Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fritzbox WLAN 7170 LAN poorten werken niet.

Pagina: 1
Acties:

• harmsen130847
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11-2021
Heren,

Kan iemand mij helpen met het volgende probleem? Heb een Fritzbox WLAN 7170 Annex A met de laatste firmware , die goed werkt met WLAN, maar niet met één van de LAN poorten. Als ik de voeding erop zet werkt een LAN poort voor 1/2 tot 1 dag en valt dan weg. Moet dan maar overschakelen op WLAN, dat uitstekend werkt. Ik gebruik de provider "Online" het vroegere "Orange".
Heb AVM in Duitsland benaderd, maar deze hebben me niet kunne helpen.
Als iemand een suggestie heeft, hoor ik dat graag.

Jan

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:43
Lijkt me dan toch een hardware probleem; AVM staat bekend om uitstekende garantie-policy, dus omruilen zou geen probleem zijn.

Je zou nog even kunnen proberen of het probleem op alle LAN poorten optreedt, LAN1 kan namelijk geconfigureerd worden als WAN poort als je de ingebouwde DSL-modem niet gebruikt....

• harmsen130847
Dingo35,

Bedankt voor je reactie. Alle vier LAN poorten vertonen hetzelfde verschijnsel. Als ik even de voeding los koppelt, werkt het voor een 1/2 dag. Opsturen naar AVM zou een oplossing kunnen zijn, maar ik moet dan wel voor die tijd een nieuwe kopen. Dat betekent 180 euro's. WLAN en VOIP werken uitstekend.

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik zou hem resetten naar fabrieks-instellingen, evt. nieuwe firmware erin blazen EN evt. een andere netvoeding proberen. Als je dan nog problemen hebt is de fritz kaduuk.

• harmsen130847
eggiebert,

Heb je aanbevelingen uitgevoerd. Er is geen verschil. LAN poort werkt alleen, nadat de power er 10 seconde vanaf is geweest. Maar als ik na een paar uur de computer uitzet en weer aanzet is de LAN verbinding weer verbroken. Het gekke is dat de WLAN altijd goed blijft werken.

Jan

• harmsen130847
Heren,

Het probleem leek opgelost. AVM heeft de voorlaatste versie van de firmware naar mij toegestuurd. Deze firmware werkt beter dan de laatste firmware . Heb nog steeds last dat de LAN poorten wegvallen.
Het is duidelijk een software probleem.

Jan

[ Voor 25% gewijzigd door harmsen130847 op 16-11-2008 13:53 ]

• Lampie01
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-11 15:03
Ik reageer niet zo snel met loze berichten, maar wilde alleen maar even kwijt dat indien het probleem is opgelost vaak geen bericht hiervan komt! dus hulde aan TS
Pagina: 1