Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 21:09
Afbeeldingslocatie: http://www.dappereman.nl/wof/wof2.jpg

Inleiding:
Veel mensen zullen Wings of Fury nog wel kennen: het spel uit 1987, Apple II versie, dat later geport werd naar Amstrad CPC, Commodore 64, Amiga and PC-DOS. Als je niet precies weet wat ik bedoel, hier is een filmpje te vinden van deze eerste versie.

Een groepje programmeurs is bezig geweest om de game in een nieuw (3D) jasje te steken en het resultaat is sinds kort GRATIS te downloaden (zie links beneden) voor PC/Windows en heeft de verrassende naam Wings of Fury 2 meegekregen. Ik heb het een tijdje gespeelt en het speelt heel aardig! Vooral het retro-gevoel-in-een-nieuw-jasje maakt het voor mij leuk.

Wat heeft het spel te bieden:
- Remake of classical arcade shooting game with modern 3d graphics including some nice special effects.
- The game rules remained the same - plane moves left & right with simplified flight physics while fighting enemy installations, planes and soldiers.
- Plane can be equipped with bombs or rockets. Also machine gun is always available
- Aircraft carrier is the place where the plane is repaired & resupplied. Successful take off and touch down is essential.
- Each mission requires eliminating all resistance. Levels differ by landscape, enemy force and daytime.
- Modding capabilities.
Bekijk hier een gameplay-video van het spel.

Systeemeisen:

Minimum requirements:
- DirectX 9.0c (march 2008)
- 250 MB free disk space
- 1GHz processor
- 512MB of RAM
- DirectX 7 graphic card (Geforce 3 or better)

Recommended:
- DirectX 9.0c (march 2008)
- 500 MB free disk space
- 2Ghz processor
- 1024MB of RAM
- DirectX 9.0c, Shader 3.0 support, 256MB graphic card (i.e. GeForce series 7)
- 16-bit DirectX 9.0 compliant sound card

Denk eraan dat je de laatste versie van DirectX en .NET moet hebben. Oudere versies werken niet / slecht!

Screenshots:
Zie de website.

Download:
Wings of Fury 2 - Mirrors - Torrent (48 MB).
DirectX.
.NET Framework 3.5.

Links:
Website Wings of Fury 2 .
Gameplay video.
Trailer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 21:09
Is er nou niemand geïnteresseerd in deze verslavende remake? Het is echt fantastisch, maar misschien is het ook zo dat dat eigenlijk alleen geldt voor de 'wat oudere gamer' :)? Laat eens wat van jullie horen! :P

[ Voor 9% gewijzigd door Jack Flushell op 10-11-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jack Flushell schreef op maandag 10 november 2008 @ 22:53:
Is er nou niemand geïnteresseerd in deze verslavende remake? Het is echt fantastisch, maar misschien is het ook zo dat dat eigenlijk alleen geldt voor de 'wat oudere gamer' :)? Laat eens wat van jullie horen! :P
Vet.... ik heb de trailer gezien... goede remake! Zal em eerdaags wel even gaan proberen! Zal ff een nieuwsartikel in het Amiga wereldje poosten, de meeste zijn hier niet van op de hoogte! Thanx...

Cheers..

.:RAYON:.
AmigaScene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

ziet er wel tof uit.
Straks ff d/l-en lijkt me ^^

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Jammer dat ze het 3D hebben gedaan. Een 2D remake, die wil ik wel hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YVG
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03-2020

YVG

Leuk speel.
Draait bij mij alleen een klein beetje buggy. Ik ben nog niet verder gekomen dan niveau 6 want dan gebeurt er wel weer iets waardoor ik het speel moet af sluiten.

Maar ze hebben er wel een aantal extra leuke speelelementen in gemaakt.
Je kan nu rollen met je vliegtuig of loopings maken. En je kan de japanse vliegtuigen neerschieten met rockets of bommen.

Alleen ziet het vliegdekschip er niet echt authentiek. Verre van dat...
Lijkt meer op iets waar ze tegenwoordig mee varen.

Maar als ze blijven doorontwikkelen kan dit nog een prima opvolger worden

PS : Het is misschien 3D gemaakt, maar daar blijft het bij. Je speelt nog steeds op dezelfde manier als in WoF1.
Met een zijaanzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Hehe wel leuk, maar de besturing is nog net zo slecht als het orgineel. Ik kan er in iedergeval niet aan wennen. Wel grappig opstijgen gaat nog steeds hetzelfde. De eerste paar keer plons =).

Vind het alleen allemaal erg miniatuur. Je kan een kleine beetje inzoomen maar het blijft behelpen.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1nzent-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 14:49
Mn favo retro game samen met R-Type :)

Thanx :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb hele slechte herinneringen aan het origineel, nooit onder de knie gekregen/begrepen wat de bedoeling was :P Toch deze maar eens proberen, misschien dat het ca 20 jaar later beter gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:42
Ik juist hele goede herinneringen.... totdat we een snellere pc kregen en het spel niet meer te spelen was... :)

Deze ga ik in ieder geval ook eens proberen, maar ik ben bang dat het (net zoals bij de opvolgers van transport tycoon) toch niet even leuk blijkt te zijn...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zo dat ziet er cool uit. Heb vroeger WOF1 ook nog wel eens gespeeld, maar speel tegenwoordig geen spellen meer.

verder thumbs up d:)b
Pagina: 1