Toon posts:

Stuck pixels. Wat te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 424 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MacBook 3.1 laat 2007. De laatste twee maanden heb ik iets van 10 stuck pixels op mijn scherm gekregen. Eén dode had ik al vanaf het begin kan ik opzich wel mee leven.

Ik heb nog tot eind januari 2009 warranty op mijn compie. Ik ben in de tussentijd verhuist en zit al een paar maanden tussen twee huizen in om zo maar te zeggen. Ben dus mijn aankoopbon kwijt. :/

Vraag is weet één van jullie wat het beleid van Apple is betreffende stuck pixels (hoeveel heb je er nodig om aanspraak te maken op vervanging?). Kan ik zonder aankoopbewijs aanspraak maken op garantiie, is het serienummer genoeg?

Loont het om het scherm te laten vervangen ook als ik geen aanspraak kan maken op garantie? Zit er aan te denken om mijn MacBook te verkopen en een beetje bij te lappen voor een nieuw model. Denk dus dat stuck pixels de verkoopprijs van mijn huidige MacBook zal drukken, is het dan de moeite waard om er toch een nieuw scherm in te laten schroeven? Ben ongelooflijk zuinig op mijn computer(s) er zitten bijna geen krasjes op de case en de rest ziet er ook nog bijna als nieuw uit. Beetje jammer dus van de stuck pixels (heb ze geprobeerd los te krijgen met diverse software een paar zijn van kleur verschoten maar het merendeel blijft blauwig wit).

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Hoe heb je hem betaald? Toevallig met een pinpas? Want dan kan je gewoon een uitdraaitje van je betaling maken via internetbankieren of een bankafschrift mee nemen, is gewoon rechtsgeldig als aankoopsbewijs.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:54
weet niet waar je 'm gekocht heb maar bij de winkel zijn ze soms ook wel zo vriendelijk om je factuur op te zoeken en nogmaals uit te draaien.

Freelance Drupal Developer

• NoEinstein
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-11-2025
Toen ik een paar weken terug mijn MacBook pro bestelde en vroeg hoe het met de garantie geregeld is, gaf de reseller aan dat alleen het serienummer voldoende is. Dit tikken ze in in het systeem en dan kunnen ze zien of je recht op garantie hebt. Een bon schijnt dus geen must te zijn. Informeer anders even bij Apple.

• Legoblokje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-02 18:10

Legoblokje

Stap niet op me!

NoEinstein schreef op maandag 10 november 2008 @ 08:49:
Toen ik een paar weken terug mijn MacBook pro bestelde en vroeg hoe het met de garantie geregeld is, gaf de reseller aan dat alleen het serienummer voldoende is. Dit tikken ze in in het systeem en dan kunnen ze zien of je recht op garantie hebt. Een bon schijnt dus geen must te zijn. Informeer anders even bij Apple.
Dit klopt helemaal toen ik de top-case van mijn Macbook Pro liet vervangen hadden ze alleen het serienummer nodig. Dit nummer zit onder je accu en met dat nummer kunnen ze zien hoe lang je nog garantie hebt.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het lijkt me verstandiger om gewoon contact op te nemen met de winkel waar je de MacBook hebt gekocht. Zij kunnen je haarfijn uitleggen of dit onder de garantie valt en of je daadwerkelijk de aankoopbon nodig hebt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.