Toon posts:

Welke laptop te kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 469 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wilde de "Acer Aspire 6530G-703G32MN" kopen, maar de volgende topic heeft mij aan het twijfelen gebracht (LINK). Ik weet nu echt niet meer wat ik moet kopen.

In principe ben ik op zoek naar een laptop <650 EUR, met het maximale wat je daarvoor kunt krijgen en ik ben geen fan van Intel, dus heb liever een AMD. Mijn zoek filter ziet er als volgt uit (LINK), maar nu twijfel ik ook over ATI omdat ik lees dat mobility videokaarten van ATI niet door hun ondersteund worden ofzo... ik weet het niet meer... verder hoor ik ook allemaal negatieve dingen over Acer, te veel software ofzo... maar in principe zou je het toch gewoon kunnen formatted, vista eraf, xp erop, enz... dus te veel software troep zou nooit een probleem moeten zijn.

Andere mogelijke keuzen van mij zijn:
Asus X56TR-AP039C
en
Asus X56TR-AP030C

Wat denken jullie?

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Er is niks mis met Intel hoor. Enige jaren terug zwoer ik bij AMD maar tegenwoordig maakt Intel volgens mij toch de snelste en meest geavanceerde cpu's. Maar goed, dat wil niet zeggen dat er iets mis is met AMD en in jouw geval zou ik dan toch voor een Asus kiezen.

Ik denk dat Acer een redelijk merk is en bij het grote publiek zijn ze behoorlijk populair maar Asus komt op mij toch een stuk betrouwbaarder over. Ik vind Asus laptops persoonlijk ook mooier.

Ik weet niet precies wat je budget is maar als je iets meer uitgeeft, bijvoorbeeld E 800,00, dan kun je denk ik nog betere laptops krijgen.

Van de 2 Asus laptops zul je in ieder geval geen spijt krijgen denk ik.

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09-2025
de videokaart wordt natuurlijk wel ondersteund echter moet je de drivers via Acer krijgen ipv AMD..

ook kan je zoals in het topic waarnaar je linkt gezegd wordt een gemodde versie van de desktop catalyst drivers gebruiken (vond ook dit met google LINK)

verder staat acer inderdaad niet heel goed bekend, dat ligt niet zozeer aan overbodige software die je idd met een clean install kan verhelpen, echter acer notebooks schijnen gewoon mindere kwaliteit te zijn.. weet niet in hoeverre dat waar is

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-01 23:09
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 23:39:
Hallo allemaal,

Ik wilde de "Acer Aspire 6530G-703G32MN" kopen, maar de volgende topic heeft mij aan het twijfelen gebracht (LINK). Ik weet nu echt niet meer wat ik moet kopen.

In principe ben ik op zoek naar een laptop <650 EUR, met het maximale wat je daarvoor kunt krijgen en ik ben geen fan van Intel, dus heb liever een AMD. Mijn zoek filter ziet er als volgt uit (LINK), maar nu twijfel ik ook over ATI omdat ik lees dat mobility videokaarten van ATI niet door hun ondersteund worden ofzo... ik weet het niet meer... verder hoor ik ook allemaal negatieve dingen over Acer, te veel software ofzo... maar in principe zou je het toch gewoon kunnen formatted, vista eraf, xp erop, enz... dus te veel software troep zou nooit een probleem moeten zijn.

Andere mogelijke keuzen van mij zijn:
Asus X56TR-AP039C
en
Asus X56TR-AP030C

Wat denken jullie?
Het enigste probleem wat je met een acer heb is de garantie afhandeling. Bij mijn eerste acer had ik 3 rma's. De eerste was binnen 2 weken. Ik had 4 brigthpixels in het midden van het scherm zitten die toch irritant waren. Dit is toen netjes door acer vervangen.

2de rma 2 jaar later moest de top cover vervangen worden omdat er een scheur in zat bij een schanier. Heb daarbij gevraagd of ze de koeler wouden schoonmaken omdat hij aardig heet werd. Met die rma hebben ze een hoopje elende gebracht.

De conclussie van de reparateur: mobo "stuk", geheugen "stuk"(ook nog eens met tragere en oude modules vervangen). Daarbij heeft hij ook nog de touchpad gemolt, de top cover bij het toetsenbord en overal miste schroefjes. Heb toen een boze fax verstuurd met mijn klachten en alle problemen is daarop netjes verholpen door de 3de rma (rma om een rma op te lossen :>)

De laatste 2 acer van mij hebben nog geen rma nodig gehad. Ze hadden allemaal een ATI mobility onboard, echter de laatste 2 werden niet officeel ondersteund door ATI waardoor je de acer drivers moest gebruiken of met mobility modder moest werken.

Ik zou voor de resolutie voor de acer gaan. 1440x900 is een fijne resolutie. De videokaart is overigens ook iets sneller.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.

Note: Lees eens: [NBBG] CSL Notebook Best Buy Guide - september 2008. Daarnaast heb ik je post in dat topic al gelezen en kan je zeggen dat zowel NVIDIA als ATI mobiele videokaarten niet ondersteunen. Voor beide zijn er echter wel "mod tools" om de laatste drivers wel geschikt te maken voor laptops.

Dit topic is gesloten.