Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:40
Ik ben op zoek naar een nieuwe mp3-speler die je muziek in een lijst weergeeft op basis van mappen die je handmatig aanmaakt. Alle MP3-spelers die ik tot nu toe heb gehad sorteerden al mijn muziek op basis van ID3 tags van de nummers. Dit irriteert mij om een aantal redenen:

1) Ik wil graag alle muziek van artiesten gesorteerd hebben. Als ik naar Machinae Supremacy wil luisteren wil ik die dus makkelijk kunnen vinden. Tegelijkertijd wil ik ook een aantal albums met random nummers er op zetten zoals een CD met hardstyle nummers. Als ik dit doe en ik zoek Machinae Supremacy op in mijn artiesten lijst dan zie ik daar allemaal losse artiesten tussen staan van die hardstyle cd's. Als ik vervolgens kijk onder die artiesten staan daar hooguit 3 nummers van die artiest. Ik wil dit dus allemaal in 1 lijst netjes kunnen zetten zoals op m'n computer. Ik wil niet te hoeven switchen tussen Artists <-> Albums met een hoop 'vervuiling' hier tussen.

2) Veel nummers hebben incorrecte ID3 tags en worden daarom niet gesorteerd in m'n Artists lijst maar moet ik handmatig opzoeken in een lijst met ALLE nummers op m'n MP3-speler. Nu kan ik alles handmatig retaggen, maar daar heb ik geen zin in.

Een aantal eisen die ik stel:
- Duidelijk display.
- Zelf indelingen kunnen maken dmv het creeeren van mappen, niet op basis van ID3 tags.
- >10GB, het liefst tussen de 20~30GB.
- Beetje acceptabele batterijduur
- Losse oplader, mijn Zen V moet ik opladen via de computer (USB) wat dus NIET handig is als je op vakantie gaat. Eigenlijk zou ik het liefst een verwijderbare accu zien, maar helaas doen fabrikanten er alles voor om ons tegen te werken.
- Als het even mee zit zou ik ook een beetje fatsoenlijke responsiviteit en data transfer rate <-> m'n PC zien, m'n Zen V kopieert nogal traag en is meteen onbruikbaar wanneer hij gebruikt wordt.

Oordopjes zijn geen probleem, ik heb nog Sennheiser CX95 dopjes liggen.

Uiteraard heb ik zelf ook al rondgekeken, maar de modellen van Creative, Packard Bell en Apple die ik gezien heb konden dit niet...

Bestaat het uberhaupt wel :?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarom heb je alleen naar die drie merken gekeken? Creative en Apple zijn de merken bij uitstek waar je *niet* naar moet kijken als het om dit soort features gaat. Packard Bell moet je sowieso bij wegblijven. Iets zegt met dat je de PMD FAQ een beetje overgeslagen hebt ;)

Ik zou in ieder geval eens naar de Cowon iAudio D2 kijken. Deze kun je uitbreiden met goedkope SDHC-kaartjes en daarmee kun je aan de door jouw gewenste opslagcapaciteit komen. Het geheugen van het kaartje wordt geïntegreerd met het interne geheugen, dus dat levert geen stekeligheden op met twee aparte libraries. Het ding is te skinnen, dus je kunt de interface naar wens aanpassen. Er is zelfs een iPod skin voor. Daarnaast is de batterijduur super.

Ding heeft geen losse oplader, maar daar zul je mee moeten leren leven. Er zijn niet of nauwelijks fabrikanten die een netstroomadapter bij hun speler leveren. Oplossing: Een universele netstroomadapter. Verwijderbare accu kun je denk ik ook wel vergeten. Erg zeldzaam.

• Avalaxy
Thanks voor de tip! Ziet er goed uit als ik http://www.anythingbutipo...owon-iaudio-d2-review.php zo lees :) Is gelukkig ook erg goed betaalbaar zo te zien aan de pricewatch, helaas slechts tot 8GB. Maar dat kun je weer uitbreiden met een SD kaart, prima :D

• RoD
  • Niet online

RoD

Er is ook een 16GB versie van hoor :)

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Iets heel anders, klein en goedkoop: ARCHOS 204.
70,- bij Dixons.nl.
30GB, doet 20 uur op de accu, snelle bestandsoverdracht.
Doet verder wat je wilt.

• Avalaxy
Dav1d schreef op maandag 10 november 2008 @ 18:30:
Iets heel anders, klein en goedkoop: ARCHOS 204.
70,- bij Dixons.nl.
30GB, doet 20 uur op de accu, snelle bestandsoverdracht.
Doet verder wat je wilt.
Prima prijs lijkt me, maar het schermpje is toch iets te klein en eenvoudig naar mijn mening. Ik wil er wel op vooruit gaan tov m'n Zen V :)
RoD schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:50:
Niet in de PW?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

http://www.sony.nl/product/nws-e-series/nwz-e438f

Niet helemaal wat je zoekt kwa grootte,maar ik weet uit ervaring dat optie er is in de mappen structuur te zoeken (naast de standaard genre/artist/title meuk)

Edit:

Deze is ook van Sony maar dan met 16 Gb geheugen:
http://www.sony.nl/product/nws-s-series/nwz-s639f

Wel best prijzig :X

[ Voor 24% gewijzigd door Notna op 10-11-2008 18:51 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• RoD
  • Niet online

RoD

Wel in de winkel ;)
Notna schreef op maandag 10 november 2008 @ 18:50:
http://www.sony.nl/product/nws-e-series/nwz-e438f

Niet helemaal wat je zoekt kwa grootte,maar ik weet uit ervaring dat optie er is in de mappen structuur te zoeken (naast de standaard genre/artist/title meuk)

Edit:

Deze is ook van Sony maar dan met 16 Gb geheugen:
http://www.sony.nl/product/nws-s-series/nwz-s639f

Wel best prijzig :X
Zijn ook zeer goede spelers, maar gaan maar tot 16GB, en hebben daarnaast geen uitbreidingsslot. Een flink nadeel ten opzichte van de D2.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:17
RoD schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:50:
Idd, zie ook hier:
KLIK
Pagina: 1