Hallo iedereen.
Ik zit met het volgende. We zijn hier voor een onderzoeksopdracht stapels kassabonnen aan het invoeren in een Excel-sheet.
De eerste kolom bestaat uit het de vermelding exact zoals die op de kassabon te vinden is; vaak een soort van afkorting.
De tweede kolom bevat een code die te maken heeft met de categorie waaronder een product hoort (1=groente, 2=fruit, 30=snoep, enz,enz,enz).
De derde kolom geeft een korte productbeschrijving.
De vierde kolom geeft het merk weer, zover dat bekend is.
En de laatste twee kolommen geven het aantal artikelen en de prijs weer.
Een voorbeeldje
Vermelding -- categoriecode -- beschrijving -- merk -- aantal -- prijs
SDB TUM TUM UITDEEL--30,00--Snoep--Super de Boer--1--€ 1,80
ANDY ALLESREINIGER--53,01--Schoonmaakmidde--Andy--1--€ 1,42
Hoe kan ik het werk zo eenvoudig mogelijk automatiseren?
Ik weet niet of het mogelijk is wat ik voor ogen hebt.
Onze typiste voert nu de bonnen regel voor regel in. Is het mogelijk dat Excel checkt of een vermelding al eerder is ingevoerd.
Stel: in regel 1 staat nu SDB TUM TUM UITDEEL. De categoriecode is altijd 30,00 en de beschrijving (Snoep) en het merk (Super de Boer) zijn altijd gelijk.
Als bijvoorbeeld de volgende keer weer SDB TUM TUM UITDEEL wordt ingevoerd, kan Excel dan automatisch de kolommen twee, drie en vier invullen, door te kijken of een regel al eerder is ingevoerd? Een soort van voortschrijdend inzicht?
Ik denk dat dit misschien met Vert.Zoeken wel te doen moet zijn. Of vergis ik me? En als het wel kan: hoe dan precies
Andere oplossingen hoor ik ook graag.
Ik zit met het volgende. We zijn hier voor een onderzoeksopdracht stapels kassabonnen aan het invoeren in een Excel-sheet.
De eerste kolom bestaat uit het de vermelding exact zoals die op de kassabon te vinden is; vaak een soort van afkorting.
De tweede kolom bevat een code die te maken heeft met de categorie waaronder een product hoort (1=groente, 2=fruit, 30=snoep, enz,enz,enz).
De derde kolom geeft een korte productbeschrijving.
De vierde kolom geeft het merk weer, zover dat bekend is.
En de laatste twee kolommen geven het aantal artikelen en de prijs weer.
Een voorbeeldje
Vermelding -- categoriecode -- beschrijving -- merk -- aantal -- prijs
SDB TUM TUM UITDEEL--30,00--Snoep--Super de Boer--1--€ 1,80
ANDY ALLESREINIGER--53,01--Schoonmaakmidde--Andy--1--€ 1,42
Hoe kan ik het werk zo eenvoudig mogelijk automatiseren?
Ik weet niet of het mogelijk is wat ik voor ogen hebt.
Onze typiste voert nu de bonnen regel voor regel in. Is het mogelijk dat Excel checkt of een vermelding al eerder is ingevoerd.
Stel: in regel 1 staat nu SDB TUM TUM UITDEEL. De categoriecode is altijd 30,00 en de beschrijving (Snoep) en het merk (Super de Boer) zijn altijd gelijk.
Als bijvoorbeeld de volgende keer weer SDB TUM TUM UITDEEL wordt ingevoerd, kan Excel dan automatisch de kolommen twee, drie en vier invullen, door te kijken of een regel al eerder is ingevoerd? Een soort van voortschrijdend inzicht?
Ik denk dat dit misschien met Vert.Zoeken wel te doen moet zijn. Of vergis ik me? En als het wel kan: hoe dan precies
Andere oplossingen hoor ik ook graag.