Hoi,
Voor een nieuw site projectje maak ik voor mijn menu gebruik van het Accordion van jQuery.
Dat vind je hier: http://docs.jquery.com/UI/Accordion
Mijn code:
(doctype en overbodig dingen effe weggelaten)
Dat werkt goed nu. Maar ik zou een bepaald deel willen openen bij het laden van de pagina.
Dat zou zo moeten:
(zie bij "Documantation": accordion( "activate", index )
Omgevormd voor mijn geval:
Dat heb ik gedaan, maar doet niks?
Een andere manier zou als volgt zijn:
Met de volgende aangepaste HTML
zou dat moeten worden:
Maar ook dat doet het niet...
Ik snap het niet meer.
Iemand een idee?
Alvast bedankt!
Voor een nieuw site projectje maak ik voor mijn menu gebruik van het Accordion van jQuery.
Dat vind je hier: http://docs.jquery.com/UI/Accordion
Mijn code:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| <html> <head> <script type="text/javascript" src="js/jquery.js"></script> <script type="text/javascript" src="js/jquery-ui.js"></script> <script type="text/javascript"> $(document).ready(function(){ $("#nav").accordion({ autoHeight: false }); }); </script> </head> <body> <div id="left_nav"> <ul id="nav"> <li><a href="#">nr1</a></li> <li><a href="#">nr2</a></li> <li><a href="#">nr3</a> <ul> <li><a href="#">.</a></li> <li><a href="#">..</a></li> <li><a href="#">...</a></li> </ul> </li> <li><a href="#">nr4</a> <ul> <li><a href="#">.</a></li> <li><a href="#">..</a></li> <li><a href="#">...</a></li> </ul> </li> <li><a href="#">nr5</a> <ul> <li><a href="#">...</a></li> <li><a href="#">....</a></li> </ul> </li> <li><a href="#">nr6</a></li> <li><a href="#">nr7</a></li> </ul> </div> </body> </html> |
(doctype en overbodig dingen effe weggelaten)
Dat werkt goed nu. Maar ik zou een bepaald deel willen openen bij het laden van de pagina.
Dat zou zo moeten:
code:
1
| $(".selector").accordion("activate", 1) |
(zie bij "Documantation": accordion( "activate", index )
Omgevormd voor mijn geval:
HTML:
1
2
3
4
5
6
| <script type="text/javascript"> $(document).ready(function(){ $("#nav").accordion({ autoHeight: false }); $("#nav").accordion("activate", 3); }); </script> |
Dat heb ik gedaan, maar doet niks?
Een andere manier zou als volgt zijn:
code:
1
| $(".selector").accordion("activate", "a:first") |
Met de volgende aangepaste HTML
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
| <li><a href="#" id="opendeze">nr3</a> <ul> <li><a href="#">.</a></li> <li><a href="#">..</a></li> <li><a href="#">...</a></li> </ul> </li> |
zou dat moeten worden:
HTML:
1
2
3
4
5
6
| <script type="text/javascript"> $(document).ready(function(){ $("#nav").accordion({ autoHeight: false }); $("#nav").accordion("activate", "li:opendeze"); }); </script> |
Maar ook dat doet het niet...
Ik snap het niet meer.
Iemand een idee?
Alvast bedankt!