Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

KS-U18 naar USB (JVC Autoradio iPod uitgang naar USB)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een JVC KD-PDR41 autoradio aangeschaft. Deze heeft in het front een USB aansluiting.

Achteraan het toestel is een connector om een KS-U18 kabeltje aan te bevestigen...dit is een kabeltje om een iPod mee te connecteren.

Ik vroeg me af of deze connector ook kon gebruikt worden om een USB (zoals in het front) mee te connecteren (mits zelfbouw natuurlijk)... een "KS-U18 naar USB" kabeltje dus.

Groetjes

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het korte antwoord: Nee, zelfbouw is onmogelijk.

Het lange antwoord: In theorie kan alles, en als je een IC er tussen duwt die zowel dat KS-U18 protocol spreekt als USB dan werkt dat natuurlijk. Alleen is het dan de vraag of zo een IC bestaat maar dan nog kan je een µC gebruiken of zelfs een FPGA om zelf te programmeren. Maar bv de µC zal nogal straf moeten zijn om de bussen bij te kunnen houden. De gangbare FPGA's zijn meestal wel snel genoeg om een protocol als USB om te zetten.
Het grootste probleem bij een FPGA of µC gaat zijn om alle aspecten van de protocols te voorzien, en dus om aan de volledige specs van zowel USB als KS-U18 te geraken en te voldoen.