Stel ik stuur een mailtje met als "from" adres: "pietjepuk@domein.nl". De mailserver die dit mailtje naar de klant stuurt is natuurlijk niet van het domein "domein.nl". Nu mijn vraag: zorgt deze constructie ervoor dat dit mailtje eerder wordt gezien als spam? En hoe voorkom ik dit?
Dat werkt gewoon in de meeste gevallen. er vind meestal geen controle plaats of de smtpserver ook 'legitiem' is om te versturen namens domein.nlsmeerbartje schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:38:
Stel ik stuur een mailtje met als "from" adres: "pietjepuk@domein.nl". De mailserver die dit mailtje naar de klant stuurt is natuurlijk niet van het domein "domein.nl". Nu mijn vraag: zorgt deze constructie ervoor dat dit mailtje eerder wordt gezien als spam? En hoe voorkom ik dit?
Als domein.nl gebruik maakt van SPF records dan werkt het niet: Bij SPF wordt in het TXT record in de DNS de server(s) vermeld die namens domein.nl mogen versturen.
In de praktijk wordt SPF echter lang niet overal gebruikt en/of gebruikt, dus echt effectief is het maar beperkt.
Oke dankje. Ik zal even de context uitleggen. Ik ben bezig om een systeem te implementeren dat klanttevredenheid meet. Natuurlijk gebruiken we hiervoor ook het medium "email". Op welke manier wordt een mailtje eigenlijk voorzien van een spam-score? Zijn hier vastgestelde regels voor?