[testcase] MBI Beton Raalte (urbex) Overzicht Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 13:54
MBI Beton Raalte. Deze fabriek staat al een paar jaar leeg. De beheerster spotte me toen ik achterom probeerde binnen te komen - wat niet lukte - en bood aan me gewoon binnen te laten. Dank hiervoor!

De foto's zijn HDR's van 3 RAW's, geschoten op statief. ISO100, 200 en 640 zijn gebruikt op een Nikon D80 met een Nikkor 16-85 VR lens.

Afbeeldingslocatie: http://www.fok.nl/danny/09112008/DSC_0143_2_1fok.jpg
Groter @ FlickR

Afbeeldingslocatie: http://www.fok.nl/danny/09112008/DSC_0214_3_2fok.jpg
Groter @ FlickR

Afbeeldingslocatie: http://www.fok.nl/danny/09112008/DSC_0232_1_0fok.jpg
Groter @ FlickR

Afbeeldingslocatie: http://www.fok.nl/danny/09112008/DSC_0238_7_6fok.jpg
Groter @ FlickR

Afbeeldingslocatie: http://www.fok.nl/danny/09112008/DSC_0253_1_2fok.jpg
Groter @ FlickR

Afbeeldingslocatie: http://www.fok.nl/danny/09112008/DSC_0265_4_3fok.jpg
Groter @ FlickR

Afbeeldingslocatie: http://www.fok.nl/danny/09112008/DSC_0262_1_0fok.jpg
Groter @ FlickR

Afbeeldingslocatie: http://www.fok.nl/danny/09112008/DSC_0343_2_1fok.jpg
Groter @ FlickR

Op FlickR staan er nog meer...

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
titel moet zijn MBI beton, niet BMI :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
en dat moest in HDR? vind 't de foto's eigenlijk niet veel goed doen, ze kijken nu minder rustig..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

moet je de boel nou persee met naam en toenaam op een opbaar forum plaatsen ? :/

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:30

ThunderNet

Flits!

Danny schreef op zondag 09 november 2008 @ 22:22:
titel moet zijn MBI beton, niet BMI :o
Maak daar dan de volgende keer even een topic report voor aan :)
Fixed anyway.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Tinus schreef op zondag 09 november 2008 @ 22:25:
moet je de boel nou persee met naam en toenaam op een opbaar forum plaatsen ? :/
God kan iemand die overtrokken ik wil mijn urbex plekjes voor mezelf houden houding de kop in drukken. Wat een onzin. Zelfs de beheerder had 't niet moeilijk met Danny. Dat incrowd om 't incrowd te houden zie ik overal, en ik vind 't elitaristisch onzin ding.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
Tinus schreef op zondag 09 november 2008 @ 22:25:
staat allang met naam en toenaam op flickr. da's nog openbaarder dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@simon: _/-\o_ (qua elitair en zo)

@TS: Je hebt @ 100, 200 en 640 ISO geschoten. Waarom niet alles op 100 of 200? Je gaf aan dat je vanaf statief hebt geschoten.

De foto's vind ik lekker. Ik kan HDR wel waarderen (niet in de meest extreme vorm hoor). Ben het wel gedeeltelijk met Simon eens. Volgens mij hadden ze niet allemaal in HDR gehoeven (#3 bijvoorbeeld).

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
BlaTieBla schreef op zondag 09 november 2008 @ 23:21:
@TS: Je hebt @ 100, 200 en 640 ISO geschoten. Waarom niet alles op 100 of 200? Je gaf aan dat je vanaf statief hebt geschoten.
Cam stond nog op 640 van een vorige shoot en ik was compleet vergeten 'm terug te zetten. Bedacht het me opeens na anderhalf uur schieten en ben toen teruggegaan naar 200. Voor de buitenshots ben ik teruggegaan naar 100.
De foto's vind ik lekker. Ik kan HDR wel waarderen (niet in de meest extreme vorm hoor). Ben het wel gedeeltelijk met Simon eens. Volgens mij hadden ze niet allemaal in HDR gehoeven (#3 bijvoorbeeld).
mja, maar als ik de ene wel en de andere niet in HDR doe is het geen serie meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Inderdaad, daar schiet je niet zo veel mee op. 't punt is alleen, het mooie deel van het HDR effect (de zachte look) kun je ook bereiken met Photoshop zonder daar voor ontzettend te leunen op HDR. Nu lijkt 't een trucje, en trekt het de aandacht weg, maar met goed doordrukken en tegenhouden, wat spelen met sharpening etc etc. wordt 't veel beter.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simon schreef op zondag 09 november 2008 @ 22:30:
[...]

