Toon posts:

.MTS bestanden importeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Canon HF10 camera gekocht een tijdje terug. Ben er qua opnamen heel tevreden mee, maar nu wil ik ze ook graag bewerken.

Nu heb ik heel belangrijk materiaal op mijn harde schijf staan. Ik heb de inhoud van de map stream (MTS bestanden) op mijn harde schijf geplaatst. Maar ik kan niet een programma op mijn mac vinden die dit opent. Heb alles geprobeerd en heb echt het materiaal nodig.

Waarom leest Imovie dit niet gewoon? Of heb ik er een plugin voor nodig?
Heb heel Google al afgezocht, maar kan nergens iets vinden waar ik iets aan heb en iets dat werkt helaas.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Importeren van .mts in iMovie '08 werkt alleen als je het direct vanaf de camera doet. Blijkbaar heeft iMovie wat extra bestanden nodig van de camera, die niet meekomen als je de .mts naar je hardeschijf kopieert. Als je de camera direct op je computer aansluit zou je het videomateriaal zonder problemen moeten kunnen importeren. Eventueel zou je met behulp van Backup of HF100 AVCHD clips ze nog van je hardeschijf kunnen importeren, mits je ook de support files hebt.

Van wat ik zo snel kon vinden kan Sony Vegas de .mts zonder support files inlezen. Enige is alleen dat hier geen Mac versie van is.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de camera met USB aangesloten aan de laptop, maar hij herkent hem niet :S Hij staat wel als icoontje op het bureaublad, maar Imovie herkent hem niet helaas.

Die MTS bestanden kent hij ook niet, kan hij ook niet inladen ... Enig idee wat ik fout doe?

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:59

Mad_Demon

de dokter

Ik open die bestanden zelf altijd met Adobe Premiere. Geloof dat Final Cut Express er ook mee overweg kan.

[ Voor 111% gewijzigd door Mad_Demon op 11-11-2008 10:59 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 19:21
Zit zelf ook met dit probleem. Heb hier Final Cut Express maar die leest alleen de bestanden als ze rechtstreeks van de camera komen. Probleem dus aangezien ik de bestanden op de hardeschijf staan en niet meer op de camera. Zijn hier nog opties afgezien van converteren naar een ander formaat?

• Rogier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 15:24
Dat heb ik een keer opgelost door een image aan te maken in het Schijfhulpprogramma. Daarna sleep je die bestanden erin, vervolgens iMovie opstarten en hij ziet de image als "camera".
Pagina: 1