Ik heb 4 harddisks in mijn computer liggen, waarvan ik 2 RAID0 setjes heb gemaakt. Het gaat om 2 Hitachi Deskstars en 2 Samsung HD501LJ. De laatste 2 vormen het probleem. Het systeem heeft altijd goed gewerkt, totdat ik enkele dagen geleden een nieuwe harddisk (Samsung HD103UJ) heb gekocht en die erbij heb geplaatst (los, dus niet in een RAID). Deze gaf een S.M.A.R.T. error, dus heb ik weer teruggestuurd naar de leverancier, maar vanaf toen waren er problemen. Bij het opstarten van de PC zag ik bij de RAID-utility alle 4 de schijven, en de 2 raid setjes nog, maar in windows deed alleen mijn eerste RAID set het nog (met de windows partitie erop). De tweede RAID set deed het soms na een paar reboots weer wel, maar nu kan ik hem helemaal niet meer zien in Windows.
Wat ik al heb geprobeerd:
- Stroomkabels vervangen
- SATA-kabels vervangen
- Systeembeheer -> Computerbeheer -> Opslag -> Schijfbeheer -> ziet alleen de eerste RAID set en CD-ROM station
- diskpart.exe -> list disk -> ziet ook alleen de eerste RAID set en CD-ROM station
Wat kan dit zijn, en wat kan ik eraan doen om het te fixen?
Wat ik al heb geprobeerd:
- Stroomkabels vervangen
- SATA-kabels vervangen
- Systeembeheer -> Computerbeheer -> Opslag -> Schijfbeheer -> ziet alleen de eerste RAID set en CD-ROM station
- diskpart.exe -> list disk -> ziet ook alleen de eerste RAID set en CD-ROM station
Wat kan dit zijn, en wat kan ik eraan doen om het te fixen?