Toon posts:

8600m GT major framedrop na 30 min gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Heb sinds een maandje een nieuwe laptop die in principe top werkt. Echter bij het spelen van games (o.a. fallout 3, farcry2, brothers in arms highway to hell etc) blijft hij na een half uurtje even 1 sec. hangen waarna hij extreem traag wordt en onspeelbaar is (5 fps) Daarvoor loopt hij gewoon vloeiend en zonder problemen op de voor mijn systeem ideale settings.

Ik heb niets getweakt oid alleen heb ik de nieuwste modded nvidia drivers erop staat van laptopvideo2go. De gpu geeft na de 'crash' ongeveer 70 graden aan.

specs: c2d 1,83 ghz t5550, 4gb ddr2, geforce 8600m gt 512 mb, vista

Bvd!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:03
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:01:
Ik heb een probleem. Heb sinds een maandje een nieuwe laptop die in principe top werkt. Echter bij het spelen van games (o.a. fallout 3, farcry2, brothers in arms highway to hell etc) blijft hij na een half uurtje even 1 sec. hangen waarna hij extreem traag wordt en onspeelbaar is (5 fps) Daarvoor loopt hij gewoon vloeiend en zonder problemen op de voor mijn systeem ideale settings.

Ik heb niets getweakt oid alleen heb ik de nieuwste modded nvidia drivers erop staat van laptopvideo2go. De gpu geeft na de 'crash' ongeveer 70 graden aan.

specs: c2d 1,83 ghz t5550, 4gb ddr2, geforce 8600m gt 512 mb, vista

Bvd!
Heb je je drivers al geprobeerd up te daten?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Cr1mp
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-11-2025
de TS geeft zelf aan dat ie de nieuwste drivers gebruikt..
miss. een versie terug proberen?

[ Voor 0% gewijzigd door Cr1mp op 10-11-2008 12:16 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gisteren al geprobeerd zonder resultaat, dus heb de nieuwste er weer opgezet. Het lijkt een temp probleem, maar ik heb voor de rest niets overclocked oid. Ik weet wel dat de gpu als soort beveiliging naar lagere instellingen clockt als hij te warm wordt maar dat zou betekenen dat ik niet optimaal gebruik kan maken van mijn gpu!
iemand nog suggesties maybe?
bvd

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 09:02
Altijd exact na een half uurtje?

Verwijderd

Topicstarter
nee niet exact. ongeveer. beeld hangt even 1 sec. geluid blijft even hangen en dan zit ik in een dia slideshow en moet ik de game afsluiten. te bizar

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:01:
De gpu geeft na de 'crash' ongeveer 70 graden aan.
Probeer eens rivatuner om de temperatuur te meten. Deze maakt grafiekjes, waardoor je ook het verloop kunt zien. Een GPU koelt erg snel af, dus als je na zo'n crash kijkt zou het kunnen zijn dat je kaart al een stuk is afgekoeld.

Verder zou ik eens kijken of je intensieve processen op de achtergrond hebt draaien. Een anti-virus of de indexerings service van windows willen dit soort effecten nog wel eens veroorzaken.

specs

Verwijderd

Topicstarter
antivirus staat aan (norton) maar die scant alleen 's nachts. windows indexing service, waar kan ik die checken/beinvloeden?

rivatuner geeft idd al uitschieters naar 80 graden aan, maarja wat doe ik daaraan. het zijn gewoon de fabrieks standaard waarden van de kaart zelf met nvidia drivers. zou hij aan moeten kunnen toch?

• Ali_van_G
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-03 20:20
kan je met rivatuner ook niet grafieken maken van de core frequentie? als je dat doet kan je precies zien of hij terug klokt naar die crash.

bij laptops zitten de cpu en gpu meestal op hetzelfde koelblok. wat je kan doen is je cpu undervolten, zodat deze minder warm wordt en je gpu dus ook. Misschien helpt dit.

Verwijderd

Topicstarter
met voltages wil ik pas gaan kloten als ik echt geen andere uitkomst heb.

na de crash clockt hij hem inderdaad terug! daar ligt het dus aan. Zal ik hem met een progje zo instellen dat hij de standaard clocks als het ware 'forceert' zoals powerstrip, of zou dat niet goed zijn voor de gpu?

• Ali_van_G
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-03 20:20
euh zou ik niet doen. ik denk dat het terug clocken van de gpu op een best lage tempratuur (normaal gesproken zou hij pas bij iets van 100 graden moeten terug clocken) express gedaan is omdat de 8600 nog al vaak sterven door warmte

probeer je laptop eens goed te koelen (leg iets onder de achterkant van de laptop zodat er meer airflow onder de laptop door is) en kijk of het probleem dan nog steeds blijft

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de tip, zal het eens proberen.

overigens geeft rivatuner de volgende standaardwaarden aan: core clock rop domain 182,24 mhz
core clock shader 365 mhz
memory clock 800 mhz
idle temp is dan 60 graden

zo heb ik hem dus gekocht, best hoge waarden vind ik voor 512 mb ddr2 8600GT
Pagina: 1