LCD 32LG5700 Digitaal TV via PCMCIA + ziggo

Pagina: 1
Acties:

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 13:43
Sinds kort ben ik de eigenaar van een 32LG5700. Deze LCD TV heeft aan de achterzijde een PCMCIA slot wat naar mijn weten bedoeld is om Digitaal TV te ontvangen.
Ik heb verder geen idee hoe of wat, maar mijn vraag:
Is dit mogelijk met Digitaal TV van Ziggo? Naar mijn begrijpen moet ik een soort conversie-stuk hebben om de kaart van Ziggo in te plaatsen, en deze vervolgens in de TV te doen?
Is dit mogelijk? Ik kan me er namelijk iets bij voorstellen dat ivm de "universele" (kuch) standaarden van de kabelmaatschappijen dat dit niet gaat werken, maar als het mogelijk is, wat zijn de benodigdheden hiervoor, en waar kan ik deze vinden?

Ik hoop dat iemand hier het antwoord op heeft, ik heb namelijk een tijde internet afgespeurd zonder enig succes.

• Perceptor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-01 20:04
Die TV heeft een tuner voor DVB-T (digitale televisie via de ether, Digitenne in NL) en niet voor DVB-C (digitale TV via de kabel). Dus je zult het met een externe decoder moeten doen.

• Schnoop
  • Laatst online: 09-01 13:43
En als ik Digitenne van KPN pak zou dit wel moeten gaan dus?
Wat zijn hier dan de benodigheden voor behalve hun kaartje?

• dizzie110
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-01 18:19
Kijk in de startpost van het Digitenne topic (zelfde subforum).

Kort gezegd: je hebt een CAM-module nodig (die in die PCMCIA sleuf gaat) hierin gaat dan de smartcard van KPN.

Welke CAM module je nodig hebt? Een die CONAX decodering ondersteund, voor een lijstje zie bovengenoemd topic.

• aart44
  • Laatst online: 08:24
En uiteraard een antenne aansluiten aan de ingang waar nu de coax zit van de kabel aanbieder.
Het beste is dan misschien een "Digitenne Starterskit" daar zit alles in wat je nodig hebt Google daar even op.