Toon posts:

Klein os (linux) om vmware te draaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Omdat ik van mijn hobby mijn werk heb gemaakt ben ik thuis vaak bezig met vmware server. Het probleem is alleen dat (ook al heb ik 4 gieg intern, x64 vista) vaak tegen geheugengrenzen aanloop omdat Vista en Windows 2003 server zoveel geheugen vreten.

Ik ben daarom opzoek naar een heel kleine linux distributie die wel in staat is om vmware voor linux te draaien, waardoor het geheugengebruik tot een minimum beperkt blijft.

Bestaat er zoiets, het zou tof zijn als het eenvoudig dualboot te installeren is met vista. Maar eerlijk gezegd weet ik niet of dit mogelijk is.

Alvast dank voor jullie reactie(s)!

Groeten,

Hwwtje

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:33

Cyphax

Moderator LNX
Deze vraag kan je het beste stellen in Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7 :)
Er zijn zeker minimalistische distributies. Kijk ook even op distrowatch.com en zoek er eentje uit die het beste voldoet aan je beschrijving. Ik zou zelf denk ik een Debian of Slackware uitgekleed installeren.

Saved by the buoyancy of citrus

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:43
Je zou ook eens kunnen kijken naar Archlinux (www.archlinux.org)

suc6

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:42
Je kan ook overwegen om ESXi te draaien. Hiermee bereik je hetzelfde effect, maar heb je nog een kleinere 'footprint'. Ook krijg je dan wat meer mogelijkheden om VM's te draaien.

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Dat werkt toch maar op een beperkt aantal configuraties. Vooral hele dure servers dacht ik, lijkt me niet dat hij die thuis heeft staan.

Flap

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:00

Sa1

UDuckling5 schreef op maandag 10 november 2008 @ 15:41:
Dat werkt toch maar op een beperkt aantal configuraties. Vooral hele dure servers dacht ik, lijkt me niet dat hij die thuis heeft staan.
als je bijv een 3ware controller hebt werkt het meestal al...

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 19:20

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Jainoxi schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:56:
Je kan ook overwegen om ESXi te draaien. Hiermee bereik je hetzelfde effect, maar heb je nog een kleinere 'footprint'. Ook krijg je dan wat meer mogelijkheden om VM's te draaien.
ik denk dat het handiger is om ipv ESXi dan maar ESX te draaien.
i is de embedded versie voor speciaal geconfigureerde hardware.

Zoals hierboven, Arch en DSL zijn hier goed in vanwege dat je dingen moet "toevoegen" ipv eraf te halen.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Verwijderd

Jainoxi schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:56:
32MB footprint idd. Draait vanaf een USB-stick. Ik vind het een aantrekkelijk systeem, maar je moet een beetje geluk hebben om het thuis te kunnen draaien. Ben bang dat je een vrij dure SCSI-controller nodig hebt, omdat die onboard SATA-dingen 9 van de 10 keer niet werken.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:15
JeOS. Just Enough Operating System. Afgeleid van Debian/Ubuntu en zeer geschikt voor virtualisatietoepassingen.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Pagina: 1