[SCSI] PC met adaptec AHA-2940U2W kaart komt niet door POST

Pagina: 1
Acties:

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 11:58

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Ik heb een Adaptec SCSI controller AHA- 2940U2W overgenomen.

Ik heb deze kaart in 2 pc's getest. Beide pc's komen niet door de POST heen.
De ene PC is een oude compaq deskpro EP700 (PIII, 700 mhz) en de andere een oude MSI K7T266 met een Athlon XP1800.

Aan de SCSI controller hangt een HP LTO ultrium-215 streamer. Deze wordt door de kaart keurig herkend. De kabel is netjes voorzien van een terminator.

Ik heb alle andere PCI kaarten uit de PC's getrokken en zoveel mogelijk van de onboard perifirals uitgeschakeld. Voor mijn gevoel is het een IRQ conflict oid. De SCSI controller gebruikt nu IRQ10. Zou volgens mij gewoon moeten kunnen. Een overzicht van de gebruikte IRQ's kan het bios volgens mij niet weergeven....

Ik heb wel een recenter bios van de controller gevonden maar zolang ik niet door de POST kom kan ik deze niet flashen.

Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen? Ik kan met niet voorstellen dat een kaart die heel lijkt te zijn (aangezien de streamer herkent wordt en ik ook in het SCSI bios kan komen) zorgt dat een PC niet wil booten. (wat natuurlijk geen enkele garantie is....)

Update:
Probleem opgelost. Kaart bij mede GOTter in zn Poweredge gestoken (de kaart was een Dell OEM). Deze wilde prima booten. Vervolgens de firmware geflashed naar 2.57.2. Nu werkt de kaart ook in 'normale' PC's.

[ Voor 9% gewijzigd door MrDry op 11-11-2008 09:05 ]

Quod licet lovi, non licet bovi