Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP-SP2] Machine is erg traag.

Pagina: 1
Acties:

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Wij hebben een gebruikster met een vage klacht, haar machine is erg traag.

De machine waar het over gaat is een HP bak C2D met 2 Gb RAM
Outlook reageerd traag. Agenda, is al een archief van aangemaakt.
EXCEL documenten openen en bewerken duurt ongelooflijk lang. dit bij zowel kleine sheets als grote.

Echter als haar collega achter de machine gaat zitten is er niets aan de hand. Als deze gebruikster achter een andere machine gaat zitten dan speelt het probleem ook op de andere machine.

Je zou denken aan windows profile. maar deze is voledig vervangen,
Gebruiker gebruikt geen andere programma's dan haar collega's geinstalleerd alle desktops zijn gelijk.

Toch blijft de machine in alle opzichten traag;

We hebben haar al voorzien van meerdere nieuwe machine's zelfs een nieuw model met andere Chipset en snelere CPU maar dat maakt geen verschil.

Zijn er tooltjes doe eea kwa performance kunnen gaan loggen? zodat ik kan zien welke applicatie of eventeul bewerking voor deze traag heid zorgt? monitoring tool in windows levert geen resultaten op.

[ Voor 33% gewijzigd door To_Tall op 10-11-2008 12:18 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:52

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik kan natuurlijk niet antwoorden, hoe het probleem op te lossen, maar ik heb ook zo'n grappig verhaaltje:
Er zijn eenmaal mensen bij wie technologie niet werkt. Bv. mijn moeder, niks wilt werken, pc hangt volledig vast, ik kom haar te hulp gesneld, ik raak maar die pc aan en opeens werkt het weer zoals het moet. Mijn vermoeden: bioenergie (dit is waar dieren zeer gevoelig zijn, dus als je iemand haat, je voelt het wel...), ik denk dat pc's er ook gevoelig voor zijn, die bioenergie is een soort elektromagnetische golf:) Er zijn wel sommige mensen die er heel sterke uiting hebben daarvan. (mijn oma bv. als die zich ambetant voelt in een winkel stoppen alle kassa's met werken :p)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:56

AzzKickah

06-CENSORED

Dima_2005 schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:06:
Ik kan natuurlijk niet antwoorden, hoe het probleem op te lossen, maar ik heb ook zo'n grappig verhaaltje:
Er zijn eenmaal mensen bij wie technologie niet werkt. Bv. mijn moeder, niks wilt werken, pc hangt volledig vast, ik kom haar te hulp gesneld, ik raak maar die pc aan en opeens werkt het weer zoals het moet. Mijn vermoeden: bioenergie (dit is waar dieren zeer gevoelig zijn, dus als je iemand haat, je voelt het wel...), ik denk dat pc's er ook gevoelig voor zijn, die bioenergie is een soort elektromagnetische golf:) Er zijn wel sommige mensen die er heel sterke uiting hebben daarvan. (mijn oma bv. als die zich ambetant voelt in een winkel stoppen alle kassa's met werken :p)
Nou als dat echt zo is dan zou ik eens beginnen met geld verdienen (in samenwerking) met je oma :D

Kan je oma ook andere bedragen dan ingevoerd uit de PIN-automaat laten rollen?

[ Voor 4% gewijzigd door AzzKickah op 10-11-2008 12:07 . Reden: toevoeging ]

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

AzzKickah schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:07:
[...]

Nou als dat echt zo is dan zou ik eens beginnen met geld verdienen (in samenwerking) met je oma :D

Kan je oma ook andere bedragen dan ingevoerd uit de PIN-automaat laten rollen?
Het probleem is dat ze dat gevoel niet kan opwekken, da's nr.1, ten tweede zodra ze zicht kalmeert of gewoon weggaat werkt alles weer :-)

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:56

AzzKickah

06-CENSORED

Dat moet te trainen zijn ;)

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Zwevende profielen? Vervangen met wat? een backup of vernieuwd? Probleem ook in backup? Hoe sluit deze Jomanda de pc af?

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:27
En misschien nog verschil in opstartscripts, policies, rechten, etc?

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ja, om mijn verhaal uit te sluiten, laat haar eens op jouw pc en jouw account eens werken :) Werkt het daarmee?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:37

The Third Man

The Third Jellyfish

Als je een nieuw profiel voor de patiënt aanmaakt zónder documenten en andere files, werkt dan alles ook traag? Zo ja: met een andere naam nieuw aanmaken? Zo nee: voeg stap voor stap de docs en files toe die je stuk voor stuk door de virusscanner haalt (liefst ook via een FAT32 USB stick zodat alle rechten verdampen). Als het daarna alsnog opeens optreedt heb je hopelijk nog niet alles toegevoegd waardoor je kan pinpointen wat de vertrager is. Zo niet dan is de patiënt gewoon de sjaak en moet die maar van scratch beginnen.

• To_Tall
Mar2zz schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:24:
Zwevende profielen? Vervangen met wat? een backup of vernieuwd? Probleem ook in backup? Hoe sluit deze Jomanda de pc af?
haar profile is vervangen met een blanco profile van de server en een normaal blank profile van een standaard windows install. beide werken niet.

Zij sluit windows netjes af door start-afsluiten aan te klikken en dan afsluiten kiezen ;) in het opstart script staan alleen mappings verder niets..

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Heeft deze Jomanda andere netwerkschijven gemount (als daar sprake van is, ga ik vanuit met zwevend profiel). Misschien 1 van die schijven niet lekker?

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Kan die wel met een computer werken?
http://www.deadtroll.com/...livehelldesk.html~content

Haha, ik kan het gewoon niet geloven...

Verwijderd

Heb je de schijf wel eens gecontroleerd?

• To_Tall
Mar2zz schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:17:
Heeft deze Jomanda andere netwerkschijven gemount (als daar sprake van is, ga ik vanuit met zwevend profiel). Misschien 1 van die schijven niet lekker?
Al na gekeken.
Gebruikers uit die groep hebben allemaal dezelfde network mounts en zitten in dezelfde groepen en policy omgeving ;)

Was op zoek naar een tool die mij kan helpen om deze machine te monitoren aangezien ik maar weinig tools kan vinden die zowel CPU als Processes teglijk kunnnen monitroren misschien zoek ik wel verkeerd :D
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:27:
Heb je de schijf wel eens gecontroleerd?
Hoe bedoel je schijf gecontroleerd/
Ze heeft al 4 pc's gehad, en heeft PC geswitch met collega. alle machine's hebben hetzelfde probleem?

[ Voor 19% gewijzigd door To_Tall op 10-11-2008 13:30 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:37

The Third Man

The Third Jellyfish

ProcessExplorer? Maar dat zuigt qua Disk i/o monitoring (hdd ratelt als een boormachine maar grafiekje laat niks zien).

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:01

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Zijn netwerk-settings afhankelijk van de persoon die inlogt?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:33:
ProcessExplorer? Maar dat zuigt qua Disk i/o monitoring (hdd ratelt als een boormachine maar grafiekje laat niks zien).
Kan ook prima met Taskmanager, Processen > Beeld > Kollomen selecteren > I/O schrijfbewerkingen.

Wellicht dat er ook iets via het Lan actief is dat een grote load vereist.

• To_Tall
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:56:
[...]

Kan ook prima met Taskmanager, Processen > Beeld > Kollomen selecteren > I/O schrijfbewerkingen.

Wellicht dat er ook iets via het Lan actief is dat een grote load vereist.
Ben al aan het spelen met pref counters. in windows.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geef d'r eens een nieuwe, verse account (dus niet enkel een profile, maar echt een sAMAccountName) ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1