luidsprekers tegenover elkaar zetten

Pagina: 1
Acties:

• mr_arjen
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-04-2021
beste,

Ik heb thuis groto luidsprekers staan van 500Wat nu heb ik die met de tweeters en bass naar elkaar gericht omda ik moest op ruimen. Ik heb de boxen ook opgezet en dan had je zo een heerlijke bas. Nu na het opruimen zette ik alles terug normaal en wat merkte ik toen.. de bas van een luidspreker werkt niet meer.
Kan het nu zijn dat die stuk is van die naar elkaar toe te richten en zo te spelen ? of Zou het ook een slecht contact kunnen zijn .?

alvast bedankt.

mr_arjen

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wissel van 1 speaker de draden eens. Misschien maakt hij anti-geluid.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

luidsprekers van 500watt?
Wat voor luidsprekers zijn dat dan? :p

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

Boudewijn schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:17:
skytec / tronic / dap natuurlijk! phoe 500 watt daar haal je zo 50000000 watt uit.

maar ontopic :)

waarschijnlijk is gewoon de bedrading intern los geschoten. Je kan NOOIT een speaker kapot maken door ze tegenover elkaar te laten spelen.

wissel ze eens om. Is het probleem er dan nog demonteer de woofer even die het niet doet en kijk de bedrading na

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het kan zijn dat ze gewoon uit fase spelen, doordat hij de draden omgewisseld heeft :).

Verwijderd

Onderschat deze speakers niet hoor, want hier komt echt 500 watt geluid uit! :X

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

Boudewijn schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:22:
Het kan zijn dat ze gewoon uit fase spelen, doordat hij de draden omgewisseld heeft :).
Kan maar er staat nergens dat de draden los zijn geweest. Daarnaast geeft hij aan dat het om 1 luidspreker gaat waar het laag niet werk. Als ze uit fase staan hoor je in het totaal minder laag (maar goed dat wist je al :P )

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

offtopic:
Ja dat wist ik, alleen de ts niet goed gelezen

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:36
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 15:14:
[...]

Onderschat deze speakers niet hoor, want hier komt echt 500 watt geluid uit! :X
Nouja, voornamelijk 500Watt herrie ;) :X :X

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:15
kan wel hoor :) alleen is dat een beetje duur :)

edit: bij nader inzien toch wel veel :P
die van mij zijn ook al heel duur en die heeft maar 175 watt :P
Power amplifier:
Long-term maximum power IEC 300 watts
RMS DIN 175 watts
IHF 150 watts
maar ik zou ze eens openmaken voor zover dat kan, een multimeter pakken en gaan doormeten want volgens mij is er óf een zekering los óf een draadje los :)

[ Voor 46% gewijzigd door maarud op 10-11-2008 16:00 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-02 10:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Modbreak:Kunnen we aub even serieus reageren :?

En voor de TS: maak je topicstart eens wat duidelijker, er is zo weinig kaas van te maken..

[ Voor 45% gewijzigd door voodooless op 10-11-2008 15:59 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:33
nu is het echt mooi geweest

[ Voor 89% gewijzigd door voodooless op 10-11-2008 16:02 ]

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Doet de speaker het fysiek niet meer, of hoor je minder bas..

In geval van 'minder bas': Acoustische kortsluiting. Golven van de bas heffen elkaar op op bepaalde plekken in je kamer.

In geval van een écht defecte speaker: Het wil nog wel eens voorkomen dat de aansluitingen van het chassis naar de speaker lam worden door metaalmoeheid. Maar dat gebeurt bijna alleen bij oudere speakers. Hier valt weinig aan te doen; solderen is een tijdelijke oplossing.

Overige oplossingen:

- Je hebt je geluid te hard aangehad, en de spoel is in de magneet vastgesmolten, of is tegen de achterkant van de magneet aangemept. In beide gevallen zit de spoel 'vast' in de magneet en kan je de speaker min of meer weggooien.
- Je hebt oxidatie op een contactje. Strip even een nieuw stukje draad als je schroefcontacten hebt, en ander check even je verbindingen.
- Je hebt bij 't opruimen per ongeluk je EQ aangestoten en hebt de sliders in een laag gebied naar beneden gedrukt of de knop 'bass' gedraaid. Check je versterker.
- Je speaker is lek. (Iets tegen de conus aangevallen en gescheurd?)
- In het geval van een bandpass speaker: Kijk ff of er niets in je luchtpoort zit.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:40

OMD

Scyth schreef op maandag 10 november 2008 @ 22:45:
Doet de speaker het fysiek niet meer, of hoor je minder bas..

In geval van 'minder bas': Acoustische kortsluiting. Golven van de bas heffen elkaar op op bepaalde plekken in je kamer.

In geval van een écht defecte speaker: Het wil nog wel eens voorkomen dat de aansluitingen van het chassis naar de speaker lam worden door metaalmoeheid. Maar dat gebeurt bijna alleen bij oudere speakers. Hier valt weinig aan te doen; solderen is een tijdelijke oplossing.

Overige oplossingen:

- Je hebt je geluid te hard aangehad, en de spoel is in de magneet vastgesmolten, of is tegen de achterkant van de magneet aangemept. In beide gevallen zit de spoel 'vast' in de magneet en kan je de speaker min of meer weggooien.
- Je hebt oxidatie op een contactje. Strip even een nieuw stukje draad als je schroefcontacten hebt, en ander check even je verbindingen.
- Je hebt bij 't opruimen per ongeluk je EQ aangestoten en hebt de sliders in een laag gebied naar beneden gedrukt of de knop 'bass' gedraaid. Check je versterker.
- Je speaker is lek. (Iets tegen de conus aangevallen en gescheurd?)
- In het geval van een bandpass speaker: Kijk ff of er niets in je luchtpoort zit.
Denk niet dat je bandpass bedoelt maar bass-reflex... klein verschil :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Pagina: 1