God kan iemand die overtrokken ik wil mijn urbex plekjes voor mezelf houden houding de kop in drukken. Wat een onzin. Zelfs de beheerder had 't niet moeilijk met Danny. Dat incrowd om 't incrowd te houden zie ik overal, en ik vind 't elitaristisch onzin ding.
Helemaal mee eens... dat eeuwige (tweakers)gezanik om helemaal niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:30

ThunderNet

Flits!

Even terug naar de foto's a.u.b. :) de discussie over het wel niet plaatsen van de locatie mag wat mij betreft in een apart topic plaatsvinden mocht daar behoefte aan zijn. Opzich wel een interessante discussie, maar een showcase is niet de plaats er voor. :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Al maakt de HDR-processing het soms wel een beetje druk (vooral bij 2, 4) toch is de serie wel consistent. Mooie composities ook.

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een HDR conversie vind ik dit precies goed. Meer HDR effecten maakt het al snel onecht. Vind het hier weer zeer aardig tot zijn recht komen.

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik vind dit een aardige serie. Kleuren spreken me absoluut wel aan en toepassing van HDR, alleen compositie van bijvoorbeeld 4 en 6 vind ik niet zo bijzonder.

[knip]

[ Voor 65% gewijzigd door Nomad op 13-11-2008 17:25 . Reden: thundernet geeft net aan dat een discussie over locatie niet in dit topic moet, ga dan niet door lullen, ook niet met kleine lettertype ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een sfeervolle serie, het eerste waar ik aan moest denken was preview van screenshots van Halflife 3 ofzo :P. Helemaal met zo'n doorkruip gat in foto 5.

Ik kan foto 2 juist waarderen op wat AugmentoR druk vindt. De fabriek is grauw en grijs, maar er zijn juist veel opvallende kleurdetails. Het is juist een foto waar ik wat langer naar kijk. Misschien zou ie iets donkerder mogen zijn (vind ik eigenlijk over de hele serie); Het hdr vind ik zelf een goede toevoeging, maar iets donkerder past meer bij het thema denk ik. Foto 7 is wat donkerder en vind ik daardoor ook wat sfeervoller. Bovendien ziet deze foto er ook realistischer uit. Het is maar net welk effect je zelf bereiken wilt...

Mijn favouriet is toch foto 3: Weer het contrast met de grijze fabriek en de gekleurde onderdelen. Met het gebroken glaasje, maar nog wel olie in de resevoirs lijkt het alsof er eenverhaal achter zit. Dat is denk ik precies wat een goede foto hoort te doen: Spreken tot de verbeelding, toch?

Foto 8 vind ik weinig aanspreken en eigenlijk ook niet echt bij de serie passen. Misschien was die wat interessanter geweest als je die had genomen wanneer de zon doorbrak, dan was er wat meer licht- en schaduwspel geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#3 is echt geniaal, ik krijg BioShock flashbacks :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 02:27:
Ik vind het een sfeervolle serie, het eerste waar ik aan moest denken was preview van screenshots van Halflife 3 ofzo :P. Helemaal met zo'n doorkruip gat in foto 5.
Ja inderdaad :-) Ik ken niets van fotografie maar kwam deze thread tegen. Ik moest meteen aan HL, BioShock of Fallout denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
Netjes hoor.

Bij foto #1 had ik hem misschien net even een tikkie omhoog gedrukt zodat je het puntje van die muur zou zien.
Bij foto #2 heb ik het gevoel die ie iets scheef is.

edit:
nm ligt aan mij. (heb even je grote foto op Flikrrr bekeken)

HDR is prachtig.

Keep it up!

[ Voor 15% gewijzigd door Alpha_Mouse op 25-11-2008 02:39 ]

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
wordt-ie gewoon na twee weken nog een keer geschopt :D
Bedankt voor de complimenten en kritiekpuntjes. Ik ben het met veel kritiekpunten wel eens.

Pagina: 1