Linksys WAG160N icm WRT160N, verstandig?

Pagina: 1
Acties:

• edwin.pw
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-01 17:53
Hallo tweakers,

Ik ben thuis toe aan een nieuwe netwerkopstelling.
Dit is de situatie:
-Huis, ADSL over ISDN
-Schuur, ongeveer 70m van het huis, netwerkkabel vanuit huis

Nu was mijn oog gevallen op de Linksys WAG160N router omdat deze ondersteuning biedt voor Wireless-N en er een AnnexB variant van aanwezig is.
Nu weet ik alleen nog niet hoe ik dit in de schuur wil gaan oplossen. Het zou namelijk fijn zijn om van mijn netwertk één geheel te maken d.m.v. een access point.

Er is alleen geen accespoint aanwezig in de 160N serie, maar wel een WAN-Router, namelijk de WRT160N.
Deze kan ik wel als acces point gebruiken, maar is hier geen betere oplossing voor?
Heeft er trouwens iemand ervaring met de 160n serie?

Bedankt alvast iig.

[ Voor 12% gewijzigd door edwin.pw op 09-11-2008 23:41 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Je kan een router prima instellen als accesspoint. Dus 2 routers in 1 netwerk is geen probleem.
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• edwin.pw
job schreef op zondag 09 november 2008 @ 23:41:
Je kan een router prima instellen als accesspoint. Dus 2 routers in 1 netwerk is geen probleem.
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Bedankt, die kwam ik net ook tegen in de FAQ.
Beetje dom van me om dit in een appart topic te vragen.

Maar heeft er iemand ervaring met de 160n serie?

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:10
Krieky schreef op zondag 09 november 2008 @ 23:43:
[...]

Bedankt, die kwam ik net ook tegen in de FAQ.
Beetje dom van me om dit in een appart topic te vragen.

Maar heeft er iemand ervaring met de 160n serie?
Ja daar draai ik sinds enige tijd naar alle tevredenheid mee. Ik weet niet of het gerelateerd is maar met de 160N heb/had ik een beter bereik dan met een D-Link. Op de D-Link was de verbinding er wel vaak maar knalde er vaak uit of werd gewoon veel te langzaam ( denk aan 2 mbit-verbindingen). Op de 160N is me dit nog niet gebeurd.

Qua beveiliging kom je er ook wel uit. Ikzelf draai WPA2 in combinatie met een MAC-list. Niet dat die MAC-list veel uitmaakt maar het is toch weer een stukje beveiliging.

Overigens draai ik deze ook in Acces Point modus, DHCP uitzetten, DNS-servers ingeven en klaar.

• edwin.pw
Tha_T schreef op zondag 09 november 2008 @ 23:58:
[...]

Ja daar draai ik sinds enige tijd naar alle tevredenheid mee. Ik weet niet of het gerelateerd is maar met de 160N heb/had ik een beter bereik dan met een D-Link. Op de D-Link was de verbinding er wel vaak maar knalde er vaak uit of werd gewoon veel te langzaam ( denk aan 2 mbit-verbindingen). Op de 160N is me dit nog niet gebeurd.

Qua beveiliging kom je er ook wel uit. Ikzelf draai WPA2 in combinatie met een MAC-list. Niet dat die MAC-list veel uitmaakt maar het is toch weer een stukje beveiliging.

Overigens draai ik deze ook in Acces Point modus, DHCP uitzetten, DNS-servers ingeven en klaar.
bedankt voor je reactie, maak je ook gebruik van opensource firmware of gebruik je gewoon de standaard?
Heb je hier dan ook specifiek voor gekozen?

Ik heb deze 2 routertjes in ieder geval besteld :D

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:10
Krieky schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:32:
[...]

bedankt voor je reactie, maak je ook gebruik van opensource firmware of gebruik je gewoon de standaard?
Heb je hier dan ook specifiek voor gekozen?

Ik heb deze 2 routertjes in ieder geval besteld :D
Het eerste wat ik thuis gedaan heb is dat ding verlossen van zijn standaard firmware en er DD-WRT op geknald. Dit leverde mij niets op omdat het WiFi gedeelte op de een of andere manier in elkaart zakte en alleen door een herstart kwam het er wel weer. Daarna de orginele firmware er weer op gezet en nu draait ie al 2 maanden non-stop.

Bovenstaande kan natuurlijk ook een configuratie-foutje aan mijn kant zijn geweest dus wellicht dat DD-WRT voor jou wel werkbaar is. :)
Pagina: 1