PC[XP] blijft rebooten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn PC. Als ik hem aanzet start hij telkens na het Windows XP logo opnieuw op. Op die manier kom ik dus nooit in windows In veilige modus opstarten heeft geen zin, dan gebeurt hetzelfde. Nu heb ik op een andere partitie nogmaals XP geinstalleerd, als ik die kies start mijn pc wel normaal op. Het lijkt me dus een software-probleem, of zit ik mis? Ik heb deze pc bijna 4 jaar en heeft nooit problemen gegeven. Ik heb nooit windows opnieuw hoeven te installeren, er staat gewoon een legale versie op. Nu vraag ik me drie dingen af:

1. Hebben jullie enig idee hoe het komt dat mijn orginele installatie blijft rebooten en hoe ik dit kan herstellen? Systeemherstel van een Boot-CD lukt helaas niet, omdat ik daar schijnbaar het wachtwoord van een administrator moet hebben. Die is waarschijnlijk door de fabrikant erop gezet. Dat wachtwoord heb ik dus niet.
2. Er staan op de 'beschadigde' partitie bestanden die ik niet kwijt wil raken. Ik kan daar echter niet bij, omdat het onder een admin-account staat. Als ik daar via de nieuwe installatie heen ga, wordt de toegang tot die mappen mij ontzegt. Weten jullie hoe ik toch bij die bestanden kan komen?
3. Is het een software-probleem?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk dat je voordat dit gebeurde een melding van avg anti virus kreeg of dat deze op automatisch gevaren verwijderen staat. Het schijnt dat er meer mensen last van hebben. Ik heb vandaag al 2 mensen langs gehad met misschien hetzelfde probleem. Mocht dit zo zijn is het gelukkig vrij simpel op te lossen.

Het enige wat je hoeft te doen is user32.dll vervangen. Een goede versie kan gevonden worden in het mapje c:\windows\$NTuninstallKB925902$
Dit kan je doen door een windows xp cd erin te doen vervolgens te kiezen voor systeemherstel en vervolgens als er om een wachtwoord wordt gevraagd niks invullen. Dan kom je in de dos omgeving en hierin kun je dan het bovengenoemde bestandje kopiëren naar c:\windows\system32. Als het goed is werkt je computer dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 21:51:
Is het mogelijk dat je voordat dit gebeurde een melding van avg anti virus kreeg of dat deze op automatisch gevaren verwijderen staat. Het schijnt dat er meer mensen last van hebben. Ik heb vandaag al 2 mensen langs gehad met misschien hetzelfde probleem. Mocht dit zo zijn is het gelukkig vrij simpel op te lossen.

Het enige wat je hoeft te doen is user32.dll vervangen. Een goede versie kan gevonden worden in het mapje c:\windows\$NTuninstallKB925902$
Dit kan je doen door een windows xp cd erin te doen vervolgens te kiezen voor systeemherstel en vervolgens als er om een wachtwoord wordt gevraagd niks invullen. Dan kom je in de dos omgeving en hierin kun je dan het bovengenoemde bestandje kopiëren naar c:\windows\system32. Als het goed is werkt je computer dan weer.
THNX HET WERKT! Nu maar ff alles back-uppen voor het geval dat...