?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2008 18:37 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt maar één schijf en dus geen RAID.
Wat je nodig hebt zijn de drivers van je harddisk controller.

Als je in de FAQ kijkt staat daar ook uitgelegd hoe je dat kan doen, welke driver je nodig hebt kun je uit de handleiding en specificaties van je laptop vinden.

Met een beetje zoekwerk op GoT en google vind je ook diverse mogelijkheden *nLite is er één* om die in een verse installatieCD te verwerken.

Juiste driver zoeken en opnieuw proberen dus :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.