Toon posts:

BSOD bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heb ik een goedkoop moederbordje gekocht bij azerty, een Asus P5SD2.
Nadat ik deze moederbord heb ingebouwd, ging ik de computer opstarten.
Toen kreeg ik een BSOD:

STOP: 0x0000007B (0xF7C4A528, 0xC0000034, 0x00000000, 0x0000000)

Ik weet niet precies wat voor een onderdelen in die computer zit, want hij is van eeen school waar ik stage loop.
De computer laat 1 sec. het laadscherm zien van windows xp en dan houd hij er mee op.

Iemand die mij kan helpen?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Probeer eens de suggesties van MS omtrent dit probleem.

Nog iets;Wanneer dat systeem voorheen wel werkte met een ander moederbord is de kans groot dat je Windows installatie de verkeerde drivers heeft geladen op dit moment. De beste optie is dan om eventuele data eraf te vissen en een verse installatie op de machine te zetten.

[ Voor 51% gewijzigd door Herby op 10-11-2008 10:05 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 16:34

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Met andere woorden: je zult met een nieuw moederbord (tenzij het hetzelfde type is) in 99% van de gevallen je Windows opnieuw moeten installeren. Dus format en beginnen vanaf scratch.

Verwijderd

Topicstarter
woelders schreef op maandag 10 november 2008 @ 10:03:
Met andere woorden: je zult met een nieuw moederbord (tenzij het hetzelfde type is) in 99% van de gevallen je Windows opnieuw moeten installeren. Dus format en beginnen vanaf scratch.
En die bestanden die nu op de Hdd staan? Kan ik die er nog afhalen of heb ik gewoon pech?

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-05 20:57

CoolGamer

What is it? Dragons?

Je zou daarvoor een Linux live cd kunnen gebruiken om de bestanden eraf te halen. Alleen bestanden die gecodeerd zijn m.b.v. Windows gaat niet lukken.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

We verwachten dat je voordat je een topic opent je zelf eerst wat moeite doet en daar zie ik helaas weinig van terug in je topicstart.
Dus zoek eerst uit wat de specs zijn, kijk waar het fout gaat bij de installatie en ga aan de hand daarvan op zoek naar een oplossing.
Is het een hardware probleem, neem dan Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Mocht je er dan nog niet uitkomen, dan kun je een nieuw topic openen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.