• Bogey911
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sinds enige tijd vormt zich een rode pixel op al mijn foto's. Ik heb er al honderden gemaakt, maar nu zie ik het pas....Erg irritant. Het is net iets links van het midden.

Hoe kan ik al deze foto's in één keer herstellen? Dus niet foto voor foto gaan klooien, maar hup alles, liefst bij importeren op mijn computer al herstellen...Is daar software voor? Kan het met Photoshop?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Natuurlijk kan het met fotoshop gewoon de benodige "acties" recorden, en dan op de hele folder toepassen ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-01 15:49

RoyBijster

Rocket Scientist

Sommige cameras hebben de mogelijkheid tot pixel mapping.
Hoe dit precies in zijn werk gaat (in de camera, software van de fabrikant, whatever) is merk en model afhankelijk. Dat pixel mappen zorgt ervoor dat je kapotte pixels worden weg-gecloond. Men neemt de pixels rondom de dode pixel, neemt de gemiddelde kleur en helderheid over en plakt die in de plek van de dode pixel waardoor deze minder hard opvallen. Ditzelfde proces wordt dan voortaan op iedere foto toegepast.

http://www.olympusamerica...ages/crm_pixelmapping.asp

Kijk eens op de website van de fabrikant of in de handleiding :) Succes.

I make things.

• Bogey911
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik ga hier eens even mee aan de slag. Bedankt zover voor de antwoorden.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
Je kunt ook een actie maken in photoshop met behulp van de clone tool. Selecteer de pixel naast de rode en clone deze naar de rode. Je zult dan geen verschil zien. Geef het een sneltoets en dan werkt het redelijk soepel. Ik weet niet of je het kan batchen...

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-01 15:49

RoyBijster

Rocket Scientist

Paultje3181 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:02:
Je kunt ook een actie maken in photoshop met behulp van de clone tool. Selecteer de pixel naast de rode en clone deze naar de rode. Je zult dan geen verschil zien. Geef het een sneltoets en dan werkt het redelijk soepel. Ik weet niet of je het kan batchen...
Dat kan ook.
Neem de action op. Zodra je deze stopt met opnemen slaat ie hem standaard op.

File->Automate->Batch
Hier kan je in de pull down menus kiezen voor de aangemaakte actie en vervolgens een map fotos kiezen en de batch draaien.

I make things.

Pagina: 1