Windows Picture viewer beheren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:23

TF

bla bla

Topicstarter
Ik heb een applicatie die op Citrix PS45 draait opb Windows 2003 SP2. Binnen de applicatie moet soms een jpeg (scan) worden opgezocht. De applicatie laat die door de default picture manager van windows zien.

Probleem: Binnen deze picture manager heb je de mogelijkheden om op 'next' te drukken en het volgende plaatje te zien. Je hebt ook nog eens het recht om het bestand te verwijderen. (gebruikers hebben full control nodig op de scanmap, delete inhibit zou nog een leuke zijn)

Je hebt ook nog een Copy-to commando wat je meteen in een explorer zet waarin je alle JPEGS ziet.

Doel:
Ik zou graag de boel dicht willen timmeren zodat de picture manager alleen het plaatje laat zien en er verder geen opties meer zijn.

Ik heb er al even op gezicht, maar kan helemaal niets vinden.Ik lijk een pionier in dit probleem.

Een andere Picture Viewer zou ook nog een optie zijn, maar waarom iets anders gebruiken als je het aan boord hebt, daarnaast... je wil je Citrix servers zo schoon mogelijk en gelijk aan elkaar houden

Graag jullie directe ingevingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waarom kan je het recht delete niet afschermen dan? Lijkt me dat dat prima moet kunnen....?

Kan je anders niet beter kijken of je scanner scannen naar mail ondersteunt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:42:
Waarom kan je het recht delete niet afschermen dan? Lijkt me dat dat prima moet kunnen....?

Kan je anders niet beter kijken of je scanner scannen naar mail ondersteunt?
De applicatie is aangekocht en leest zijn scans uit een directory. Hoe deze geplaatst worden is verder niet relevant.
Scans via mail? Vind ik een typische vorm van frustratie van je mailsysteem. Had vorig jaar een 'scan' mailbox van 60GB.... niet echt wat ik wel.

verwijderen is wel te voorkomen middels delete inhibit etc. Maar dat lost het probleem niet volledig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
wat dacht je van de jpeg te laten openen in IE ipv picture viewer? die zit ook onboard. KISS.

[ Voor 16% gewijzigd door Razwer op 10-11-2008 23:30 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
IE kent nog steeds de opties : Bestand - openen etc.... set as background e.d.

Ik had graag een policy gemaakt / gezien om de picture viewer te beperken. Zoals dat standaard wel met IE kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
TF schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:12:
IE kent nog steeds de opties : Bestand - openen etc.... set as background e.d.

Ik had graag een policy gemaakt / gezien om de picture viewer te beperken. Zoals dat standaard wel met IE kan.
Ooit gehoord van GPO? dat kun je allemaal fijn dicht timmeren. Je zegt het zelf al. NEXT!

[ Voor 3% gewijzigd door Razwer op 12-11-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
sorry voor het botte antwoord maar je kan ook IE starten in kiosk mode als je de boel niet wilt dicht timmeren met een GPO voor het geval je IE voor andere applicaties wilt gebruiken. "iexplore.exe -k"
de gekke opties zoals set as wallpaper kun je wel weer via gpo dicht timmeren.

http://en.kioskea.net/faq/sujet-611-using-ie-kiosk-mode

Pagina: 1