[WoW] 2x World of Warcraft installeren

Pagina: 1
Acties:

• DocMac
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 09:36
Ik heb twee accounts voor World of Warcraft (EU en US) en ik wil WoW dus 2x op dezelfde PC installeren (Windows XP met alle SPs en updates). Ik heb het ooit voor elkaar gekregen, maar na een herinstallatie van de PC weet ik niet meer hoe. Ik heb het al meerdere malen geprobeerd, maar het wil niet lukken. Een keer lukte het bijna, totdat ik Burning Crusade probeerde en daar ging het weer fout (hij zei dat het al geïnstalleerd stond).
Ik heb nu WoW helemaal van mijn PC verwijderd voor een schone start. Maar hoe doe ik krijg ik die dubbele installatie voor elkaar zonder problemen? En kan ik daarna achteraf, later deze week, ook nog WotLK erbij zetten?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
DocMac schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:57:
Ik heb twee accounts voor World of Warcraft (EU en US) en ik wil WoW dus 2x op dezelfde PC installeren (Windows XP met alle SPs en updates). Ik heb het ooit voor elkaar gekregen, maar na een herinstallatie van de PC weet ik niet meer hoe. Ik heb het al meerdere malen geprobeerd, maar het wil niet lukken. Een keer lukte het bijna, totdat ik Burning Crusade probeerde en daar ging het weer fout (hij zei dat het al geïnstalleerd stond).
Ik heb nu WoW helemaal van mijn PC verwijderd voor een schone start. Maar hoe doe ik krijg ik die dubbele installatie voor elkaar zonder problemen? En kan ik daarna achteraf, later deze week, ook nog WotLK erbij zetten?
Je moet de WoW folder gewoon kopieren naar een andere folder en de realmlist.wtf aanpassen.

Onderaan deze pagina : http://www.wowwiki.com/Patch_mirrors staat beschreven wat er voor welke regio in hoort te staan.

Als je WotLK geinstalleerd hebt kan je deze folder gewoon weer kopieren al denk ik dat dat niet nodig zal zijn aangezien je alle data al hebt. Hoe dat verder precies in zijn werk gaat weet ik echter niet.

https://discord.com/invite/tweakers

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als je wow 2x heb hoef je hem niet 2 keer te installeren om hem te kunnen spelen in dual box. Je kan gewoon 2x wow opstarten en dan de addons aanpassen die je wel of niet nodig heb. Wat je wel een moet doen is in de WTF directory een dir aanmaken in caps met de 2e account naam en dan zou het moeten werken.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:10

Kettrick

Rantmeister!

WeAreLegion schreef op maandag 10 november 2008 @ 15:07:
Als je wow 2x heb hoef je hem niet 2 keer te installeren om hem te kunnen spelen in dual box. Je kan gewoon 2x wow opstarten en dan de addons aanpassen die je wel of niet nodig heb. Wat je wel een moet doen is in de WTF directory een dir aanmaken in caps met de 2e account naam en dan zou het moeten werken.
TS heeft een EU en US versie, dat gaat dus niet werken denk ik.

Ik gok dat je eerst de EU versie + patches en BC moet installeren, en dan een kopie maken van die dir. Daarna US versie + alles installeren, dan heb je twee werkende versies lijkt me ?

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Oh sorry daar heb ik even over heen gelezen. Wat je kan doen is alles installeren dan een kopie van die map maken en dan de server list aanpassen dat is het enige wat er verschillend is zover ik weet. Ik weet even niet hoe dat bestand heet want ik zit op moment niet op me werk maar dat zou kunnen werken.

• DocMac
Dank! Ik ga de map kopiëren naar een andere folder en de realm en patch lists aanpassen. Ik laat nog weten of het gewerkt heeft.

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:48
Het is wel zo dat er de europees engelse en amerikaanse engelse versies zijn. Dit is te zien aan een aantal mappen en bestanden in je WoW dir, maar als het goed is kun je deze gewoon renamen. Het gaat hierbij om de benamingen 'enGB' voor europa en 'enUS' voor noord-amerika. Wellicht dat je even kunt googlen om te kijken welke bestanden en mappen je precies moet renamen hiervoor. Ik heb dit zelf ooit gedaan toen ik een enUS versie gedownload had omdat ik geen zin had om WoW van de cd's te installeren met alle benodigde patches.

Of het nog steeds nodig is weet ik niet, maar mocht het nog niet werken door alleen de realmlist aan te passen, dan is het te proberen.

• DocMac
Helaas werkt het kopiëren van de mappen niet. Ik heb ieder mogelijk bestand / folder gerenamed, en toch krijg ik de melding dat het een versie is die "not validated" is als ik probeer in te loggen. Ik ga nu de CD-methode gebruiken waarbij ik de folder van de eerste installatie tijdelijk hernoem en de tweede installatie met een andere foldernaam in een andere folder installeer.
Ik ga ervan uit dat dit werkt, als het niet zo is, meld ik het wel.

[ Voor 22% gewijzigd door DocMac op 12-11-2008 07:30 ]

Pagina: 1