Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Xp] Systeem reboot / instabiel

Pagina: 1
Acties:

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik heb een probleem met een pc. Op een gegeven moment liep de pc ineens vast en wou daarna niet meer opstarten. Zodra het Windows scherm werd geladen herstart de pc voortdurend. Ook veilige modus en 'laatst bekende configuratie' werkten niet.

Specs:
  • Voeding (Cooler Master Extreme Power 430 Watt, ActivePFC, Zwart)
  • Geheugen (TwinMos DDR2 Dual Channel 2048 MB, PC6400, Kit Of 2)
  • Processor (AMD Athlon 64 X2 4800+, 65 Watt, 2.50 GHz, Boxed)
  • Diskette (Sony 3,5 inch)
  • Moederbord (Asus M2N)
  • Kast (Antec Behuizing NSK6000, Zwart / Zilver)
  • Videokaart (GigaByte Radeon X1050, 128 MB, PCI-e 16x)
  • Software (Windows XP Home NL)
  • Harde schijf (Seagate Barracuda 7200.9 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB) 2x RAID 1
Nadat ik op het forum las over het 'PSW banker4' / AVG probleem heb ik user32.dll, winsrv.dll en gdi32.dll teruggezet in de windows32 map. Hierna kon ik weer in de veilige modus opstarten, start ik echter op in normale modus dan loopt het systeem weer vast (hij reset nu juist niet, hij blijft hangen in het windows boot scherm).

Dus ik dacht nu aan een hardware matig probleem, ik het dus het volgende gedaan:
  • Kaal opgestart (zonder dvd, diskette e.d.)
  • Een andere voeding
  • Ander geheugen (+ memtest gedraaid zonder fouten)
  • Andere videokaart
  • Bios reset
  • SeaTools gedraaid en deze gaf geen fouten (harde schijf).
Daarna heb ik geprobeerd om via de herstelconsole van Windows XP de XP installatie te herstellen. Hierbij is hij erg lang bezig met "onderzoeken van schijfconfiguratie..." en slaat hij vast op het punt waar je de licentie moet accepteren (en je op f8 moet drukken om door te gaan). Dit werkt dus ook niet. Ook maakt het hierbij niks uit of je via RAID 1 werkt of de schijven los gebruikt zonder RAID 1.

Ik zit nu nog steeds met hetzelfde probleem. Ik ben nu ten einde raad. Probleem is ook nog dat dit systeem gebruikt wordt op een boerderij en de voercomputer regelt. Dus als de pc niet draait, dan krijgen de beestjes geen eten. Daarom ben ik ook zo snel op zoek naar een oplossing.

Wat kan het nog zijn? Wie kan mij aub helpen?

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:27
Heb je wel de geposte oplossing gevolgd van het avg probleem? Vast wel, maar kan het ook zo lezen dat je het zelf terug hebt gezet aan de hand van een cd van een andere versie windows ofzo (in plaats van de restore function van AVG). Heb zelf geen avg, dus geen idee of het wat uitmaakt. Maar je verloren DLL vervangen door die van de CD lijkt me sowieso niet werken toch? Da's een andere versie.

En je moet AVG zo te lezen ook gelijk updaten, anders gaat het weer mis?

Denk toch dat je het daar moet zoeken, want lijkt me sterk dat je 'toevallig' tegelijkertijd een hardware probleem hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door _H_G_ op 10-11-2008 15:00 . Reden: dacht ineens aan dat je misschien een andere versie van de dlls terug hebt gezet. daar gaat niet werken nee ]

• Rebunted
  • Niet online
_H_G_ schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:53:
Heb je wel de geposte oplossing gevolgd van het avg probleem? Vast wel, maar kan het ook zo lezen dat je het zelf terug hebt gezet aan de hand van een cd van een andere versie windows ofzo (in plaats van de restore function van AVG). Heb zelf geen avg, dus geen idee of het wat uitmaakt. Maar je verloren DLL vervangen door die van de CD lijkt me sowieso niet werken toch? Da's een andere versie.

En je moet AVG zo te lezen ook gelijk updaten, anders gaat het weer mis?

Denk toch dat je het daar moet zoeken, want lijkt me sterk dat je 'toevallig' tegelijkertijd een hardware probleem hebt.
Verschil met het AVG probleem is dat deze pc ineens vast sloeg en daarna het probleem begon. Dus niet na het installeren van een update van AVG. Of... dit moet AVG automatisch gedaan hebben, dat kan natuurlijk ook. AVG is inmiddels verwijdert en vervangen door Avast, AVG kan dus nu geen problemen meer geven.

Systeem is XP SP3 en de CD ook. Ik verwacht dus niet dat dat een probleem is.

Ik vind het meer vreemd dat ik niet een herstelinstallatie van XP kan uitvoeren en het systeem dan hangt bij het scherm waar je de licentie moet accepteren (en F8 om verder te gaan). De XP setup staat namelijk los van de huidige installatie van XP. Juist daarom denk ik aan een hardware matig iets... Zou de RAID/ SATA controller van het moederbord stuk kunnen zijn?

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:27
Wat ik zo snel kan vinden over M2N is dat je een raid driver nodig hebt om de setup uit te kunnen voeren (F6 indrukken zodra setup erom vraagt)? Tenzij die al op je installatie-cd aanwezig is, maar standaard zo te zien niet.

Maar als safe mode gewoon werkt is er toch geen probleem met je raid? Eerder dll's en drivers.

Geen optie om een backup terug te zetten (en dan eerst in safe-mode avg eruit te gooien)?

• Rebunted
  • Niet online
_H_G_ schreef op maandag 10 november 2008 @ 15:27:
Wat ik zo snel kan vinden over M2N is dat je een raid driver nodig hebt om de setup uit te kunnen voeren (F6 indrukken zodra setup erom vraagt)? Tenzij die al op je installatie-cd aanwezig is, maar standaard zo te zien niet.

Maar als safe mode gewoon werkt is er toch geen probleem met je raid? Eerder dll's en drivers.

Geen optie om een backup terug te zetten (en dan eerst in safe-mode avg eruit te gooien)?
AVG is er al uit. Soms start pc op en soms niet. Herinstallatie van Windows wil niet, hij slaat dan tijdens setup vast (op moment dat je licentie moet accepteren en op F8 moet klikken).

Omdat het hier om een belangrijke computer gaat (voercomputer voor beesten) heb ik besloten om een nieuw mobo + cpu te kopen zodat ik dat kan uitsluiten (de rest is immers goed getest). Ik kan dan later op mijn gemak wel testen of het huidige mobo / cpu stuk is, dit zorgt i.i.g. niet voor downtime van het systeem. Mocht het defect zijn, stuur ik het op voor RMA. Mocht het niet defect zijn, verkoop ik het 2e hands weer door.