[Vista, XP]Uitgebreide foutinformatie van .Net framework

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 15:59
Hallo allemaal,

Sinds ik met .Net bezig ben krijg je bij een niet afgevangen foutmelding in je .Net programma een dialog box te zien waar je kan zien welke fout opgetreden is en waar.

De laatste tijd heb ik al een paar keer gezien op XP en Vista dat je het uitgebreide fout scherm niet meer ziet maar meer een algemeen scherm van XP/Vista. Weet iemand of dat een bepaalde instelling is in Windows?

Het originele scherm ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pbruine/dump/fout.jpg

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Build je je project wel op de juiste manier? D.w.z. met debug info? Zonder die info krijg je inderdaad een generieke foutmelding.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Het scherm zelf ken ik niet, maar waarom vang je de fout niet zelf af? Of doet jouw programma niet aan logging??

Zet je Application.Run() statement eens in een try/catch blok. Je kunt dat bijvoorbeeld de fout afvangen en bijvoorbeeld deze in een mailtje met aanvullende informatie (zoals user, machine, .NET framework, etc versturen.

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Niemand_Anders schreef op maandag 10 november 2008 @ 10:41:
Zet je Application.Run() statement eens in een try/catch blok.
Dan zou ik liever de Application.ThreadException en/of AppDomain.UnhandledException gebruiken, of voor VB My.Application.UnhandledException.

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 10-11-2008 10:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 15:59
Hmmm, ik denk dat ik het al gevonden heb. Volgens mij is het scherm van de "Fouten melden" functie in Windows. Als je die uitzet krijg je het originele scherm weer terug.

Hail to the king baby!